Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ampujan perheessä on 11 lasta

Vierailija
25.01.2017 |

Joko tämä oli täällä?

Ampujan perheessä on 11 lasta, ja mm. hometalon aiheuttamia sairauksia niin, että molemmat vanhemmat ovat tällä hetkellä kunnan tuella kotona.

http://yle.fi/uutiset/3-9414781

Kommentit (403)

Vierailija
341/403 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa että aa että!! AV- mammat on taas asiansa äärellä- arvostelemassa muita ja muiden tapaa elää. On siinä mammoilla sarkaa, ja samalla voi unohtaa oman rupuisen elämänsä, joka ei takuulla ole sen parempaa ja tuet ne paukkuu AV mammoillekin, että pata siinä kattilaa soimaa niiin!!!

Hankkikaa jo oikeesti elämä joooooooookooooooo!!

Ps. Ampujan perheelle mitä parhainta tulevaisuutta, ja jos Luoja suo ja tahdotte, lisää lapsia. Näytitte onnellisilta, ihan aidon onnelliselta perheeltä, ja kaikki lapset todella ihania ja tollasella sakilla ainakin tv kameran edessä rauhallisilta ; ) 

Kuule, siinä on ero että tapahtuuko jotain todella yllättävää ja äkillistä, vai onko ihan itse kaivanut oman kuoppansa. Tuo perhe ei kerro kuin kermat päältä.

Tyypillinen kommentti av- mammalta-> kateellinen sarvikuono, jonka pakko syljeskellä ihmisille, jotka onnellisempia kuin itse. Olet varmaan sama hyyppä, joak tehtailee milloin kenestäkin julkisuuden henkilöstä rienaavia aloituksia ja itse sitten vastailet into piukeena kymmenittäin, että saisi luotua mukamas ketjun, joka keikkuu kärjessä.

Muistakaa rienatessanne mammat, että tämänkin perheen lapset rakastavat perhettään, ja heitä satuttaa sinun tapasi haukkua ja rienata heitä. Mitä nämä lapset ovat teille tehneet että ansaitsevat nämä rumat jutut tänne nettiin, jonne jäävät heidän löydettäväkseen??  Toivon, että viranomaistaho ottaisi ja alkaisi selvitellä pahimmat loukkaavat kirjoittajat tästä ketjusta. On kyse lapsista, heidän tulevaisuudestaan, johon tämän ketjun sairaat kommentoijat vaikuttavat huonolla tavalla.

No mm. tässäpä se vanhempien vastuun puute tulee esiin: miksi ihmeessä työntävät naamaansa ja lasten naamoja & perheen tarinaa joka tuuttiin?! Hoitaisivat perheensä ja asiansa ilman sen suurempia mediasirkuksia, niin lapsetkin säästyisivät tältä!

Ihan yhtälailla se on jokaisen kommentoijan velvollisuus miettiä mitä kirjoittaa kenestäkin nettiin. Se vastuun puute on myös monella täällä kirjoittajalla. Kritiikkiä saa antaa toki, mutta sekin on osattava tehdä toisia haukkumatta.

Vierailija
342/403 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä mulle ei tullut huono fiilis tästä perheestä. Semmoinen hyvä olo ja rakkaus välittyy eteenpäin. Toi isä on kai ruotsalainen (?) tai ainakin suomenruotsalainen.

Isä on ruotsinkielinen. Lapset osaavat molempia kotimaisia. Musiikkipedagogina äiti myös auttaa lasten musiikkiharrastuksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/403 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kunta maksaa elämisen. Kotiapu käy useamman kerran viikossa. Veronmaksaja täällä kiittää, kun saadaan veroille vastinetta. Huh!

Tänä vuonna kuolleita oli enemmän, kuin syntyneitä. Viimeksi näin on ollut hätävuosian, kun kulkutaudit tai sota korjasi.

Kun olette vanhoja, riittääkö vanhuksille hoitajia? Mistä saatte avun? Ette arvosta yhteiskunnalle tulevaa pääomaa? Vai kateusko se taustalla?

Kateus? Sanoisin, että harmitus siitä että joutuu verorahoilla tuonkin porukan elättämään.

Mikä  "yhteiskunnalle tuleva pääoma"? Kotoa saatu malli ei ainakaan noita lapsia kannusta työntekoon. Tolkuton määrä lapsia tehty, vaikka tiedossa että ei pystytä niitä itse elättämään. Vähintään viidennen kohdalla olisi ollut syytä lyödä jarrut pohjaan.

