Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä on tarjolla työpaikkoja, joihin voi vain mennä?

Vierailija
23.01.2017 |

Työttömiä moititaan jatkuvasti siitä, että heillä ei ole töitä. "Menisi tuokin töihin eikä loisisi muiden veronmaksajien rahoilla", "Miksi et vain hanki työpaikkaa, vaan olet mieluummin työtön pummi?" jne. Tuollaista kuulee jatkuvasti kaikkialla, täälläkin useita ketjuja aiheista.
Olen nyt ollut vajaan vuoden työttömänä ja hakenut jokaiseen mahdolliseen avoimeen työpaikkaan 20km säteellä kotoani. Mahdollisella tarkoitan työtä, jota minun taustallani voisi tehdä. En esim. hae eläinlääkärin paikkaa, koska minulla ei ole siihen koulutusta ja olen allerginen eläimille. Muuten en nirsoile, vaan työ kuin työ kelpaisi, kunhan palkalla tulisi toimeen ja saisi laskut maksettua. Oma minimini on 8e/h, 6h/päivä viitenä päivänä viikossa. Pienemmillä tunneilla palkan on oltava luonnollisesti suurempi ja toki olen valmis tekemään myös yli 6h/päivä jos siitä maksetaan väh 8e/h. Mielestäni en vaadi kohtuuttomia, mutta vielä en tuollaista työtä ole kuitenkaan löytänyt.
Nyt kiinnostaisikin, missä on näitä työpaikkoja, joihin työtön voi vain mennä? Siis joihin pääse tuosta noin vain taustasta riippumatta? Lupaan hankkia tuollaisen työn(jos se on laillista ja täyttää mainitsemani palkkaehdot) ja mennä sinne vaikka heti huomenna, jos joku kertoo missä sellaisia on. Ehdotuksia odotellessa siis.

Kommentit (258)

Vierailija
1/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluan tietää!

Voisinko sillä todistaa ahkeruuteni työn etsintään kun ei tunnu riittävän jatkuvat työhakemukset ja cv.t lähes kaikkialle.

Vierailija
2/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susanna Koski antoi Ylellä vinkin työttömille: "Riittää, kun katsoo metsään"

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016093022393823_uu.shtml

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. r-kioskille voi vaan kävellä ja kysyä. Olin vuoden töissä ja nyt vastuulla on oma kioski.

Vierailija
4/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Susanna Koski antoi Ylellä vinkin työttömille: "Riittää, kun katsoo metsään"

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016093022393823_uu.shtml

Juupa juu. Varmasti voi mennä metsää risuja keräämään tai vapaaehtoisena vanhuksia "ulkoiluttamaan". Ainut vaan, että niistä ei kukaan maksa palkkaa. Kysyin palkallista työtä, jonne voi vain mennä. Paino sanalla palkallinen.

ap

Vierailija
5/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. r-kioskille voi vaan kävellä ja kysyä. Olin vuoden töissä ja nyt vastuulla on oma kioski.

Kysyä toki voi, mutta se ei takaa työpaikkaa. Kymmeniä kauppoja ja kioskeja kierrelleenä tiedän. Ei siis osu kategoriaan työpaikka, johon voi vain mennä (ja työ on taattu).

Vierailija
6/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet asettanut tuollaisen aikarajan, että vähintään 6h/päivä viitenä päivänä viikossa? Eikö esim. 20h viikossa ole parempi kuin ei mitään? Siinä kertyy jo työssäoloehtokin ja saat soviteltua päivärahaa. Plus että tietty eläkettäkin kertyy. Ja työkokemusta. Kun haet töitä, niin saat helpommin uuden paikan jos olet jo valmiiksi töissä, edes osa-aikaisena.

Vierailija
7/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalaiselle kannata perustyötä antaa, se on liian kallista ja riskaabelia. Parempi ottaa duunari vuokrafirmasta tai alihankkijalta.

Vierailija
8/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo vaikeaa löytää töitä, jos ei ole suhteita. Vielä jos hakee tietyn alan tehtäviin niin vaikeutuu entisestään. Vuokratyöpaikat tarjoaa jotain, kunhan ensin luovuttaa omat henkilökohtaiset tietonsa yrityksen rekisteriin, mutta yleensä nämä työt on ihan jotain muuta kuin ilmoituksessa on annettu ymmärtää.

Vierailija
9/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia paikkoja on kuulemma nämä:

- levy-yhtiö, promoottorin tai tuottajan työ

- muskarin pitäminen päiväkodeissa

- kulttuurisihteeri

- piano-opettaja

- kulttuuritalon johtaja

- suurlähetystön kulttuuritapahtumavastaava

- aivan minkä tahansa alan assistentti/sihteeri

- aivan minkä tahansa museon, kulttuurilaitoksen tai orkesterin intendentti

Näihin on kehotettu menemään tai rupeamaan sellaiseksi. Olen työtön kulttuurituottaja, taustat musiikin harrastamisessa. Ja juu, ihan hirveän mielelläni menisin suurlähetystön kulttuuritapahtumavastaavasti tai rupeaisin vaikka aivan minkä tahansa alan assistentiksi tai sihteeriksi, jos se olisi halusta kiinni. 

Vierailija
10/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet asettanut tuollaisen aikarajan, että vähintään 6h/päivä viitenä päivänä viikossa? Eikö esim. 20h viikossa ole parempi kuin ei mitään? Siinä kertyy jo työssäoloehtokin ja saat soviteltua päivärahaa. Plus että tietty eläkettäkin kertyy. Ja työkokemusta. Kun haet töitä, niin saat helpommin uuden paikan jos olet jo valmiiksi töissä, edes osa-aikaisena.

Jos olisit lukenut aloituksen kunnolla, olisit huomannut, että sanoin vähemmänkin riittävän. Tuo 6/h päivässä oli 8e tuntipalkalle laskettu minimi. Vähemmät tunnit tottakai riittäisivät, jos niistä vastaavasti saa enemmän palkkaa. Ydinajatuksena on, että palkalla tulee tulla toimeen. 

Soviteltu päiväraha ei poista sitä, että olisin edelleen arvostelijoiden mukaan muiden veronmaksajien elätti. Heille kelpaa vain sellaiseen työhön meneminen, josta saa niin paljon palkkaa, ettei tarvitse tukia. Minulle kelpaisi vähempikin alkuun, mutta ei noita pienempituntisia paikkojakaan ole tarjolla ruuhkaksi asti. Saati, että niihin tuosta noin vaan pääsisi.

ap

Vierailija
11/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, minä olen 21 h/ viikko sopparilla töissä, ja kaikilla on ihan hirveä kiire saada minut kotoa vauvan luota töihin ja kuluttamaan kaiken palkkani hoitomaksuihin ja bensaan.

Että meepä sinäkin.

Minä en saa olla kotona rauhassa 250 € kuussa, joten miksi teidän pitäisi saada olla?

Halveksin työttömiä, ja kertomasi perusteella varsinkin sinua.

Vierailija
12/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka kuvittelevat että töihin noin vain mennään, elävät menneisyydessä. Jonnekin  1970-luvun lopulle saakka työnvälitystoimistojen ilmoitustauluilla oli läjäpäiten avoimia paikkoja, joissa vaatimustaso oli hyvin matala, samoin palkka. Apuhommiin tehtaisiin, varastoihin, jopa toimistoihin pääsi, kun oli terve  ja työhaluinen. Eikä ruikuttanut kehnosta palkasta.

Vierailija
13/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia paikkoja on kuulemma nämä:

- levy-yhtiö, promoottorin tai tuottajan työ

- muskarin pitäminen päiväkodeissa

- kulttuurisihteeri

- piano-opettaja

- kulttuuritalon johtaja

- suurlähetystön kulttuuritapahtumavastaava

- aivan minkä tahansa alan assistentti/sihteeri

- aivan minkä tahansa museon, kulttuurilaitoksen tai orkesterin intendentti

Näihin on kehotettu menemään tai rupeamaan sellaiseksi. Olen työtön kulttuurituottaja, taustat musiikin harrastamisessa. Ja juu, ihan hirveän mielelläni menisin suurlähetystön kulttuuritapahtumavastaavasti tai rupeaisin vaikka aivan minkä tahansa alan assistentiksi tai sihteeriksi, jos se olisi halusta kiinni. 

Tämä. Monilla ihmisillä ei ole mitään käsitystä siitä, että työn saaminen ei ole aina työnhakijan laiskuudesta tai halusta tai yrittämisen puutteesta kiinni. Suurin osa ihan tosissaan yrittää ja hakee ja juoksee kyselemässä paikkoja, mutta kun niitä ei vain saa.  

Voin vaikka heti soittaa musiikkiopistoon ja sanoa, että ryhdyn teille pianonsoitonopettajaksi huomisesta alkaen. Sehän ei varmasti haittaa, että minulla ei ole koulutusta alalle (osaan jonkin verran soittaa pianoa, joten miten niin ei riitä) tai että heillä ei ole avoinna soitonopettajan paikkaa (minä päätin ryhtyä piano-opeksi, joten minulle on oltava paikka). Ja vaikka olisi koulutus ja paikka auki, olen tuskin ainut hakija. Siinä on tosi helppo ryhtyä opeksi ja mennä töihin. Sama pätee muillakin aloilla. Paitsi sitten kun joku tulee tänne paljastamaan ne paikat, joihin voi vain mennä :)

Vierailija
14/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaathan itsekin, kysyä. Ei mennä.

Vierailija
15/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalaiselle kannata perustyötä antaa, se on liian kallista ja riskaabelia. Parempi ottaa duunari vuokrafirmasta tai alihankkijalta.

... tai Virosta...

Vierailija
16/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, minä olen 21 h/ viikko sopparilla töissä, ja kaikilla on ihan hirveä kiire saada minut kotoa vauvan luota töihin ja kuluttamaan kaiken palkkani hoitomaksuihin ja bensaan.

Että meepä sinäkin.

Minä en saa olla kotona rauhassa 250 € kuussa, joten miksi teidän pitäisi saada olla?

Halveksin työttömiä, ja kertomasi perusteella varsinkin sinua.

Jos olisit viitsinyt lukea aloituksen kunnolla, ymmärtäisit etten ole huvikseni työtön ja olen todellakin hakenut töitä koko ajan. Myös osa-aikaisia ja pienipalkkaisia niin kuin tarkensin. En halua olla kotona ja elää tuilla, mutta minulta ei ole kysytty. Kun töitä ei saa, vaikka kuinka hakee, ei ole vaihtoehtona kuin olla työtön (ja edelleen yrittää hakea töitä).

Joten kuule, kun kerran olet kaikkitietävä ja muita parempi ihminen, niin kerropa missä on näitä töitä mihin vain mennään. Vajavaisena ja halveksittavana työttömänä en ole niitä vielä löytänyt. Siksi avasin tämän ketjun. Saadakseni tietoa tällaisista paikoista ja voidakseni sitten mennä töihin sinun ja muiden mielenrauhaa häiritsemästä,

ap

Vierailija
17/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti: ei missään. Näitä ehdottelevat ovat jollain eläkkeellä ja projisoivat omat pelkonsa ja turhautumisensa työttömiin.

Vierailija
18/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit lukenut aloituksen kunnolla, olisit huomannut, että sanoin vähemmänkin riittävän. Tuo 6/h päivässä oli 8e tuntipalkalle laskettu minimi. Vähemmät tunnit tottakai riittäisivät, jos niistä vastaavasti saa enemmän palkkaa. Ydinajatuksena on, että palkalla tulee tulla toimeen. 

Soviteltu päiväraha ei poista sitä, että olisin edelleen arvostelijoiden mukaan muiden veronmaksajien elätti. Heille kelpaa vain sellaiseen työhön meneminen, josta saa niin paljon palkkaa, ettei tarvitse tukia. Minulle kelpaisi vähempikin alkuun, mutta ei noita pienempituntisia paikkojakaan ole tarjolla ruuhkaksi asti. Saati, että niihin tuosta noin vaan pääsisi.

ap

Ok, eli ajatuksena oli että sillä pitäisi tulla toimeen. Olen itsekin työtön, mutta ajattelen jotenkin niin, että jos edes jotain pystyn tienaamaan, niin keventäähän se veronmaksajien taakkaa. Ja on itsellekin kivempi saada edes jotain itse tienattua rahaa, eikä pelkkiä almuja.

Vierailija
19/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kerrotko kirjoittaja 11, mikä erityisesti minussa on kirjoittamani perusteella halveksuttavaa? Jopa halveksuttavampaa kuin muissa työttömissä. Osaan sitten korjata ongelman. Sehän on vaikka voinut olla syy siihen etten ole vielä saanut töitä lukemattomista hakemuksista huolimatta.

ap

Vierailija
20/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ok, eli ajatuksena oli että sillä pitäisi tulla toimeen. Olen itsekin työtön, mutta ajattelen jotenkin niin, että jos edes jotain pystyn tienaamaan, niin keventäähän se veronmaksajien taakkaa. Ja on itsellekin kivempi saada edes jotain itse tienattua rahaa, eikä pelkkiä almuja.

Luepa vielä vastaukseni kaksi viimeistä lausetta, niin näet että olen samaa mieltä kanssasi.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi