kauan teillä meni 2500 euron säästämiseen.
Ja millä tuloilla? Itse pohdin tätä kun takuuvuokra ja vuokra pitäisi saada kasaan. Mistä säästit! Niksit kehiin!
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Tuon summan säästämiseen menisi vähän alle 2 kuukautta. Bruttopalkka on 3500€/kk ja käteen jää 2400€/kk. Siitä jää säästöön n. 1500€.
Mitä meinasit säästöillä tehdä?
Jos oikein säästäisin, niin saisin summan kokoon noin 2 kuukaudessa. Palkkaa tulee käteen keskimäärin n. 2000€/kk.
Varmaan 3kk. Säästäisin varmaan ruoassa ja sosiaalisesta elämästä (afterit/kahvilat/leffat/kulttuuri). Netto 1750
Noin kahdessa kuukaudessa. Brutto 3900 e/kk.
Varmaan 5 kuukautta oikein nipistämällä. Tulot on 1200 euroa kuussa osa-aikatyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon summan säästämiseen menisi vähän alle 2 kuukautta. Bruttopalkka on 3500€/kk ja käteen jää 2400€/kk. Siitä jää säästöön n. 1500€.
Mitä meinasit säästöillä tehdä?
Sijoitan pääosan osakkeisiin, en kuitenkaan ihan noin isoa summaa mutta n. 1000€ kuukaudessa. Siitä kertyy vuosien saatossa potti, joka tuottaa tulevaisuudessa minulle jatkuvasti enemmän passiivisia tuloja.
Tällä hetkellä käytän säästöjäni satunnaisiin isompiin hankintoihin, joskin niitä on aika vähän. Lisäksi matkustelen niin paljon kuin työt antavat myöten. Siihenkään ei aina uppoa kauheasti, kun tykkään vaeltaa, jolloin esim. viikon Lapin reissu on kohtalaisen halpa. Tosin viime kesänä tuli kiivettyä mm. Mont Blancille, johon upposi vähän enemmän. Myös ihan normilomia tulee tehtyä.
Luulen että kysymyksesi taka-ajatus oli se, etten nauttisi elämästäni. Päinvastoin. Tulevaisuudessa nautin siitä entistä enemmän, kun palkkatulojeni lisäksi saan sijoituksistani osinkoja, joita voin käyttää mm. työajan vähentämiseen, yrittämisen aloittamiseen, mahdollisiin lapsiini tai vaikka mihin. Mielikuvitus rajana. Ja tietysti eläkeiän turvana ja lisätulojen tuojana säästöt ovat myös.
2 kk
Saan kuukaudessa noin 3200 ja siitä on ihan pakolliset menot
600 euroa jos en osta yhtään mitään muuta kuin pakollista
Vierailija kirjoitti:
Kutakuinkin näin laskin minäkin.
Olen nyt säästänyt 2 vuotta ja säästössä on 2000€. Olisi 3500€ jos ei auto olisi hajonnut.
Kuukausi. Tai tuo summa on jo nyt tilillä joka tapauksessa.
Käteen jää noin 2400 e. Siitä lyhennän lainan 600 ja 1000 e menee perheen tilille yhteisiin menoihin eli ruokiin, lasten päiväkotimaksuihin, vakuutuksiin jne. Saan säästöön kuussa 500 e eli minulla menee tuohon summaan 5 kuukautta. Niukasti saa siihenkin elää, ylimääräistä ei pidä ostella.
Puolisen vuotta peruselämisellä. Palkka verojen jälkeen 1300e
Tämänhetkisillä tuloilla menisi yli 2vuotta. Onneksi tilillä on kuitenkin jemmassa pari tonnia pahan päivän varalle.
46 vuotta ja vielä ei ole kasassa.
Joka kuukausi menee 300€ miinukselle. Onneksi on runsaasti säästöjä, eikä tämä enää kestä kuin pari vuotta.