kumpi on tässä tilanteessa itsekäs? parisuhdeongelma
Meillä syntyi kauhea väittely asiasta ja haluamme huviksemme kuulla puolueettomia mielipiteitä. Yritämme kirjoittaa tapahtumat mahdollisimman tarkasti ja neutraalisti kuitenkin tuoden ilmi molempien pointit.
Tyttöystävä on lemmikivahtina maalla syrjäseudulla vanhassa maalaistalossa, jossa ei ole koskaan ollut yksin yötä ja ajatus siitä on pelottava. Etukäteen on sovittu, että poikaystävä tulee yöksi seuraksi ja seuraavana iltana palaavat yhdessä kaupunkiin, molemmilla on vapaapäivä.
Poikaystävä on kotona kaupungissa (45minuutin ajomatkan päässä) ja ilmoittaa päivällä lähtevänsä pian ajamaan kohti maaseutua, valittaa samalla ohimennen kurkkukipua. Tyttöystävä aavistelee poikaystävän kärsivän myös krapulasta ja ehdottaa, että tämä voisi tulla vasta parin tunnin päästä ja näin sovittiin. Lähdön lähestyessä poikaystävä ottaa yhteyttä ja kertoo olevansa 39-asteen kuumeessa, eikä täten jaksa lähteä ajamaan maalle. Tyttöystävä ehdottaa, että tulisi hakemaan, mutta poikaystävä arvelee olevansa liian huonossa kunnossa myös kyydissä istumiseen ja ehdottaakin, että tyttöystävä tulisi vahdittavien lemmikkien kanssa kaupunkiin yöksi. Tyttöystävä kokee liian vaivalloiseksi lähteä kolmen koiran kanssa kerrostaloasuntoon yöksi. Poikaystävä taas kokee liian vaivalloiseksi lähteä korkeassa kuumeessa auton kyytiin.
Miten itse toimisit? Miten tyttö-/poikaystäväsi toimisi vastaavassa tilanteessa?
Kommentit (61)
Voi tsiisus. Äijä ottakoon särkylääkkeen tuon matkan ajaksi. :D
T. Sairaanhoitaja
En jaksanut lukea alkua pidemmälle. Sitä paitsi poikaystävä on itsekäs. Aina.
Jos poikaystävä on ihan oikeasti sairas eikä siis krapulassa...jää kotiin sairastamaan tietysti eikä kuskailla kipeänä mihinkään. Eiköhän aikuinen tyttöystävä pärjää maalla ilman poikaystävää kun on kolme vahtia saman katon alla :)
No se koiravahti oli itsekkäämpi kymmenkertaisesti!
Se kipeä oli itsekäs hiukan vain siinä tapauksessa ettei ollut oikeasti kipeä vaan krapula, jos oli kipeä niin ei ollut itsekäs.
Kerro jo että miten se oikeasti meni!
Miten se päättyi?
Oliko iso riita?
riippuu aivan siitä, oliko alunperin vahtikeikkaan lupauduttaessa sovittu myös poikaystävän tulosta. jos tyttöystävällä oli ns. ehtona myös poikaystävän tulo ja se oli molemmille ok, niin silloin musta pojan olisi pitänyt sinnitellä se matka takapenkillä viltin alla. muussa tapauksessa periaatteessa tyttöystävän vastuulla hoitaa asia omin avuin, mutta kyllä itse olisin vastaavassa tilanteessa mennyt jokatapauksessa ja uskon, että myös mun mieheni olisi tullut mun seuraksi sairaanakin.
Minusta on itsekästä mennä toisten kotiin sairastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykynaisen ei pitäisi tarvita prinssiä pelastamaan itseään pulasta vaan nykynainen hoitaa itse itsensä! Ailahtelevaa näköjään tuo naisen itsenäisyys.
Aloituksessa taitaa kyseessä olla nippanappa täysi-ikäiset nuoret.
Miten naisen/tytön itsenäisyys on ikäsidonnainen asia?
Aika korkean kuumeen pukkas noin lyhyessä ajassa... mies taitaa vähän liioitella, kun ei huvita lähteä pöndelle.
