Uskotko oikeasti siihen, että laihtumiseen tarvitaan vatsan täyteen kasviksia?
Eikös laihtumiseen tarvita ruuan vähentäminen? Se vähentäminen onnistuu syömällä runsaskalorista rasvaista ruokaa. Näin ruuan määrä pysyy pienenä.
Kommentit (18)
Ei niitä tarvita, mutta rasvattuna menevät paremmin alas jos niitä kuitenkin haluaa popsia. Eli eniten rasvaa, siitä otetaan pääosa kaloreista. Proteiinia oma pituus miinus sata, eli 166cm syö noin 60g prodea. Loput sitten kasvista mitä tykkää. Jaettuna kahteen, korkeintaan kolmeen ateriaan ja päivän kalorien saanti jää helposti noin 1800 kcal:iin. Tämän kun oivalsin alkoi paino putoamaan ilman herkkuhimoja tai nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Eikös laihtumiseen tarvita ruuan vähentäminen? Se vähentäminen onnistuu syömällä runsaskalorista rasvaista ruokaa. Näin ruuan määrä pysyy pienenä.
Et tainnut ihan tajuta mitä kirjoitit? Laihtumisen avain on se että syö vähemmän kuin kuluttaa. Toiset tykkäävät syödä vatsan täyteen joten he voivat hyvin täyttää vatsansa niukkaenergisilla kasviksilla. Toiset syövät pienenpieniä annoksia joten heille sopinevat pienemmät tiiviimmät annokset. Ruoan energiasisältö eli kansantajuisesti kilokalorit ratkaisevat, ei ruoan fyysinen määrä.
Hiukan vetelit mutkia suoraksi, jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tainnut ihan tajuta mitä kirjoitit? Laihtumisen avain on se että syö vähemmän kuin kuluttaa. Toiset tykkäävät syödä vatsan täyteen joten he voivat hyvin täyttää vatsansa niukkaenergisilla kasviksilla. Toiset syövät pienenpieniä annoksia joten heille sopinevat pienemmät tiiviimmät annokset. Ruoan energiasisältö eli kansantajuisesti kilokalorit ratkaisevat, ei ruoan fyysinen määrä.
Hiukan vetelit mutkia suoraksi, jep.
Et tainnut tajuta aloitusta.
Laihtumisessa on kysymys hormoneista. Kaloriteoria on ruoka- ja lääketeollisuuden propagandaa vailla pohjaa.
Minä en ainakaan tajunnut aloitusta. Useimmiten ongelma ylipainoisilla on se, että vaikka energiamäärä olisikin täynnä, ruokaa syödään, koska vatsaan mahtuu vielä. Ainoastaan kylläisyyden tunne lopettaa sen syömisen. Ihmisessä kun ei ole sellaista mittaria, että syömässäsi suklaalevyssä oli x kaloria, nyt ei mahdu enempää. Maha kun ei mittaa kaloreita, vaan sitä ruoan määrää.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan tajunnut aloitusta. Useimmiten ongelma ylipainoisilla on se, että vaikka energiamäärä olisikin täynnä, ruokaa syödään, koska vatsaan mahtuu vielä. Ainoastaan kylläisyyden tunne lopettaa sen syömisen. Ihmisessä kun ei ole sellaista mittaria, että syömässäsi suklaalevyssä oli x kaloria, nyt ei mahdu enempää. Maha kun ei mittaa kaloreita, vaan sitä ruoan määrää.
Joo, maha ei kyllä mittaa yhtään mitään. Kylläisyys ei riipu ruuan määrästä vaan laadusta. Kaloreilla ei ole siinä mitään tekemistä.
Uskon. Ja kiitos myönteisestä viestistä jonka jätit kysymyksesi jälkeen jotta mekin voimme arvioida vastaustamme. Hyvä jos ymmärsit minun vuorovaikutuksen. Venäjän sisäoppilaitoksessa se ainakin onnistuisi.
Ymmärrän aloittajan pointin.
Jos vaikka syön jotain salaattia, ruokaisaakin, niin sitä täytyy syödä ihan valtava annos tullakseen kylläiseksi. Menee tunti-pari, ja taas on nälkä.
Tukevampaa ruokaa riittää määrällisesti huomattavasti pienempi satsi, eikä myöskään tule nälkä piiiiiiiiiitkään aikaan. Todellisuudessa salaatteja mättämällä vuorokauden energiamäärä voikin suurentua.
Itsekin pidän kasviksista ihan maun vuoksi, pääasiassa tulee syötyä ne kypsänä muuhun ruokaan "ujutettuna". Salaatteja jaksan väkertää aniharvoin. Käytetään oikeaa voita ja kermaa ruuanvalmistukseen aika usein.
Hoikkia ollaan, minä 162cm/52kg ja en ikinä laihduta tai ole nälissäni. Liikuntaa harrastetaan kyllä mutta sekään ei ole mikään painohallintajuttu vaan kummallakin omat mielenkiinnon kohteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, maha ei kyllä mittaa yhtään mitään. Kylläisyys ei riipu ruuan määrästä vaan laadusta. Kaloreilla ei ole siinä mitään tekemistä.
Ai ei riipu vai? Kyllä minä ainakin tulen nopeammin kylläiseksi, jos juon aterian alle ensin ison lasillisen vettä, vaikka laadullisesti se on pelkkää tyhjää. Kokeiles joskus. Se on sitten eri asia, miten pian on seuraavan kerran nälkä, mutta pointti tuossa on se, että huijataan elimistöä tuntemaan kylläisyyttä, eikä sitä ruokaa yhdellä aterialla mätetä niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on porukka taas pihalla.
Joo, ei tarvitse ihmetellä, miksi joka kolmas aloitus täällä koskettelee teemaa "miksi en laihdu".
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaan vatsa täyteen kasviksia, kyllä. Marjoja, hedelmiä, kaikkea mikä ylläpitää terveyttä ja aineenvaihduntaa. Myös proteiinia ja rasvaa. Huonoja hiilareita voi rajoittaa (pasta, leipä...). Sokeri ja makeutusaineet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaan vatsa täyteen kasviksia, kyllä. Marjoja, hedelmiä, kaikkea mikä ylläpitää terveyttä ja aineenvaihduntaa. Myös proteiinia ja rasvaa. Huonoja hiilareita voi rajoittaa (pasta, leipä...). Sokeri ja makeutusaineet pois.
Just näin, paitsi että itse uskon, että "kielletyt ruoka-aineet" eivät ole hyvä juttu pidemmän päälle. Eli herkuttelukin silloin tällöin on ok, samoin kuin pieni määrä sokeria ruokavaliossa. Olen halunnut opetella myös kohtuutta, eli juurikin taitoa herkutella kohtuullisesti. Esim. pieni pala suklaata nautiskellen syötynä riittää, ei tarvitse hotkia koko levyä kerralla.
Kasviksia kannattaa syödä paljon nimenomaan siksi, että niiden energiatiheys on pieni. Vatsa täyttyy, mutta ruuasta saa vähemmän energiaa. Lisäksi kasviksista saa kuitua, joka pitää kylläisenä pidempään. Kyllä tämä ainakin minulla toimii, ja tutkimusten mukaan laajemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Laihtumisessa on kysymys hormoneista. Kaloriteoria on ruoka- ja lääketeollisuuden propagandaa vailla pohjaa.
Joopa joo :D
Vierailija kirjoitti:
Voi vittu, Steffe..
Liika on liikaa joka asiassa.
Jotkut totuttavat itsensä ja vatsansa ihan järkyttäviin annoskokoihin syömällä kasviksia "vapaasti".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ei riipu vai? Kyllä minä ainakin tulen nopeammin kylläiseksi, jos juon aterian alle ensin ison lasillisen vettä, vaikka laadullisesti se on pelkkää tyhjää. Kokeiles joskus. Se on sitten eri asia, miten pian on seuraavan kerran nälkä, mutta pointti tuossa on se, että huijataan elimistöä tuntemaan kylläisyyttä, eikä sitä ruokaa yhdellä aterialla mätetä niin paljon.
Kylläisyys ei tarkoita, että vatsa on täysi, vaan sitä, että sillä syödyllä ruualla pärjää kauemminkin kuin pari tuntia.
No ei tietenkään ole pakko syödä kasviksia laihtuakseen mutta minä syön niitä ihan terveyden takia. Ja kyllähän ne täyttää mahaa pienellä kalorimäärällä joten muut ruokaa tarvitsee syödä vähemmän.