Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomasin tässä juuri että yhden työhakemuksen rustaamiseen menee vähintään yksi työpäivä.

työnhakija
24.01.2017 |

Jos haluaa tehdä kotiläksynsä hyvin, niin firman taustojen selvittelyyn ja kohdennetun työhakemuksen tekoon menee minulta yksi täyspitkä päivä. En mitenkään pystyisi räiskimään useita hakemuksia per päivä. Näin se vain on tapauksessani. Ei mulla muuta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä. Toimii tosi hyvin näin työkokeilun aikana - saan tehä periaatteessa 16-tuntista päivää. No, ehkä sit joskus kerkee nukkumaankin.

Vierailija
2/21 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään kiinnosta hakemus, keskity hyvään CV:hen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palkkaisi noin tehotonta ihmistä.

Vierailija
4/21 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnhakija kirjoitti:

Jos haluaa tehdä kotiläksynsä hyvin, niin firman taustojen selvittelyyn ja kohdennetun työhakemuksen tekoon menee minulta yksi täyspitkä päivä. En mitenkään pystyisi räiskimään useita hakemuksia per päivä. Näin se vain on tapauksessani. Ei mulla muuta.

Millä tavalla muuntelet totuutta itsestäsi sen mukaan mihin yritykseen hakemus on lähtemässä?

Vierailija
5/21 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei mitään tietoja hakisikaan, niin verkkolomakkeiden täyttö vie aikaa. Turhauttavaa hommaa, kun kaikki tiedot löytyy cv:stä, mutta samoja asioita kysytään joka työpaikan lomakkeissa erikseen. :(

Vierailija
6/21 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuulosta kovin tehokkaalta papertitöissä. Ihka ensimmäiseen hakemukseen menee tietysti enemmän aikaa, mutta kun hakemuspohjat, koulutukset, työkokemus ja muut tarvittavat tiedot ovat valmiina, niin työpaikkaan kohdennettu hakemus syntyy puolessa tunnissa. Työhaastatteluun mennessä on sitten vielä kaivettava taustatietoja yrityksestä ja mietittävä lisää nimenomaan tälle sopivia yritykselle vahvuuksiani sekä keksittävä valmiiksi muutama hyvä vastaus kysymykseen 'mitä haluaisit vielä lopuksi kysyä meiltä'.

Vierailija
7/21 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ei mitään tietoja hakisikaan, niin verkkolomakkeiden täyttö vie aikaa. Turhauttavaa hommaa, kun kaikki tiedot löytyy cv:stä, mutta samoja asioita kysytään joka työpaikan lomakkeissa erikseen. :(

Copypaste notepadiin.

Vierailija
8/21 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mulla vaan mene. Haen asiantuntijatason työpaikkoja ja teen yhtenä iltana viikossa hakemuksia. Menee n. 2 h. Selaan ilmoitukset ja teen 2-3 hakemusta. Tällä taktiikalla ihan hyviä tuloksia.

Vierailija
9/21 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei mulla vaan mene. Haen asiantuntijatason työpaikkoja ja teen yhtenä iltana viikossa hakemuksia. Menee n. 2 h. Selaan ilmoitukset ja teen 2-3 hakemusta. Tällä taktiikalla ihan hyviä tuloksia.

Montako haastattelua ja työpaikkaa olet saanut.

Mä hain asiantuntijapaikkaa viime syksynä. 7 hakemusta, 5 haastattelua, 3 työpaikkaa.

Minä käytin joka ikisen hakemuksen, cv:n ja firman työpaikkasivuston täyttämiseen tunteja. Päälle vielä haastattelut, joissain jopa 3 haastattelua sekä testit. Työnhakemine käy työstä, mutta kun tietää mitä tekee, niin tulokset ovat hyviä.

Vierailija
10/21 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla rustaamassa hakemusta...

Itse kirjoittelen hakemuksen ja muokkailen sitä parin päivän välein.

Aikaa siinä menee tuollaiset 2 viikkoa.

Olen tällä hetkellä töissä, mutta haen uutta duunia.

Vierailija
11/21 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että max tunti menee, kun sulla on hyvä pohja jo valmiina.

Vierailija
12/21 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootpa tosi saamaton. Ei ihme että olet työtön.

