Ampujan perheessä on 11 lasta
Joko tämä oli täällä?
Ampujan perheessä on 11 lasta, ja mm. hometalon aiheuttamia sairauksia niin, että molemmat vanhemmat ovat tällä hetkellä kunnan tuella kotona.
Kommentit (403)
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. En viitsisi tuollaisia julkisesti edes kertoa. Miten ihmiset ei tajua edes hävetä, että lapsia tehdään iso liuta ja sitten elellään yhteiskunnan tuella. Jos lapsi on sairas niin tarviiko molempien vanhempien olla kotona. Tai voisiko toinen tehdä vaikka iltatöitä (siivousta, kaupassa osa-aika työtä tms.) Tietty eihän se musiikinalan hommaa ole.
Itse ainankin miettisin monta kertaa tekisinkö enempää lapsia jos jo olemassa olevilla on tukku sairauksia.
Ja niin ne lapsilisöt loppuu muiltakin vaikka pitää amikseen tai lukioon mennä. Eihän ne sitä varten olekkaa. Lapset voi muuttaa omilleen ja tehdä töitä opintojen ohessa.
Lapset on viattomia, vanhemmat voisi vähän katsoa peiliin.
Minä ymmärsin jutun niin, että vanhemmat olivat töissä molemmat nuorimmaisen sairastumiseen saakka. Ymmärsinkö väärin?
Monessa lesta-perheessä on tuota suurempi lapsiluku, ja kuitenkin asiat pyörivät omalla painollaan. Toki lestat ovat talkoohenkisiä ja yritteliäitä sekä työllistävät toinen toisiaan. Lestadiolaisäideillä on todettu usein myös masennusta yms., mutta asioista ei huudeta pitkin kyliä.
Toisaalta jollain lailla näyttää siltä, että Amppujilla lapset ovat varsin tasapainoisia. Tietty välittäminen on varmaan hyvällä hollilla tässä perheessä. Mieluummin minä tuen näitä suomalaisperheitä kuin miljoonien sysäämistä eri kulttuureista tulleille niille maahantulijoille, jotka ilmiselvästi tulevat vain rahaa halkmaan.
Taas jotain wt-p*skaa, miksi kaikenmaailman wt:t ovat nykyään julkisuudessa todistelemassa tyhmyyttään...
Nämä sankarit ne tunkevat näköjään naamojaan joka ikiseen lehteen, mihin suinkaan pääsee.
Eikö tästä perheessä ollut Vauvassa juttua vähän aikaa sitten, viime vuonna? Vaikuttavat sympaattisilta. Muistelen että sen edellisen jutun aikaan vanhemmat vielä kävivät töissä.
Karu fakta on vaan se, että jos perheen isoimmat joutuvat jo tosi nuorena olemaan varaäitejä- ja isiä, niin siitä ei hyvää seuraa. Oppii ehkä vastuulliseksi, tekemään perunamuusia ja vaihtamaan vaipat, mutta itse en pidä sitä lapsen kehitykselle mitenkään suotuisana, että joutuu mahdollisesti ottamaan toisesta lapsesta jopa emotionaalista vastuuta. Eri asia pienet auttelut, mutta helposti suurperheissä meno lipsahtaa vaaralliseksi. Todettu myös hyvin monessa lestaperheessä. Voihan se lapsi olla reipas ja ahkera ulospäin, mutta itse en riskeeraisi lapsen kehitystä näin.
4-5kg jauhelihaa??? Nyt menee vähän yli. Meidän 4-henkinen perhe syö kerralla sen 400g. Voisi sitä inan enemmänkin olla, mutta riittää kyllä. Tiedän lapsiperheitä, jotka syö tuosta 400g kaksi päivää, mutta siellä aikuiset on tarkempia syömisistään tai lapset pieniä.
Ja 600km/vko ei ole erityisen paljoa ajoa. Se on vuodessa reilut 30000. Meillä tulee kahteen autoon yhteensä noin 40 000 ja kummankaan työpaikka ei ole erityisen kaukana.
25 koneellista pyykkiä? Siinä seuraava puppu. Tarkoittaa siis, että meillä menisi 8 koneellista viikossa. Ei mene, vaikka puhtaita ollaan ja vaihdetaan vaatteita päivittäin.
80 litraa maitoa? Oho. Me olemme meidän tuttavapiirin maidon superkuluttajia. Meillä menee peräti 12 litraa viikossa. He käyttävät tuplasti enemmän.
10 paistinpannua vuodessa? Laadukas paistinpannu kestää 2-3 vuotta käytössä, jos on vielä vaikka kaksi rinnakkain. Heillä on enemmän paistamista, mutta kyllä se nyt pitäisi parilla pannulla vuosi mennä.
Molemmat vanhemmat ovat olleet työelämässä, ihan fiksuja molemmat.
