Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko hakijoita sinun työpaikkaasi/hakemaasi paikkaan on ollut?

Vierailija
23.01.2017 |

Toisen keskustelun inspaamana ajattelin asiasta kysellä, kun toisten mielestä töihin voi vaan mennä... Jos siis tiedätte monta hakijaa sun nykyduuniasi haki tai monenko hakijan kanssa tappelit viime rekryssä, niin laita alle lukumäärä, minkä alan duunia hait/teet ja kaupunki. Itse olen hakenut toimistotöitä ja avustavia taloushallinnon töitä, joka kerta hakijoita on ollut 150-300, pahimmassa rekryssä tuli n. 550 hakemusta. Nykyinen työni on osa-aikainen asiakaspalvelutyö, hakijoita 110. Paikkakunta kaikissa keisseissä Helsinki.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 ja 200 ollut pahimmillaan. Kyse kesätöistä Helsingissä aloilta joita voi tehdä ilman koulutusta.

Parhaimmillaan vain minä. Kyse noin tunti viikossa sisältävästä ihmisläheisestä työstä, johon voi hakea vain opiskelijat.

Vierailija
2/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuodelta esim. Tekniikan ala suunnitteluassistentti 15-21 hakijaa, viheralan asiantuntijatyöt 13-35, viheralan työnjohto 25-80, viheralan duunarityöt 35-50. Näistä en saanut mitään enkä tiedä paljonko saamani paikan hakijamäärä oli, varmaan enempi (olin kaupassa puutarhaosastolla). Ennätyshakijamäärä saamistani paikoista oli iltavahtimestariksi 150 hakijaa pari vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

198. Eräs koordinaattorin työ Pirkanmaalla. En tullut valituksi.

Vierailija
4/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

64 oli viimeksi kun sain paikan (avoimia toimia oli 5)

Vierailija
5/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiseen työhön vain yksi = minä, sillä kuulin paikasta ihan  sattumalta puskaradiosta, eikä siitä oltu ilmoitettu missään. Viime kesätöihin jotain 12 muistaakseni. Alueena P-Pohjanmaa.

Vierailija
6/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

155. 6 pääsi töihin. Oli todellinen ylläri et pääsin. En edes hakenu tosimielellä.

Vierailija
7/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut aikuiskoulutuksen ja viestinnän asiantuntijapaikkoihin. Hakijoita aina 80-150.

Vierailija
8/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisesti jotain 20-30. Yhteen oli vain kaksi, joista toinen oli se, joka oli ollut jo siinä virassa pitkään ja piti vakinaistaa. Kyllä sitä tunsi itsensä typeräksi,kun huomasi laittaneensa hakemuksen niin turhaan paikkaan.

Vierailija
9/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhansia ja tuhansia. EU-hommia Brysselissä.

Vierailija
10/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 ja 2 valittiin, minä mukaanlukien.

Vierailija
11/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tällä hetkellä kahta hommaa. Molempiin minua on pyydetty ja olen ainoa, joka näitä suostuu tekemään. Ei mitään paskahommia kuitenkaan, kunhan vain sellaisia, joissa on erityisiä vaatimuksia, joiden vuoksi muita ei kiinnosta, mutta minulle ne taas ovat lähinnä etu.

Vierailija
12/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan Helsingissä yhteen ainoaan arkistoalan paikkaan 520 hakijaa. Tai siis tietääkseni pahimmillaan, sillä todellakaan kaikista hakemistani paikoista ei ole kuulunut hiiskaustakaan. Nykyiseen työhöni täällä kauempana pohjoisessa itseni lisäksi vain yksi - olin onneksi pätevämpi ja sain paikan (asiantuntijatyötä).

Vierailija
13/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitteluinsinööri. Olin eka jolle soittivat ja kysyivät josko kiinnostaa...ei siis ollut avoin paikka.

Vierailija
14/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunki laittaa hakuun paikat lakisääteisesti, todelisuudessa työntekijät on valittu sisäisesti. Pelkkää kosmetiikkaa.

Vierailija
15/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiseen ei ollut hakijoita. Työnantaja otti yhteyttä avoimen cv:n kautta. Pelkästi, aiheellisesti, hakemustulvaa ja oli etsinyt netistä muutaman potentiaalisen. Minut haastateltuaan totesi että "sinä olet tähän oikea tyyppi". Edelliseen oli 42, määräaikainen alan koulutusta vaativa. Mulla oli siinä tuuria, sillä yksi toinen oli jo valittu, mutta hänet olikin kutsuttu takaisin entiseen työpaikkaansa. 

Vierailija
16/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekaupan myyjä (osa-aikainen) , Itä-Suomessa. 90 hakijaa ja sain paikan.

Vierailija
17/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski vaativa toimistotyö jyväskylästä, hakijoita noin 330, pääsin.

Vierailija
18/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen paikka tuli rekrykonsultin kautta, hakijoita muutama. Osaamista tähän harvassa.

Sitä edelliseen paikkaan hakijoita n. 75. Business intelligence asiantuntija-paikka.

Vierailija
19/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne paikat, joissa haastatteluun pääsin,  on ollut 48, 43, ulkomuistista noin neljäkymmentä jne. eli samaa luokkaa hakijoita, ja siis varmasti, neljästi olen ollut kolmen haastatellun joukossa. Kerran pari olen haastattelun saanut ohi jonon, mutta no dice, kuten sanotaan - kai niin sanotaan?

Vierailija
20/37 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ulkoa muistan nyt kaksi kuljetusalan assistenttirekryä, joissa olin mukana. Paikat Helsingissä. Toiseen oli n. 50 ja toiseen 192.