Vierailija
13/21 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö ne on niitä "pyydän saada mitä kohteliammin lupaa tulla huomioonotetuksi täyttäessänne avustavan varahyllyttäjän tointa myymälässänne'

En osaisi itse kirjoittaa muuta, kuin että olen ihan tavallinen ihminen ja kädet käyvät nopeasti.

Vierailija
14/21 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähetän saman hakemuksen joka paikkaan Mitä sitä viilaamaan, kun ikää on 54. Roskiin lentävät kuitenkin.

Vierailija
15/21 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö ne on niitä "pyydän saada mitä kohteliammin lupaa tulla huomioonotetuksi täyttäessänne avustavan varahyllyttäjän tointa myymälässänne'

En osaisi itse kirjoittaa muuta, kuin että olen ihan tavallinen ihminen ja kädet käyvät nopeasti.

Arvaatko mitä tuli mieleen tuosta? :D

Vierailija
16/21 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla alallani on tyypillistä, että hakemusta tehdään noin kuukausi.

Vierailija
17/21 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoako opettelet mahdollisen työnantajasi nettisivut? Vaikket ole saanut kutsua edes haastatteluun vaan teet vasta hakemusta?

Itse saatan haastatteluun mennessä lukaista pari krt sivut läpi. Enemmän keskityn siihen että minulla on tarvittavat taidot mitä ilmoituksessa toivottiin olevan ja toivon että käy tuuri ja he etsivät juuri kaltaistani luonnetta osaksi tiimiä.

Vierailija
18/21 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta haastatteluun mennessä kannattaa satsata. Ihan oikeasti kukaan ei jaksa lukea korulauseita hakemuksista, CV ratkaisee haastatteluun pääsyn. Katso, että se on kunnossa ja siinä on kuvattuna työpaikan kannalta tarpeellinen osaaminen. Esimerkiksi luottamustoimet ja muut saattavat oikeasti olla ratkaisevassa roolissa, jos paikkaa hakee kymmeniä ihmisiä.

19/21 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan mainitse asiasta jos pääset haastatteluun. Itselleni tuli ainakin olo että mitenköhän sitä pärjää töissä jos menee koko päivä yhteen työhakemukseen? Ehkä jos on ensimmäinen hakemus koskaan ja paperit hukassa yms yms

Onnea silti työnhakuun mutta pelkään että tämä käytetty aika ei ole suinkaan hyödyksi vaan haitaksi. Muutenkin ihmiset lähettävät sen 200 hakemusta vuodessa joten tehokas työnhaku ei taida onnistua tuolla keinoilla, menee paikat alta ennen kuin ehdit hakea niihin tuolla vauhdilla.

Oli negatiivissävyinen viesti mutta katsotaan mitä mieltä muut ovat. Tsemppiä.

20/21 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako haastattelua ja työpaikkaa olet saanut.

Mä hain asiantuntijapaikkaa viime syksynä. 7 hakemusta, 5 haastattelua, 3 työpaikkaa.

Minä käytin joka ikisen hakemuksen, cv:n ja firman työpaikkasivuston täyttämiseen tunteja. Päälle vielä haastattelut, joissain jopa 3 haastattelua sekä testit. Työnhakemine käy työstä, mutta kun tietää mitä tekee, niin tulokset ovat hyviä.

Voitko tarkentaa ammattiasi? Sillä on aika tärkeä vaikutus mihin lokeroon pistän nämä numerot.  On kyllä erittäin hyvä taso jos 7 hakemusta johtaa 5 haastatteluun paitsi jos olet terveys/sosiaalialalla jolloin tuhlasit aikaasi. Kaveri oikeasti vaan soitti suoraan viimeiseen paikkaansa melkeinpä hetken päähänpistostaja siellä se nyt on sairaanhoitajana. Sama kun se oli vielä lähihoitaja. Toisaalta taas joku yleissihteerin paikka saa sen 1200 hakemusta. Siellä ei rekry edes ehdi lukea kaikkia hakemuksia.

Joku taisi täälläkin sivustolla tunnustaa että vaikka 400 hakemuksesta yleensä luetaan sen max 200 ihan vaan ajan takia. Tosin myös sanoi että se "yleismalli" menee helposti roskiin lukematta eli satsaaminen varmasti kannattaa aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä