Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajan virkahaku

Vierailija
23.01.2017 |

Olen päässyt kolmeen haastatteluun. Joissain paikoissa hakuaikaa vielä jäljellä ja haastattelut ehkä vasta n. parin-kolmen viikon sisällä. Jos minut valittaisiin johonkin virkaan ja siitä ilmoitettaisiin jo vaikka viikon kuluttua, voinko sanoa, että odotan vastausta muista paikoista ennen kun allekirjoitan paperit? Vai onko se heti otettava vastaan tai menee jollekin muulle?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä oot päässyt haastatteluihin?

Vierailija
2/13 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa, mutta he voivat myös vaatia, että vastaat samantien, otatko viran vastaan. Ei siitä lainvoimaista tule ennen kuin valitusaika on kulunut umpeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallinen valintaprosessi on hidas, eli tietysti esität meneväsi kaikkiin. Vasta kun saat virallisen päätöksen paperilla, voit tehdä omia valintoja. Sitä ennen keep calm! Ja onnea haastatteluun!

Vierailija
4/13 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä oot päässyt haastatteluihin?

Samaa kysyn minä! Kerro meille ap, miten olet päässyt noin pitkälle?? Itse teen vain sijaisuuksia, enkä ole päässyt kuin yhteen haastatteluun IKINÄ.

Vierailija
5/13 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana nyt kolme ja puoli vuotta sijaisuuksia kolmessa eri koulussa. Tämä kai sitten on riittävä kokemus. En minäkään viime keväänä päässyt ainoaankaan virkahaastatteluun, joten melkoinen yllätys oli tämä, että näinkin moneen pääsin. Vaikka ei tulisi valituksi niin saa tosi hyvää kokemusta!

Vierailija
6/13 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP lisää, että siis päätoimisen tuntiopettajan sijaisuuksia.

Vierailija
7/13 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, mitä paikkoja hakee (erkka/aine/lo) ja miltä paikkakunnalta.

Jos suostuu mihin tahansa kouluun, varmasti pääsee haastatteluun.

Vierailija
8/13 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jokin erityinen syy miksei suostuisi määrättyihin kouluihin?

Vierailija
9/13 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jokin erityinen syy miksei suostuisi määrättyihin kouluihin?

Mulla ainakin kulkemisen hankaluus (ei autoa, julkiset liikenneyhteydet hyvin huonot/ei ole ollenkaan). 

Vierailija
10/13 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos koulussa on puolet viroista auki, tuskin koulussa asiat ovat kovin hyvällä tolalla (johtaminen/ilmapiiri/oppilasaines/sisäilma/resurssit)

Vierailija
11/13 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä taas. Olen pk-seudulta. Täällä on paljon paikkoja, mutta myös paljon hakijoita. Itse olen aika avoin sen suhteen, mihin kouluun suostun menemään. Nimittäin virka huonossakin koulussa on parempi kuin määräaikainen pesti huonossa koulussa. Ja huonolla tarkoitan levottomuutta, huonoja resursseja, paljon sosiaalisia ongelmia, S2-oppilaiden suurta määrää jne.

Vierailija
12/13 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos koulussa on puolet viroista auki, tuskin koulussa asiat ovat kovin hyvällä tolalla (johtaminen/ilmapiiri/oppilasaines/sisäilma/resurssit)

Voi olla myös, että esim moni opettaja jää samoihin aikoihin eläkkeelle/äitiys- tai hoitovapaalle.

Vierailija
13/13 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi kysyä saako harkinta-aikaa.

Ite hain oman alani töitä vuosi sitten. Viikon aikajaksolla kolme haastattelua joista keskimmäissä heti tarjottiin töitä. Kysyin ja sain muutaman päivän harkinta-aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi