Olen huolissani että sairastun henkisesti.
Olen usein alakuloinen ja tunnen olevani merkityksetön. Sain lapsen miehen kanssa jonka kanssa seurustelin muutaman kuukauden ennen raskaaksi tuloa. Hän sanoi minun olemiseni raskaana olevan kauheinta mitä
Hän on koskaan kokenut, koko raskauden meni omia menojaan ja muisti aina olla esim koskematta vatsaani tms. Synnytykseen tuli mutta käyttäytyi siellä varsin kylmästi. Ei kannustanut. Ei koskettanut. Ei mitään. Kiirehti kotiin synnytyksen loputtua. Tämä sama mies on kuitenkin yhä halunnut seurustella kanssani ja koska vauva ei ollut hänelle toivottu, olen ollut ymmärtäväinen häntä kohtaan. Vauvan synnyttyä hän on ollut kriittinen minua kohtaan, ei pidä minusta yhtään huolta ei henkisesti eikä fyysisesti. Ei välitä yhtään jaksamisestani ym. Pelkään että olen sairastunut tässä suhteessa. Olen hyvin kriittinen itseäni kohtaan, en näe itsessäni enää mitään hyvää. Mies ei ymmärrä miten minusta tuntuu tältä mutta mielestäni on aivan luonnollista menettää pala itsetuntoa sekä onnellisuutta tämmöisen myötä. Vauva on mulle kaikki kaikessa, ihana on ja olen häntä yksin hoitanut ja hyvin olen hoitanutkin. Pelkään että tämä jättää minuun ikuiset jäljet. Onko kokemuksia tälläisesta? Miten voitte?
Kommentit (23)
Mies on liero, joka imee sinut henkisesti tyhjiin. Lähde pois suhteesta mahdollisimman pian.
Kuulostaa siltä että olet vähintään uupunut. Voi olla että olisi hyvä idea harkita avun pyytämistä vaikka kehotankin miettimään pari kertaa jos kohdalle osuu lääkäri jonka motivaatio asiaan on: "nappi huuleen ja kotiin."
Narsistin/psykopaatin uhrit usein tuntevat menettävänsä järkensä. Hae hei tuke ja turvaa myös terapiasta, voit siellä käsitellä sitä miten voit kasvattaa itsetuntoasi. Lisäksi tarvitset tukea eroasioiden ja lasten huoltajuusasioiden käsittelyyn. Hyvä että ette asu yhdessä. Tsemppiä!