Meillä on kolme lasta. Enemmänkin olisi ollut mukava, mutta kun resurssit ilman tukia riittää vain näihin kolmeen.

Kyllä se on kuule niin päin että nuo lapset tulevat verorahoillaan elättämään sinua.

Sen näkee sitten kun lapset ovat koulunsa käyneet. Tilastot sen sijaan kertovat jo nyt sen, että tukien varassa elävien perheiden lapsista tulee aika suurella todennäköisyydellä tukien varassa eläviä aikuisia. Jos kotoa ei saa mallia omista asioista huolehtimiseen, raha-asioiden hoitamiseen, kodin huoltamiseen ja fiksujen päätösten tekemiseen, niin aika heikoilla lahjoilla lähdetään kohti aikuisuutta.

Ennemmin uskoisin, että suurperheen lapsista kasvaa itsestään huolehtimaan pystyviä aikuisia. Vanhemmat lapset ovat taatusti oppineet hoitamaan asioita ja ottamaan vastuuta esim koulun ja harrastuksiin menemisen suhteen. Kotityöt onnistuvat, kun on ollut pakko. Toisin kuin joissakin yhden lapsen perheissä, joissa poispilattu ainokainen saa aina tahtonsa läpi, kaiken valmiina eteensä ja vanhemmat huolehtivat aina kaikista asioista aikuisikään saakka.

Näin on, olet oikeassa. Omat lapset, siis meillä iso pesue myös, ovat saaneet palautetta työharjoittelussa ja myöhemmin työssä, että osaavat tarttua hommiin oma-aloitteisesti. mm tänää oma ak-poikani, joka on työharjoittelussa. Toiselle kaverille naureskelevat, että ei tee mitään, ku potkii vaan kiviä. Todennäköisesti siinäkin poika, joka passattu piloille, eikä mitään kotitöitä vaadittu, eikä vastuuta annettu.

Minun kokemukseni lähipiiristä on, että suurperheen lapsista kasvaa tunnollisia. Mutta tietylle ihmistyypille tunnollisuus ja vastuunotto liian nuorena tuntuu aiheuttavan valtavaa ahdistusta. Tunnen ainakin kuusi eri suurperheen (8-13 lasta), jotka ovat aikuisiällä oireilleet. Tämä ei tietenkään kerro suurperheistä sen enempää kuin teidän esimerkkinne poispilatuista ainokaisista. Mutta ottamalla negatiivisen asenteen molemmista perhetyypeistä löytää helposti heikkouksia. 

Olen nykypuulla suurperheestä ja omatoimisuutta kyllä löytyy kaikilta meiltä, vanhin on todella (sairaalloisen) ylivastuuntuntoinen kv-yritysjohtaja, joka suorittaa elämäänsä. Kantoi lapsena ihan liikaa vastuuta esim. minusta, joka olin vain 6 vuotta nuorempi. Olen kyllä omatoiminen, mutta en koe saaneeni tukea. Itsetuntoni on aina on ollut huono.

Vierailija
344/403 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällähän on toiminimi ja tekee töitä , äiti musiikkipedagogi. Onhan tuo sellainen karuselli että töitä riittää kokopäiväksi. Lapset oppii tekemään töitä, tulevat sosiaalisiksi jo luonnostaan, lähes kaikki soittavat. Kaikkea hyvää tälle suurperheelle. 

Vierailija
345/403 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isällähän on toiminimi ja tekee töitä , äiti musiikkipedagogi. Onhan tuo sellainen karuselli että töitä riittää kokopäiväksi. Lapset oppii tekemään töitä, tulevat sosiaalisiksi jo luonnostaan, lähes kaikki soittavat. Kaikkea hyvää tälle suurperheelle. 

Mutta eivät ole nyt työelämässä nuorimman lapsen sairauden vuoksi. Tuskin kuitenkaan molemmat voi olla omaishoitajia? 

Vierailija
346/403 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olispa kiva joskus lukea suurperheestä, jossa molemmat vanhemmat käyvät töissä eivätkä saa muita yhteiskunnan tukia kuin lapsilisät.

Sellaisiakin on paljon, mutta ei niistä kirjoiteta koska jutulla ei ole viihdearvoa. Tunnen monia suurperheitä, joissa molemmat vanhemmat käyvät töissä ja elättävät itse pesueensa.

Mites kauan meinaat, että esim. 11 lapsen äiti ehtii olla työelämässä?

