Millaisia hanoja teillä on uudessa talossa?
mietin lähinnä keittiön hanaa, ulkonäölisesti miellyttäisi ventura, mutta kun on niitä vipuja niin onko monimutkainen lasten käyttää? ja mitä ne vivut kaikki on, kuvasta vain olen katsonut :)
Vegaa olen ajatellut sitten wc:t, kodinhoitohuoneen ja suihkun, eikö se ole aika perusmalli??
Kertokaa millaisia teillä on ja oletteko tyytyväisiä?
Kommentit (5)
Ja keittiöön valittiin juuri tuo Oraksen Ventura pesukoneliitännällä. Allaskaapissa oli valmiiksi sähköpistoke astianpesukonetta varten, joten sähkömies vain laittoi siihen tuplapistorasian niin hanakin sai sähköä. Käytössä ollut reilut puoli vuotta, ja löytyy sekä plussia että miinuksia.
Plussaa on tuo sähkösilmähana alhaalla, siinä on lastenkin helppo pestä kädet, tai itse huuhtaisen tiskirätin yms. Ylähanahan toimii noista vivuista, toisesta saa kuumaa ja toisesta kylmää. Hyvä jos tarvitsee kylmää vettä johonkin tai jos tarvitsee huuhdella kuumalla jotakin.
Mutta jos haluaisi sopivan lämmintä ylähanan kautta esim. tiskatakseen, on sen saaminen hankalaa varsinkin meillä kun lämminvesivaraaja on aika kaukana. Säätöä joutuu muuttamaan hetken perästä, toki näin olisi yksiotehanallakin, mutta se olisi nopeampi tehdä. Lisäksi vesi tulee aika kovalla paineella (juoksuputki aika korkealla), joten roiskuu helposti vaikka hana olisi vain vähän auki. Onneksi meillä taso kiveä niin pienet roiskeet eivät haittaa.
Olen kuitenkin ihan tyytyväinen hanavalintaamme, koska en juuri tiskaa mitään käsin (altaitakin siksi vain yksi iso pyöreä, ja hyvin olen pärjännyt). Lapset (vanhin 8v) eivät käytä kuin alahanaa, ja sieltähän ei liian kuumaa voi tulla.
Vessaankin olemme jo ostaneet hanan, Oraksen Electra 6205. Sitä ei vielä ole asennettu, koska vessan remppa siirtyikin kesään. Nyt vähän kyllä jo harmittaa, kun oston jälkeen on tullut markkinoille tuo Venturan pesuallashana jossa myös tavallinen hana samassa. Electrassahan vain sähköhana. Pesuhuoneessa (ollut jo 4v) on " perus" Vega, Vienda olisi ehkä ollut kivemman näköinen.
Oras Viendan vanhat mallit eli sellainen rengasvivullinen. Tosi kätevä. Uuteen taloon haemme Tallinnasta Grohen Talikset.
Keittiöön halusin ehdottomasti Venturan, tuntuu todella käytännölliseltä. Keittiössähän tarvitaan joko kylmää tai kuumaa vettä ja on kiva että voi pestä kädet koskematta hanaan. Vessoihin sitten tuli ne elektroniset Venturat ja kylppäreihin tavalliset. Vessoissakin miellyttää ajatus, ettei tarvi koskea hanaan käsiä pestessä. Khh:n ja kuraeteiseen halvimmat mahdolliset Orakset ja suihkut ovat Oras Ventura.
Mieheni veli, joka on putkimies, noita suositteli ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Keittiö ja KHH varustettu hanoilla joiden alle mahtuu kätevästi ämpäri. Loistavat käytössä. Miiinuksi vain ei kotimaisuudesta.
kotimaisuuden ja varaosasaatavuuden vuoksi ja mallitkin miellytti. Kaikki uutta Viendaa, KHHssa kaariputkellinen hana mikä tosi hyvä. Siihen piti tosin laittaa erikseen alakaappiin hana kurasyöppöharjalle kun samaan hanaan ei saanut vielä sitäkin pyykinpesukoneliitännän lisäksi. Keittiössä Aventa, hyvä ja helppo. Ventura olisi ehkä miellyttänyt vielä enemmän mut sehän vaatii sähköliitännän ja on erikseen kuuma ja kylmmä hana, enemmän sitä pelkäsin jos lapsi avaakin pelkän kuuman. Ja melkein joka mallistoonhan saa eri pinnotteitakin, hanaliikkeeseen vaan tutustumaan :)
Toki Alessikin ja ihanat sadevesisuihkut olisi miellyttäneet mutta hinta olisi tuplaantunut ellei triplaantunut joten annettiin olla..
Sanna