Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko hakijoita sinun työpaikkaasi/hakemaasi paikkaan on ollut?

Vierailija
23.01.2017 |

Toisen keskustelun inspaamana ajattelin asiasta kysellä, kun toisten mielestä töihin voi vaan mennä... Jos siis tiedätte monta hakijaa sun nykyduuniasi haki tai monenko hakijan kanssa tappelit viime rekryssä, niin laita alle lukumäärä, minkä alan duunia hait/teet ja kaupunki. Itse olen hakenut toimistotöitä ja avustavia taloushallinnon töitä, joka kerta hakijoita on ollut 150-300, pahimmassa rekryssä tuli n. 550 hakemusta. Nykyinen työni on osa-aikainen asiakaspalvelutyö, hakijoita 110. Paikkakunta kaikissa keisseissä Helsinki.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oma, mutta kaveri haki yhteen paikkaan, mitä oli jo aiemmin tehnyt. Hakijoita 301. Haastatteluun kutsuttiin neljä, tämä kaveri, se joka paikkaa hoiti ja yksi toinen, joka oli aikaisemmin ollut työllistämistuella siihen sekä yksi ulkopuolinen. Ulkopuolinen kutsuttiin vain muodon vuoksi. Paikan sai se, joka oli pallilla sillä hetkellä kun paikka täytettiin. Jätin hakematta, koska tiesin, että ei mahdollisuuksia kun paikkaan on niitä hakijoita, jotka ovat jo hommassa olleet. Sain kyllä ihan pian muita töitä. 

Vierailija
22/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nykyistä paikkaa haki vähän yli 50 ja haastatteluun pääsi 6. Olin tosi onnellinen kun valinta osiu minuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiseen työpaikkaani olin ainut hakija. Kävin pari kuukautta sitten haastattelussa ja silloin hakijoita oli 2, enkä saanut paikkaa.

Vierailija
24/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain nykyiseen hommaani vajaa vuosi sitten ja hakijoita oli 26. Teknologiateollisuus, pk-seutu. Oma koulutus on DI.

Vierailija
25/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200 hakijaa kesätöihin. Olin yksi viidestä, jotka valittiin.

Vierailija
26/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiseen hommaan oli kuulemma muutama kysely tullut ennen minua. Rakennusalan asiantuntijatehtävä Helsingissä.

Ehdin sitä ennen hakea noin 15 paikkaa, joista pääsin 6 kertaa haastatteluun ja sain tämän nykyisen homman lisäksi toisenkin paikan. Kahdessa muussa jäin toiseksi ja niistäkin toisesta soitettiin puolen vuoden päästä perään.

Vierailija
27/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheltäni kysyttiin S-Marketin jonossa: Onko se sinun vaimosi Sari vielä lasten kanssa kotona, nyt vois tulla meille töihin. En tuntenut tätä tulevaa pomoani lainkaan, mutta hän tiesi minut ja tiesi myös missä olin aikaisemmin pitkään töissä. No sitten menin tuonne minulle vieraaseen taloon heti maanantaina, ei ollut haastatteluja eikä papereita. Olen ollut tässä vakinaisena yli 20 vuotta vakinaisessa virassa.  Tämä on kyllä erikoisala ja melkein ne muutamat jotenkin tuntevat toisensa. Meilläkin koko lähipiiri samalla alalla. Harva tietää, että monet erikoisalat ovat  sellaisia, ettei voi päästä, jollei joku samassa työpaikassa jo oleva halua suositella tätä uutta, yleensä soitetaan jo kotiin sopiiko sinulle.

Vierailija
28/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulun aineenopettaja pk-seudulla. 30-90 hakijaa virkaa kohden. Hakijat vähenee, mitä kauemmas Helsingistä menee. Omaa paikkaani Espoossa haki noin 35.

Vierailija
29/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiseen virkaani oli hakijoita v. 1998 1 kpl. Tulin valituksi.

Vierailija
30/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajani kertoi joskus ilmoittaneensa avoimen työpaikan, ja saaneensa siihen yli 600 hakemusta. Kyseinen työ oli samaa jota itse teen. Itse sain työn sattumalta, koska työnantaja on sukulaiseni, ja joku hänen jo valitsemansa oli tehnyt oharit.

Vierailija
31/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän alle 800, valittiin ehkä parikymmentä? kesätyöt terveydenhoitoalalla.

Vierailija
32/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuli kuusi viikkoa täyteen nykyisessä työssä. Hakijoita oli 157, joista kuusi haastateltiin. Tiedän, olen onnekas.

Vierailija
33/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällikkötason paikka aika suppealla alalla, hakijoita 65.

Vierailija
34/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 oli päässyt haastatteluun asti, todellista hakijoiden määrää en tiennyt. Todella yllätyin kun sain paikan. Oman haastattelun jälkeen heitin kyllä kirveen kaivoon, kun tuntui että meni se niin huonosti.. 😶

Vierailija
35/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea yli 300 ja 15 väliltä. 15 hakijaa = tarkat pätevyysvaatimukset joita harva täyttää, ja työpaikka maaseudulla. Olen varmaan saanut töitä vain siksi, että ammattikuntani on pieni.

Vierailija
36/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen työn sain sillä, että soitin ja kysyin että olisko tarvetta tekijälle.

Tähän, mitä nyt teen tuskin hakijoita olisi.. 😂

Terkuin toistaiseksi kotiäiti.

Seuraavaksi aion noudattaa hyväksitoteamaani linjaa, otan itse työnantajiin yhteyttä ja kyselen. Puolen vuoden päästä tarkoitus aloittaa, kun kotihoidon tukea jäljellä 1.5v. kerkeää katella rauhassa hyvän paikan :)

P-pohjanmaa

Vierailija
37/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain palkanlaskijaksi erääseen suht. isoon tilitoimistoon, enkä päässyt, sillä hakijoita oli päälle 300, ja avoimia paikkoja kaksi. Naurattaa kun koko ajan puhutaan, että taloushallinnon alalla olisi kova työvoimapula, mutta jokaista palkanlaskijan, kirjanpitäjän, reskontranhoitajan jne. paikkaa hakee sadat ihmiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi