Antaisin mitä vaan että pääsisin PMS-oireista eroon
Elämä on täyttä paskaa joka kuukausi viikon verran 😔 En kestä mitään. Itkettää, ahdistaa ja saan raivokohtauksia. Ikävät asiat pyörii mielessä ja tekisi mieli hypätä ikkunasta alas 😢 En kestä oikeesti tätä. Tämä on tuskaa 😢
Kommentit (22)
Onhan tuohon apua. Itselleni esimerkiksi auttaa yhdistelmä-e-pillerit. Jotkut käyttävät myös mielialalääkkeitä.
Enpä muuta osaa sanoa, kuin että saat sympatiani. Minulla ei ole pahimmasta päästä, mutta välillä vaikea olla silti.
Anna kuukautiset pois. Terveyskeskuksen gynekologisetä auttaa tarvittaessa ja laittaa sisääsi esim Mirena -hormonikierukan.
Älä valehtele, et antaisi mitä vaan. Et luopuisi sokerista, et alkaisi syömään aitoa ruokaa, et alkaisi syömään oikeaa rasvaa.
Eikös jollain pillereillä voi pitkittää kuukautisia vaikka miten kauan? Ihan kuin olisin joskus kuullut näin jonkin merkin kohdalta. Kai siinä jäävät sitten nuo henkisetkin oireet pois.
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele, et antaisi mitä vaan. Et luopuisi sokerista, et alkaisi syömään aitoa ruokaa, et alkaisi syömään oikeaa rasvaa.
Mä en syö sokeria..
Ja syön muutenkin terveellisesti.
Ap
Hormonikierukalla kuukautiset ja kaikki oireet häipyi 2 kuukaudessa. Ei mitään ongelmia, loistava vehje!
Eiku valehtelin. Söin tänään lusikallisen hilloa puuron kanssa. Siinä oli sokeria. Se oli mun sokeriannos tänään. Siitä voisin kyllä luopua jos pääsisin näistä tuskista eroon.
Ap
Mä olen kokeillut e-pillereitä ja olin jatkuvasti aivan sekaisin
Ap
Vierailija kirjoitti:
Juttu vaan on että aika harvalla nuo auttaa. Itse kokeilin paleodieettiä, ei yhtään sokeria, kyllä hyvää rasvaa ja luonnomukaista ruokaa. PMS piinasi yhtä lailla kuin ennenkin.
Mulla auttoi pillerit jota syön ilman taukoa (=ei kuukautisia). Halut meni mutta en ole raivohullu 2-3 viikkoa kuusta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kokeillut e-pillereitä ja olin jatkuvasti aivan sekaisin
Ap
Hormonikierukka on eri juttu, hormonin määrä paljon pienempi. Ja kuvailujesi mukaan olet oireiden takia jo nytkin sekaisin.
Itelläni ei tule mirenaa käyttäessä ollenkaan kuukautisia.
No mitenkäs raskaaksi tulo? Ja eihän nyt mikään lusikallisen hilloa syöminen tai syömättä jättäminen tällaisiin asioihin vaikuta! Kestäähän normaali ihminen vähissä määrin sokeria ruokavaliossaan ja rasvaa on oltava jonkun verran myös.
sain mielialalääkkeet kun menin lääkäriin valittamaan pms oireita. En kyllä uskaltanut syödä, vaikka oireet tosi pahoja. Kerran kuukaudessa elämä on helvettiä. Pelottaa Jo valmiiksi vaihdevuosi oireet!!!
Auttaako minipillerit mielialavaihteluihin? Kokemuksia?
Minulle on sopinut useimmat pillerityypit ja hormonikierukka. Minipillerit teki mut kiukkuiseksi, ja vei kaikki halut. Hirvein vaihtoehto.
Minäkin menin sekaisin pillereistä, mutta hormonikierukka auttoi. Kuukautiset loppui ja pms helpotti. Kokonaan ei kadonnut, ja helpotan oireita syömällä b6 + magnesiumia. Googlaa, apua löytyy kyllä. Pääsin pms-helvetistä.
Söin vuosia minipilereitä enkä kärsinyt pms:stä. Sitten lopetin. Samaan aikaan elämässä oli stressiä ja aloin saamaan epämääräisiä.ahdistuskohtauksia, kaikki vitutti, ärsytyskynnys oli todella matalalla ja olin tosi itkuherkkä. Töissä oli vaikeaa, puoliso sairastui mielenterveysongelmiin. Hakeuduin työterveyteen koska tunsin olevani sekoamassa. Sain masennuslääkkeet joita söin vuoden. Elämäntilanne rauhottui, puolisokin on paranemaan päin ja olin valmis kohtaamaan maailman ilman masareita. Nyt kun olen päässyt suurimmasta osasta viekkareita eroon niin pystyn näkemään, että sekoamisoireeni olivat varmaankin PMS:ää koska oireet palasivat. Ärsyttävää, mutta yritän nyt oppia hallitsemaan tuota pohjattoman vitutuksen ja epätoivon tunnetta. Ja olen karppaaja, joten sokeria tästä ei voi syyttää.
Up