Ehtii tietenki jos vain viitsii. Ei kellään ole 11 lasta päivällä kotona. Isommat lapset koulussa ja pienemmät viedään hoitoon kuten muutkin tekee. Vaatiihan se voimia mutta sen nyt järjellä ymmärtää kun ison perheen hankkii.

Taisit unohtaa laskuista sen, miten pitkä aika mammalla menee äitiyslomilla ja hoitovapailla tuon pesueen kanssa.

9 kk? Eikös s e ole n. 10 kk? Toisaalta alle vuoden ikäisiä ei helposti saa mihinkään päivähoitoon,

11*9=99 kuukautta= reilu 8 vuotta. Ja jos työura on 40 vuotta niin kyllä ehtii töitä tekemään

Vierailija
347/403 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi! Yhdet vaan porsii ja kuppaa siihen rahat meiltä muilta. Menis töihin ja elättäisi pesueensa itse.

Vierailija
348/403 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi täällä haukutaan lasten nimiä. Eiväthän ne ole mitään "kaikki lapsemme ovat J-alkuisia" tai sitten muuten vain massanimiä. Kolme viimeistä nimeä on kieltämättä aika erikoisia.

Lapset ovat:

Emma Amanda 1999

Onni Amadeus 2000

Hugo Hubert 2001

Samu Sebastian 2003

Roope Romeo 2004

Kuutti Kalevi 2005

Fanni Vendela 2006

Ruusu Onneli 2008

Oodi Nuppulina 2009

Pinkki Pippurina 2011

Kisu Kirsikka 2012

Hassua muuten että lapset ovat syntyneet järjestyksessä 1 tyttö, viisi poikaa, viisi tyttöä.

Kaikki soittavat jotain instrumenttia. Hugo Hubert pelaa korista.

Muuttivat maalle Fannin syntymän jälkeen ja nimet muuttuivat "leikkisiksi" :D.

Vierailija
349/403 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi! Yhdet vaan porsii ja kuppaa siihen rahat meiltä muilta. Menis töihin ja elättäisi pesueensa itse.

Vittu sä oot sairas sairaine kommentteines. Kenet otat täällä hampaisiis seuraavaks, kun tästä perheestä yli pääset??????? Tollassii sun kaltaisia "epäkeskoja" ei pitäis vapaalle jalalle päästää, eikä missään nimessä someen rienaamaan ketään!!

Vierailija
350/403 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kisu Kirsikka Ampuja

Vierailija
351/403 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valurautapannut on ikuisia. Ei "mene" paistinpannuja...

Vierailija
352/403 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sisäpiiritietoa tästä heidän hometalosta. Faktahan on se, että Juvan talo EI ollut homeessa kun kyseinen sakki siihen muutti. Talo oli kyllä vanha mutta hyvin pidetty, rakkaudella, ajalla ja rahalla hiljaksiin remontoitu maltillisesti.

Mistä home sitten tuli? Kuten perheen nykyisestäkin kodista näkyi, perhe on hyvin kekseliäs ja "yrittäjähenkinen". Ratkaisut ovat vähintäänkin, mielenkiintoisia, sanoisinko. Vanhassa talossa ei vessat ja pesutilat riittäneet 11 pennulle joten he päätyivät remppailemaan itse yläkerran vessaa. Päin vi*tuahan he olivat tietenkin sen tehneet joten yläkerran vessasta hiljalleen seinän väliin tihkuva vesi homehdutti koko talon tuossa tuokiossa kun 11 lasta läträsi peseytyä. Yrittivät siinä vaiheessa kun tajusivat homehduttaneensa koko paskan oikeuden kautta purkaa koko asuntokaupan. "Yllättäen" ei mennyt läpi. Jännä kun unohtivat tämän jutussa kokonaan mainita :D Myöskin sen, että Ampujilla on luottotiedot menneet ja siksi talo pakkohuutokaupattiin. Ihmettelen miten pystyvät nykyisen pitämään heidän tilanteessa.

Täällä Juvalla emme varsinaisesti heitä ikävöi. :D

Oliko 11 lasta jo Juvalla ollessa? Minusta jutussa ei syytelty ketään hometalosta, vaan todettiin vaan asia.

Oisko ollu 9, kun lähtivät pois.

Heidän lapsensa olisi muuten ehkä pitänyt yhden sittemmin lakkautetun kyläkoulun pystyssä. ;)

Vierailija
353/403 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista tulee omatoimisia.aittavaisia.sosiaalisia ei omaan napaan tuijottavia. Hienoa että uskalletaan tehdä lapsia. Jotkut ei saa yhtään.

Vierailija
354/403 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vittu sä oot sairas sairaine kommentteines. Kenet otat täällä hampaisiis seuraavaks, kun tästä perheestä yli pääset??????? Tollassii sun kaltaisia "epäkeskoja" ei pitäis vapaalle jalalle päästää, eikä missään nimessä someen rienaamaan ketään!!

Kylläpä sulla nyt menee tunteisiin. Miksi? Eikö oo ihan sama mitä nää täällä räkyttää?

Ymmärrän sen näkökulman että oudoksutaan/paheksutaan sitä että tehdään paljon lapsia ja sitten yhteiskunta kustantaa elatuksen. Mutta henk. koht. en kyllä jaksa enää ärsyyntyä tuosta, minusta perhe vaikutti ihan symppikseltä, kaikkea hyvää vaan heille.

Vierailija
355/403 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dokkarissa vetävät sapuskaa muumiastioista.. Melko kalliitta tuollaiselle porukalle.

Vierailija
356/403 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dokkarissa vetävät sapuskaa muumiastioista.. Melko kalliitta tuollaiselle porukalle.

Ja yhdellä oli kånkeni selässä 😂😂😂😂

Vierailija
357/403 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmasta jutusta (http://m.iltalehti.fi/perhe/2014122918784617_pr.shtml):

"– Olen sosiaalinen ihminen, ja minulla on pieni suku. Lapsena tapasin kerran yhdeksän lapsen äidin ja sain valtavan ahaa-elämyksen. Perheessä voi olla paljonkin lapsia, Nina Ampuja sanoo ja istahtaa keittiön pitkän ruokapöydän ääreen.

– Tulisin hulluksi, jos ympärillä ei olisi lapsia."

Mitenkähän käy kun lapset muuttavat omilleen? Ehkä olen väärässä, mutta kuulostaa että äidillä on joku ongelma kun uudessakin jutussa sanoi ettei halua kokea yksinäistä hetkeä.

Vierailija
358/403 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on perhe joka puhaltaa yhteiseen hiileen. Aivan mahtavaa että tieten tahtoen halutaan iso perhe. Itsestä ei olisi ollut. Yksi lapsi ja tähän asti voin sanoa että hyvin oon onnistunut.

Vierailija
359/403 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoo,että molempien vanhempien piti lähteä lääkäriin lapsen kanssa. Ja oliko tuo lapsi niin sairas että molempien vanhempien pitää olla kotona? Isällä nyt oli aikaa tehdä saunaremonttia.

Vierailija
360/403 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi täällä haukutaan lasten nimiä. Eiväthän ne ole mitään "kaikki lapsemme ovat J-alkuisia" tai sitten muuten vain massanimiä. Kolme viimeistä nimeä on kieltämättä aika erikoisia.

Lapset ovat:

Emma Amanda 1999

Onni Amadeus 2000

Hugo Hubert 2001

Samu Sebastian 2003

Roope Romeo 2004

Kuutti Kalevi 2005

Fanni Vendela 2006

Ruusu Onneli 2008

Oodi Nuppulina 2009

Pinkki Pippurina 2011

Kisu Kirsikka 2012

Hassua muuten että lapset ovat syntyneet järjestyksessä 1 tyttö, viisi poikaa, viisi tyttöä.

Kaikki soittavat jotain instrumenttia. Hugo Hubert pelaa korista.

Muuttivat maalle Fannin syntymän jälkeen ja nimet muuttuivat "lä eikkisiksi" :D.

Ovat he kuitenkin aina olleet hieman "aikaansa edellä" nimien suhteen. Emma Amanda on hyvin yleinen nimi, mutta vuonna 1999 se ei vielä ollut ihan massaa. Sama koskee muitakin nimiä.

Tykkään muuten tuosta Ruusu Onnelista. Nyt telkkarista tulee sarjana Onneli ja Anneli; ihana!

Jos kuulen että perheessä on 11 lasta, niin luulisin että kyseessä on lestadiolaiset. Toisaalta ajattelisin että hieman outoa! No tuon Perjantai ohjelman perusteella perhe oli kiva. Tuli hyvä mieli. T, kahden lapsen äiti, joiden lapsilla on ikäeroa 13v. Minäkin siis poikkeus sinänsä. :D