Hyi hitsi, mä en jäis mihinkään keskelle ei mitään omakotitaloon yksin yöksi! :D mun mies tulisi kyllä apuun vaikka puolikuolleena, kun tietää mun pimeänpelon. Onni on välittävä aviomies<3
Ja sen kuumeisen pitäisi vielä sitten lähteä ulkoilemaan koirien kanssa kun neitonen ei yksin uskalla sitäkään?
No minusta tyttöystävän pitäisi vaan hoitaa ne koirat yksin. Ei siellä oikeasti mitään vaaraa ole yksin yötä olla. Koiratkin vielä turvana. Ne kyllä ilmoittavat haukulla jos pahiksia hiipii nurkissa ja puolustavatkin jos joku on niinn hullu että sisään yrittäisi vaikka kolme koiraa haukkuu sisällä (niin hulluja on erittäin harvassa).
Vierailija kirjoitti:
Ja sen kuumeisen pitäisi vielä sitten lähteä ulkoilemaan koirien kanssa kun neitonen ei yksin uskalla sitäkään?
jos neitonen lupautuisi tekemään kaiken ja itse saisin vain sairastaa rauhassa ja pelkällä läsnäolollani lievittäisin sitä pelkoa, niin toki menisin. minulla ei olisi merkitystä, missä sairastan, lähes 40 asteen kuumeessahan on suunnilleen taju kankaalla
No yrittäisin saada mieheni pysymään kotona kun kerran kuumeessa on. Hän ei kyllä hevillä jättäisi minua yksin, ja oikeastaan tilannetta ei pääsisi edes syntymään koska hän ei olisi krapulassa, vaan olisi tullut samantien ja sairastanut sitten maalla minun kanssani.
Toisaalta en myöskään pelkäisi yksin maalla, enkä kokisi vaivalloiseksi ajaa koirien kanssa kaupunkiin.
Ei kaikki pelkää jotain rosvoja, vaan esimerkiksi yliluonnollisia juttuja. Ja vaikka pelkäiskin, niin eihän tässä käynyt ilmi, että onko ne koirat jotai isoja vartijakoiria vai puudeleita..... tyhmä ja itsekäs mies kaiken kaikkiaan!
Vierailija kirjoitti:
Taidatte olla noin 16-vuotiaita.
Mopoautoon on sitten hankala laittaa ne kolme koiraa...
Epäonninen sattuma kummankin kannalta. Noin sairaana poikaystävän ei missään nimessä pidä lähteä minnekään, vaan levätä kotona. Tyttöystävä pärjää yhden yön yli lämpimässä, turvallisessa talossa koirat tukenaan. Tyttöystävän kannattaa pitää suhteellisuudentajustaan kiinni: pelottavat mielikuvat eivät ole totta, suurella todennäköisyydellä pelko osoittautuu aiheettomaksi. Jos pelko käykin ylitsepääsemättömäksi, eikä tyttöystävä osaa rauhoittaa itseään, tyttöystävä voi lähetä vaikka kesken yön koirien kanssa kaupunkiin, koska hänellä on auto.
Sanottakoon, että minäkin kärsin nuorena aikuisena kovista pelkotiloista ollessani yksin yöllä. Pari kertaa jouduin lähtemään keskellä yötä baariin, koska kodin pimeät nurkat tuntuivat järjenvastaisen uhkaavilta. (Toisella kerralla se edellytti 7km kävelyä.) Kauhu on kamalaa, mutta se on vain mielen tuotetta. Jos perusteeton pelko rajoittaa elämää, siihen on mahdollista saada apua.
Vierailija kirjoitti:
Voi tsiisus. Äijä ottakoon särkylääkkeen tuon matkan ajaksi. :D
T. Sairaanhoitaja
Jo oikeasti on 39 astetta kuumetta, niin ainakaan minä en pystyisi särkylääkkeen voimallakaan lähtemään mihinkään enkä todellakaan melkein tunnin ajomatkan päähän. Taudista riippuen lääkekään ei aina laske kuumetta kokonaan pois.
Aloituksessa taitaa kyseessä olla nippanappa täysi-ikäiset nuoret.