T. jokioislainen.
Nuo lapset saavat esimerkin siitä, että vanhemmat ovat kotona eivätkä työelämässä. Kuvitteleeko joku, että tuosta 11 katraasta esim. yli puolet tulee olemaan työelämässä olevia veronmaksajia? Juuh ei.
Tämän takia en arvosta isoja perheitä. Tehkää vähemmän lapsia ja huolehtikaa niistä enemmän. Ja että ehditte näyttää mallia miten käydään töissä.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat vanhemmat ovat olleet työelämässä, ihan fiksuja molemmat.
T. jokioislainen.
Kiva. Hyvää jatkoa tälle perheelle! Kohta varmaan vanhemmat voivat taas palata työelämään.
Kodin yhteishenki ja toisista välittäminen ovat kuitenkin niitä perusjuttuja ja eikös nämä välittyneet tämän perheen toimista.
Paljon uutta työväkeä kasvamassa.
Vierailija kirjoitti:
Olispa kiva joskus lukea suurperheestä, jossa molemmat vanhemmat käyvät töissä eivätkä saa muita yhteiskunnan tukia kuin lapsilisät.
Sellaisiakin on paljon, mutta ei niistä kirjoiteta koska jutulla ei ole viihdearvoa. Tunnen monia suurperheitä, joissa molemmat vanhemmat käyvät töissä ja elättävät itse pesueensa.
Vierailija kirjoitti:
Ja kunta maksaa elämisen. Kotiapu käy useamman kerran viikossa. Veronmaksaja täällä kiittää, kun saadaan veroille vastinetta. Huh!
Kyllä minä ainakin kiitän. Lasken, että tarvitsen jonkun hoitamaan itseäni kun olen vanha. Jonkun niitä lapsiakin on tehtävä! Itse olen vapaaehtoisesti lapseton.
Toinen vaihtoehto tietysti olisi tuoda ulkomailta vielä enemmän väkeä Suomeen. Sitäkö valittajat haluatte? Vai olisiko parasta vain vähitellen lopettaa koko Suomi, antaa porukan kuolla sukupuuttoon. Kantasuomalaisten keskimääräisellä syntyvyydellä niin tapahtuukin.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä mulle ei tullut huono fiilis tästä perheestä. Semmoinen hyvä olo ja rakkaus välittyy eteenpäin. Toi isä on kai ruotsalainen (?) tai ainakin suomenruotsalainen.
Vaikea muodostaa kantaa sillä, että lukaisee yhden jutun läpi. Joitain asioita ihmettelen ja kyseenalaistan, mutta minullekin tuli kaiken kaikkiaan kiva fiilis perheestä. Itse asiassa luin ensin näitä kommentteja ja sitten vasta jutun ja luulin, että ovat taas jotain nillittäjiä, joita aina kohdellaan kaltoin, mutta nämähän olivat ihan iloisia ja olivat KIITOLLISIA saamastaan avusta, ei ole valitettavasti mikään itsestäänselvyys nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olispa kiva joskus lukea suurperheestä, jossa molemmat vanhemmat käyvät töissä eivätkä saa muita yhteiskunnan tukia kuin lapsilisät.
Sellaisiakin on paljon, mutta ei niistä kirjoiteta koska jutulla ei ole viihdearvoa. Tunnen monia suurperheitä, joissa molemmat vanhemmat käyvät töissä ja elättävät itse pesueensa.
Mites kauan meinaat, että esim. 11 lapsen äiti ehtii olla työelämässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehtii tietenki jos vain viitsii. Ei kellään ole 11 lasta päivällä kotona. Isommat lapset koulussa ja pienemmät viedään hoitoon kuten muutkin tekee. Vaatiihan se voimia mutta sen nyt järjellä ymmärtää kun ison perheen hankkii.
Olen ollut Rva. Ampujan musiikkiteoriatunnilla. Oli tosi hyvä opettaja!
Joskin vähän kulmakarvat nousivat kun se lapsikatras hyökkäsi hänen helmoihinsa tunnin jälkeen. Ja silloin heitä oli muistaakseni vasta 7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehtii tietenki jos vain viitsii. Ei kellään ole 11 lasta päivällä kotona. Isommat lapset koulussa ja pienemmät viedään hoitoon kuten muutkin tekee. Vaatiihan se voimia mutta sen nyt järjellä ymmärtää kun ison perheen hankkii.
Taisit unohtaa laskuista sen, miten pitkä aika mammalla menee äitiyslomilla ja hoitovapailla tuon pesueen kanssa.
Todella kuvottavia, itsekkäitä ihmisiä. En ole ennen kuullutkaan perheestä, jossa kumpikin vanhempi jättäytyy pois työelämästä, kun yksi lapsi sairastuu. Tällaisille törkimyksille ei yhteiskunnan antaa senttiäkään, meidän muiden pusseistahan noidenkin elämä maksetaan. Että kehtaavat vielä työntää itsensä mediaan.
Periaatteessa voisi olla Poika Ampuja , Sisko Ampuja , Mies Ampuja , Aamu AMpuja Ilta Ampuja ...