Paljonko hakijoita sinun työpaikkaasi/hakemaasi paikkaan on ollut?
Toisen keskustelun inspaamana ajattelin asiasta kysellä, kun toisten mielestä töihin voi vaan mennä... Jos siis tiedätte monta hakijaa sun nykyduuniasi haki tai monenko hakijan kanssa tappelit viime rekryssä, niin laita alle lukumäärä, minkä alan duunia hait/teet ja kaupunki. Itse olen hakenut toimistotöitä ja avustavia taloushallinnon töitä, joka kerta hakijoita on ollut 150-300, pahimmassa rekryssä tuli n. 550 hakemusta. Nykyinen työni on osa-aikainen asiakaspalvelutyö, hakijoita 110. Paikkakunta kaikissa keisseissä Helsinki.
Kommentit (37)
Viime vuodelta esim. Tekniikan ala suunnitteluassistentti 15-21 hakijaa, viheralan asiantuntijatyöt 13-35, viheralan työnjohto 25-80, viheralan duunarityöt 35-50. Näistä en saanut mitään enkä tiedä paljonko saamani paikan hakijamäärä oli, varmaan enempi (olin kaupassa puutarhaosastolla). Ennätyshakijamäärä saamistani paikoista oli iltavahtimestariksi 150 hakijaa pari vuotta sitten.
198. Eräs koordinaattorin työ Pirkanmaalla. En tullut valituksi.
64 oli viimeksi kun sain paikan (avoimia toimia oli 5)
Nykyiseen työhön vain yksi = minä, sillä kuulin paikasta ihan sattumalta puskaradiosta, eikä siitä oltu ilmoitettu missään. Viime kesätöihin jotain 12 muistaakseni. Alueena P-Pohjanmaa.
155. 6 pääsi töihin. Oli todellinen ylläri et pääsin. En edes hakenu tosimielellä.
Olen hakenut aikuiskoulutuksen ja viestinnän asiantuntijapaikkoihin. Hakijoita aina 80-150.
Tavallisesti jotain 20-30. Yhteen oli vain kaksi, joista toinen oli se, joka oli ollut jo siinä virassa pitkään ja piti vakinaistaa. Kyllä sitä tunsi itsensä typeräksi,kun huomasi laittaneensa hakemuksen niin turhaan paikkaan.
Tuhansia ja tuhansia. EU-hommia Brysselissä.
150 ja 2 valittiin, minä mukaanlukien.
Teen tällä hetkellä kahta hommaa. Molempiin minua on pyydetty ja olen ainoa, joka näitä suostuu tekemään. Ei mitään paskahommia kuitenkaan, kunhan vain sellaisia, joissa on erityisiä vaatimuksia, joiden vuoksi muita ei kiinnosta, mutta minulle ne taas ovat lähinnä etu.
Pahimmillaan Helsingissä yhteen ainoaan arkistoalan paikkaan 520 hakijaa. Tai siis tietääkseni pahimmillaan, sillä todellakaan kaikista hakemistani paikoista ei ole kuulunut hiiskaustakaan. Nykyiseen työhöni täällä kauempana pohjoisessa itseni lisäksi vain yksi - olin onneksi pätevämpi ja sain paikan (asiantuntijatyötä).
Suunnitteluinsinööri. Olin eka jolle soittivat ja kysyivät josko kiinnostaa...ei siis ollut avoin paikka.
Kaupunki laittaa hakuun paikat lakisääteisesti, todelisuudessa työntekijät on valittu sisäisesti. Pelkkää kosmetiikkaa.
Nykyiseen ei ollut hakijoita. Työnantaja otti yhteyttä avoimen cv:n kautta. Pelkästi, aiheellisesti, hakemustulvaa ja oli etsinyt netistä muutaman potentiaalisen. Minut haastateltuaan totesi että "sinä olet tähän oikea tyyppi". Edelliseen oli 42, määräaikainen alan koulutusta vaativa. Mulla oli siinä tuuria, sillä yksi toinen oli jo valittu, mutta hänet olikin kutsuttu takaisin entiseen työpaikkaansa.
Vaatekaupan myyjä (osa-aikainen) , Itä-Suomessa. 90 hakijaa ja sain paikan.
Keski vaativa toimistotyö jyväskylästä, hakijoita noin 330, pääsin.
Nykyinen paikka tuli rekrykonsultin kautta, hakijoita muutama. Osaamista tähän harvassa.
Sitä edelliseen paikkaan hakijoita n. 75. Business intelligence asiantuntija-paikka.
Ne paikat, joissa haastatteluun pääsin, on ollut 48, 43, ulkomuistista noin neljäkymmentä jne. eli samaa luokkaa hakijoita, ja siis varmasti, neljästi olen ollut kolmen haastatellun joukossa. Kerran pari olen haastattelun saanut ohi jonon, mutta no dice, kuten sanotaan - kai niin sanotaan?
No ulkoa muistan nyt kaksi kuljetusalan assistenttirekryä, joissa olin mukana. Paikat Helsingissä. Toiseen oli n. 50 ja toiseen 192.
100 ja 200 ollut pahimmillaan. Kyse kesätöistä Helsingissä aloilta joita voi tehdä ilman koulutusta.
Parhaimmillaan vain minä. Kyse noin tunti viikossa sisältävästä ihmisläheisestä työstä, johon voi hakea vain opiskelijat.