Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusperhe, jossa molemmilla pieni lapsi..

Vierailija
16.03.2006 |

Olemme " tuore" uusperhe, jossa molemmilla on noin kaksivuotias lapsi ja olemme molemmat yksinhuoltajia. (lapset tapaavat isäänsä/äitiään vain noin kerran 1-2krt/2kk, koska etävanhemmat eivät halua enempää..) Ongelma on siis se, että en mitenkään halua astua mieheni entisen varpaille, mutta en tiedä mitä minun pitäisi tehdä kun tämä tyttö kutsuu minua äidiksi?! Miten selitän nätisti kaksivuotiaalle, että " ei minä olen vain tämän xxx:n äiti, en sinun? =O Olen kuitenkin tottunut omalle lapselleni puhumaan, että " äiti tekee nyt näin jne.." joten toiselle lapselle puhuessa pitääkin sitten ottaa eri sävy? En siis ole MITENKÄÄN pyrkimässä äidin paikalle, mutta en halua loukata lastakaan. Miten voin selittää tämän lapselle?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän hän tietää, kuka oikea äitinsä on. Arkihan se on kuitenkin mitä eletään, ja ehkä hän haluaa että on siinäkin äiti ja isä olemassa.

Vierailija
2/11 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei toki ole mitään sitä vastaan, että lapsi kutsuisi minua äidiksi, mutta jos hänen oikea äiti sen kuulisi niin raivostuisi varmaan ikuisiksi ajoiksi =( Enkä haluaisi vaikeuttaa tilannetta enää yhtään, koska hän on muutenkin vihainen koko ajan tästä uusperhekuviosta.. Hän jätti kuukauden ikäisen vauvansa, joten harmittaa kun minua syytetään koko ajan kaikesta =( Mutta ei auta kun kestää rauhallisena =)

-AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla ei toki ole mitään sitä vastaan, että lapsi kutsuisi minua äidiksi, mutta jos hänen oikea äiti sen kuulisi niin raivostuisi varmaan ikuisiksi ajoiksi =( Enkä haluaisi vaikeuttaa tilannetta enää yhtään, koska hän on muutenkin vihainen koko ajan tästä uusperhekuviosta.. Hän jätti kuukauden ikäisen vauvansa, joten harmittaa kun minua syytetään koko ajan kaikesta =( Mutta ei auta kun kestää rauhallisena =)

-AP

Jos jättää kuukauden ikäisen vauvan, niin anteeksi nyt vain, muttei voi olettaa, että tuon ikäinen lapsi ei kiintyisi ihmiseen, joka häntä näkee/hoitaa päivittäin. Tärkeintä kai on se, että lapsella on turvallisia aikuisia ympärillä ja että hänen sallitaan kiintyä heihin. Lapsi sanoo sinua äidiksi, koska kuulee sinusta puhuttavan sillä nimellä ja sinä olet läsnä hänellekin. Ei siksi, että jotenkin haluaisi kostaa biologiselle äidilleen. Sen sijaan voin kuvitella lapsen hämmennyksen, jos olet äiti vain toiselle perheenne lapselle, muttet hänelle. Jos lapsen oikea äiti on kypsä aikuinen, luulisi hänen ymmärtävän tämän.

Vierailija
4/11 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ihme, että miehesi lapsi kutsuu sinua äidiksi.

Vaikea tilanne totta tosiaan, ymmärrän että miehesi ex loukkaantuu jos kuulee asiasta. Toisaalta lapsi on aina lapsi - tarvitsee ja ansaitsee joka tapauksessa roppakaupalla rakkautta.

Vierailija
5/11 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kohtele heitä mitenkään eriarvoisina. Minusta tämä lapsi on vallan ihana ja suloinen ja tunnen häntä kohtaan myös äidillisiä tunteita juurikin siksi kun hän ei koskaan ole saanut sitä hoivaa ja rakkautta omalta äidiltään. Minä haluan hänelle(kin) osoittaa, että kaikki aikuiset eivät jätä/kohtele huonosti, koska en siedä sitä että lapsia kohdellaan tuolla tavoin.

Siitä huolimatta en astua tämän entisen varpaille, koska hän ei todellakaan ole sellainen " kypsä äiti" , joka ymmärtää lapsensa parasta. Hän ymmärtää vain sen, että hän on äiti ja minä olen kusipää. Minä olen kusipää, koska minä katsoinkaan hänen entiseen avomieheensä päin eikä sitä muuta mikään. Vaikka olen kuinka asiallinen, ymmärtäväinen ja kiltti, hän vihaa minua. Omakin ymmärrys alkaa pikku hiljaa loppumaan...

Mutta ehkä minun sitten pitää tosiaan lopettaa tuo " äiti tekee.." -puhelu, vaikka se kyllä harmittaa minua =( On niin ihanaa olla äiti, että sitä kailottaisi mielellään koko ajan =)

-AP

Vierailija
6/11 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä vain jaksaa luovia exän suhteen ja seurata sydämesi ääntä päätöksissäsi.

Mukavaa kevään jatkoa sinulle ja perheellesi!

Vierailija
7/11 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun pitäisi luultavasti jossain vaiheessa luopua tuosta " äiti" -jutusta. Sano vaan että minä teen nyt näin ja näin.

Vierailija
8/11 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan luontevaa, eikä sitä pidä lapselta kieltää.

Anna kutsua vaan äidiksi, kyllä sinä sille lapselle enempi äiti olet kuin biologinen äitinsä.

Vierailija
9/11 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ollaan asuttu pari vuotta yhdessä. Hänkin näkee oikeaa äitiään aika harvoin. Äiti on mustasukkainen, mut saa luvan ollakin kun ei itse pysty kasvattamaan lastaan.

Vierailija
10/11 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette olleet uusperhe? Kauhea äiti sillä raasulla. Anna kutsua vain äidiksi.

Miksi äiti jätti kuukauden ikäisen lapsensa?

Paljonko lapsilla ikäeroa? Siis sinun ja miehen lapsilla?

Pystytkö olemaan tasapuolinen lapsia kohtaan? Ihan vain uteliaisuuttani tämmöistä kyselen. Tiedän nimittäin uusperheen jossa toisen lapset ovat huonossa lapsipuolen asemassa.

Tsemppiä teille.

Vierailija
11/11 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hoidat tuollaista pikku rassukkaa!

Anna vaan kutsua äidiksi ja pidä kaikin tavoin omana lapsenasi, se lapsi tarvitsee äitiä ja se olet nyt sinä!

Voimia!