Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko terveillä ihmisillä yhtäkkiä totaalisen vetämättömiä väsymyskoomapäiviä?

Vierailija
24.01.2017 |

Minua niin turhauttaa tämä ilmiö. Yritän jotenkin selittää. Minulla on muutama autoimmuunisairaus, en tiedä onko tämä niiden oireistoa, vai onko muillakin näin. Saattaa mennä useampi viikko niin, että olen melko hyvävointinen ja jaksan hyvin hoitaa kotia ja syödä terveellisesti ja muutenkin huolehtia itsestäni. Nukun hyvin, liikun, jaksan elää elämääni.

Mutta sitten yhtäkkiä ilman mitään edeltävää rasitusta tai näkyvää syytä tulee totaalinen koomapäivä, jolloin raajat tuntuvat lyijynraskailta ja pelkkä hengityskin on työlästä. Ei jaksa tehdä _yhtään mitään_. Voimat on niin loppu, että esim. yhden lasin nostaminen tiskikoneeseen on yhtäkkiä aivan sairaan raskasta ja mahdotonta. Ei jaksa edes ajatella. Ei ole voimi kertakaikkiaan mihinkään. Päivä kuluu täydellisessä "koomassa", ja jälkikäteen ei edes muista kunnolla, miten päivä on kulunut. Uupumus on tosi samanlaista kuin oikein kovassa kuumeessa, mutta kuumetta ei ole.

Tällaisen päivän jälkeen seuraava päivä onkin taas ihan normaali. Kysymys on siis täysin yksittäisistä päivistä. Mistä tällainen voisi johtua, ja onko teillä muilla näitä? Näitä ei myöskään voi millään ennustaa, tulevat kun tulevat, mutta sen tietää jo aamulla kun silmät avaa, että jaaha, se olis sitten koomapäivä. Vaikka illalla nukkumaan mennessä olisi ollut vielä ihan normaali olo.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsymysoireyhtymästä ei ole kyse. Silloin kyllä väsyttää koko ajan.

Eiks tässä cfs:ssä ole kysymys uupumuksesta (fatiikista) enemmän kuin väsymyksestä. Suomessa vaan jostain syystä kutsutaan sitä väsymysoireyhtymäksi, mikä vie ajatukset väärään suuntaan. 

Vierailija
22/24 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

PMS?

mulla se aiheuttaa just tollasta koomaväsymistä, kestää pahimmillaan viikon :((

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
24/24 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse stressistä tai pms:stä. Näitä tulee kun tulee, ei tule mieleen mitään mihin tämä liittyisi. Ehkä kesällä tulee useammin, kun en kestä yhtään lämpöä. Mutta kyllä näitä talvellakin on. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi