Ostin vähän aikaa sitten auton josta maksoin useita tuhansia autoveroa. Terveiseni Bernerille:
Hitto olet idiootti! Ihan pari kuukautta vanhalla autolla tässä ajelen ja autoveroa olen maksanut itseni kipeäksi, että nyt akka katoa jonnekin ehdotuksiesi kanssa ja vähän äkkiä. Alkaa niin mennä hermot.
http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005056413.html
Tuommoisia autoveron poistoja ei voi lätkäistä yhtä-äkkiä, autoni ei olekaan enää saman arvoinen kuin pari kuukautta sitten, ja todella väärin että jos ostaisin auton NYT, se olisi useita tuhansia halvempi.
Jos autovero poistetaan, sen pitää tapahtua 10 vuoden kuluttua ja siitä on ilmoitettava NYT! Ei voi kohdella kansalaisia näin, että toisille hyvitetään mutta toisille ei, vaikka autoni on juuri ostettu!! Enkä varmasti ole ainoa, joka hankkinut loppuvuodesta 2016 auton! Tai edes vuoden 2016 aikana!!!
Tuolla akalla ei ole mitään muuta kuin huonoja ideoita, potkut!!!!
Kommentit (9)
Elä hötkyile, ei autovero mihinkään poistu vielä vuosiin.
Toisaalta kaupan teko on siitä ihmeellistä, että hinnat muuttuvat joskus npeastikin suuntaan tai toiseen. Olet varmasti joskus ostanut jotain, jonka hinta on pian kohonnut huomattavasti. Niin minäkin. Kerran tosin ostin uuden auton, jonka hintaa laskettiin muutaman kuudauden päästä noin 2500 €. (10%) Ei paljon lohduttanut kun myyjäpoika sanoi myyneensä perjantaina auton äidilleen, kun maanantaina hinta laski tuon 10%.
Bernerin perkele haluaa kurittaa vähän ajavia ja suosia paljon autoilevia, ihan hullu akka. Ajan niin vähän kuin mahdollista ja niin pitäisi kaikkien tehdä, ja siitä hyvästäkö minua sitten rangaistaan? Pitäisi vissiin alkaa ajaa ihan vitusti että saisi kaikki hyödyt irti? Oikeesti, nyt tuo akka vietävä hoitoon, on ihan sekaisin.
Sipilä ja tuo, kaksi hullua.
Eikös ne oo sanoneet että se on tehtävä yhdessä yössä, koska muuten se sekoittaa koko autokaupan jne.
Mutta itse sanon että idioottimainen suunnitelma, koska jos se menee kiinteänä vuosimaksuna (luin että kilometriperusteinen on siinä ja siinä toteutuuko ja milloin), niin minä maksaisin siitä vanhasta romusta maksuja jotain kaksi kertaa sen mitä nyt. Tarvitsen autoa vain pari kolme kertaa kuussa käydäkseni kaupassa. (Vai saanko minimisairaseläkeläisenä taksilaput?) Laskurin mukaan yhdelle kauppareissulleni tulisi sitten toista kymppiä hintaa.
Vai onko muutettava kaupunkiin veronmaksajien kukkarolle? Ehkä on sitten pakko.
Ostin viime vuonna uuden auton, noin 7t€ autoveroa suoritin. Kantakoon esityksellään ja laskentamallillaan vastuun ja suorittakoon "laskennallisen autoveron" takaisin.
Äärimmäinen keino on sopia kaupat ulkomaille ja ilmoittaa etukäteen autoveron vientipalautuksesta valtiolle
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne oo sanoneet että se on tehtävä yhdessä yössä, koska muuten se sekoittaa koko autokaupan jne.
Mutta itse sanon että idioottimainen suunnitelma, koska jos se menee kiinteänä vuosimaksuna (luin että kilometriperusteinen on siinä ja siinä toteutuuko ja milloin), niin minä maksaisin siitä vanhasta romusta maksuja jotain kaksi kertaa sen mitä nyt. Tarvitsen autoa vain pari kolme kertaa kuussa käydäkseni kaupassa. (Vai saanko minimisairaseläkeläisenä taksilaput?) Laskurin mukaan yhdelle kauppareissulleni tulisi sitten toista kymppiä hintaa.
Nimenomaan tuollainen muutos pitää tosiaan tehdä yhdessä yössä ilmoittamatta etukäteen. Ymmärrät varmaan mitä tapahtuu jos ilmoitetaan vaikka nyt että vuoden 2018 alusta autovero poistuu?
Kukaan ei sen jälkeen osta autoa ennen veron poistumista.
Vierailija kirjoitti:
Reilu peli on se, että bensaa verotetaan. Se maksaa joka ajaa.
Ja kuka kustantaa ne Bernerin suunnittelemat useamman satasen maksavat mustat laatikot? Naurettavaa luonnonvarojen tuhlausta alkaa massatuottamaan typeriä mustia laatikoita, jotka eivät kuitenkaan käytännön elämässä toimi ja kohta on kaatopaikoilla mustalaatikkovuori. Ihan hirveätä tuhlausta, ajan, energian, luonnonvarojen, aivokapasiteetin, paskaa tuotetaan ihan tarpeeksi muutenkin. Sama homma kuin digiboxien kanssa. Niitäkin piti monenlaisia hommata, joka kämppään eri.
Mikä tätä maata vaivaa??? Tällä tavallako päästöjä vähennetään? Kuritetaan niitä jotka ajavat vähän? Tästä paskaideoinnistako ministereille maksetaan? Eikö niillä ole oikeita töitä?
Köyhät ajaa vähän kun ei ole varaa, köyhiltä viedään tässä maassa kaikki!!! KAIKKI!!!!
Viedään terveydenhuolto ja ruokarahat, koska köyhät saavat kuolla pois tässä maassa "tuhlaamasta verovaroja"! Että Pipilä ja Perneri klaaneineen saavat koko maan herruuden.
Ihan sama miten käy, täällä on vali vali ja parku meneillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan tuollainen muutos pitää tosiaan tehdä yhdessä yössä ilmoittamatta etukäteen. Ymmärrät varmaan mitä tapahtuu jos ilmoitetaan vaikka nyt että vuoden 2018 alusta autovero poistuu?
Kukaan ei sen jälkeen osta autoa ennen veron poistumista.
Ei, vaan ne ostaa uuden auton nyt jotka sellaista tarvitsevat, kymmenessä vuodessa arvo on tippunut olemattomiin muutenkin. Ja voivat sitten vaihtaa uuden verottoman auton.
Ne, joilla oikeasti on rahaa paskat välittävät koko autoverosta. Ostavat autoja silloin kun huvittaa.
Sama täällä. Ostin pienen ja taloudellisen menopelin viime vuonna. Kuluttaa vähän.
En helvetti kestä tuon eukon aivopieruja enää....