Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Thaimaa out?

Vierailija
23.01.2017 |

Julkkikset käyvät Malediiveilla, Vietnamissa, mutta juuri kukaan julkkis ei tunnu käyvän Thaimaassa.
Miksiköhän Thaimaat ei enää hehkuteta? 2000-luvun alussa Thaimaa taisi olla paremman väen suosiossa. Omaa somekanavaa kun seuraa, niin Kanariansaaret tuntuvat olevan jälleen suosiossa ja yritysten pomot vievät pesueensa Puerto Ricoon tai Teneriffalle. :D Toinen on Karibia, sinne menevät varakkaat.
Mikä matkailumaa on teidän kokemustenne mukaan out ja mikä nosteessa?
Itse rakastan matkustella keski-Euroopassa, Aasian maat ei sinällään kiinnosta tai paahtava helle. Välimeren maat ovat parasta loppusyksystä tai keväällä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa. Itse matkustan aina sinne mihin haluan matkustaa, en valitse kohdetta sen perusteella että se on jonkun mielestä "in".

Vierailija
2/19 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se. Mene sinä muualle, niin meillä on Thaimaassa mukavampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin myyjänä yhessä yksityisessä liikkeessä 2000-luvun puolessa välin ja silloin muistan kun firman pomo esitteli matkakuviaan Thaimaasta. Paikka vaikutti ihan paratiisilta ja muistan tunteneeni kateutta, kukaan tuttu ei siellä matkustanut. Nykyisin joka toinen tuntuu käyvän Thaimaassa ja matkoja saa sinne halvemmalla kun Kanarialle.

Paremmalla keskiluokalla pitää aina olla joku alemman keskiluokan ulottumattomissa oleva matkakohde, Thaimaa on out, koska nykyisin sinne pääsee köyhempikin väki. Vähän niin kuin autoissa, ennen muinoin se että oli auto oli merkki varakkuudesta. Nykyisin kaikilla voi olla auto, merkillä vaan brassaillaan ja osoitetaan mihin kastiin kuuluu.

Malediivit taitaa edelleen olla aika tyyris paikka. Domikaaninen tasavalta on toinen harvinaisempi helmi, itse menisin kyllä sinne ja sinne tehdään edullisempia matkoja kun Thaikkulaan.

Vierailija
4/19 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edit sori typo, Dominikaaninen tasavalta siiiis. :)

Vierailija
5/19 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa. Itse matkustan aina sinne mihin haluan matkustaa, en valitse kohdetta sen perusteella että se on jonkun mielestä "in".

Itse asiassa, todennäköisesti valitset kohtesi juurikin sen perusteella, mitä informaatiota luet ko.paikasta. Aika alitajuisestikin ihminen valikoi lomakohteensa muiden kokemusten perusteella. Ei Thaimaahan kukaan matkustaisi, jos sitä ei hehkutettaisiin niin valtavasti.

Itse olen suuri Pariisi-fani, eli todellakin massaturisti. :D En pidä huonona asiana ollenkaan, että löytyy suosikkikohde. Pariisi on ainoa kaupunki johon palaan aina uudestaan ja monille Thaimaa tuntuu olevan maa, jonne matkataan joka vuosi. Ei siinä ole pahaa. Pohdinkin tässä juuri, että onko Thaimaan suosio hiipumassa kun tutut hehkuttavat ihan muita maita.

ap

Vierailija
6/19 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukokohteista tuntuvat tällä hetkellä olevan "in" tavallisten matkaajien kohdalla Dominikaanien lisäksi Meksiko, Indonesia ja Kuuba. Länteen meno on tietenkin kalliimpaa kuin itään, eli varmaan rikkaampi väki menee sitten useammin sinne Amerikkoihin päin. Suomessa julkkikset eivät kyllä yleensä ole poikkeuksellisen rikkaita, joten se ei varmaan vaikuta kohteen valintaan. Kyllähän noita tuntuu Thaimaassa olevan ainakin silloin kun on joku kriisi päällä (esim. Janne Kataja tulvien armoilla ja säätämässä lentokentillä)

Vierailija
7/19 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se on ainakin ollut out jo kymmenen vuotta, eli viimeksi olen käynyt yli kymmenen vuotta sitten.

Mulla syy taitaa olla se, että kovin montaa kertaa en yhdessä maassa halua käydä, haluan kokea monia eri paikkoja. Viime vuosina mulla on ollut "in" Etelä-Amerikka ja Afrikka, Kaakkois-Aasia ei ylipäätään enää houkuttele.

Vierailija
8/19 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä jotain väliä mikä on out ja mikä in jos itse pitää kohteesta? Kiesus sentään ihmisten huonoa itsetuntoa ja matkimishalua..

Mulle on ihan sama mikä maa on muodissa, evvk.

Vierailija
9/19 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaassa lapsiprostituutio ja prostituutio noin muutenkin on hallituksen erityissuojeluksessa. Hierontoja ja muita "Ihanan halpoja" hoitoja tekevät nauravat ja vitsailevat peittelemättä vaaleanpunaisille eurooppalaisille possuille. 

Vierailija
10/19 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, onko jokin matkakohde in tai out? Et kai mene Saharaan, jos Lonely Planet kehuu sen maast taivaaseen, vaikka haluat mennä Islantiin?

Vierailija
11/19 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä Thaimaan suosiota. Itsekin olen siellä käynyt, ja maa on turismin pilaama :/. Ainoa selitys mitä keksin, niin ihminen on niin turvallisuushakuinen että pitää päästä paikkaan ,missä on paljon muitakin turisteja. Ei uskalleta "hypätä" vähemmän tunnettuun.

Vieressä on Kambotsa, jolla on erittäin kiinnostava historia, Angkor Watin ihanat rauniot sekä kiinnostavia paikkoja, myös rantakohteita. Kambotsan visiitistä on aikaa jo 8 vuotta, en tiedä sitten onko siellä nykyisellää enemmän turisteja. 

Voisin veikata että esim Sri Lanka aasian kohteista on suuressa nosteessa. 

Vierailija
12/19 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ikävää, jos itse tunto ei riitä matkustamaan sinne mihin oikeasti haluaisi, vaan pitää hakea muualta hyväksyntää.

Thaimaa on ja tulee olemaan kestosuosikki. Espanja ja Kanaria ovat niin likaisia ja kuluneita pitkäkyntisten pesiä, että niihin en enää koskaan mene ainakaan lasten kanssa!

Vierailija
13/19 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bali taitaa Instagramin mukaan olla nyt SE juttu. Mä ymmärrän kyllä täysin, miksi ihmiset haluaa seurata mikä on in ja mikä out, koska jos pääset kokemaan jonkun maan ensimmäisellä aallolla ennen massaturistien vyöryä, niin toki saat parhaat palat paratiisista. Ihan ehdottomasti jos itse lähden kaukomaille niin haen nimenomaan autenttisuutta ja aitoa tunnelmaa. Pariisissa en koskaan käy Eiffelillä tai siellä missä turistit pääosin majailevat, vaan siellä muissa kaupunginosissa hengaan. Dominikaaniseen tasavaltaan aion matkustaa seuraavan kerran kun menen kaukomaille, Thaimaa olisi pitänyt päästä kokemaan 10v sitten. Nykymeno ei houkuta, päinvastoin. Se ihmisten aurinkoisuuskin on täysin feikkiä, joutuvat pokkuroimaan turisteja ja kuolevat sisältä.. Aito kohtaaminen paikallisten kanssa ilman asetelmaa "minä rikas länsimaalainen/sinä palvelija" antaa ehdottomasti eniten myös turistille.

Dubai muuten tuntuu myös olevan nosteessa jälleen, luulin, et se on menossa ohi..

Vierailija
14/19 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa on aika wt.

Vierailija
15/19 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

thaimaa on vitun tylsä samoin malesia

vietnam parempi ja laos

Vierailija
16/19 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa on todellakin wt.

Vierailija
17/19 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aito kohtaaminen paikallisten kanssa ilman asetelmaa "minä rikas länsimaalainen/sinä palvelija" antaa ehdottomasti eniten myös turistille."

Tätähän se lähes aina, etenkin jos matkustaa aurinkoisempiin kohteisiin, jotka yleensä ovat köyhempiä ja palvelut halvempia, myös ne vähemmän päivänvaloa kestävät.

Eiköhän se vaikuta eniten maan suosioon turistin näkökulmasta, että paljon maksaa lento ja pääseekö sinne suoraan vai tarvitseeko niin paljon vaihtoja, että matkan teko venyykin monelle päivälle, mitä se usein on niissä "autenttisissa ja vähemmän tunnetuissa kohteissa".

Thaimaa on helppo kaukokohde, sopivan eksoottinen etenkin ensikertalaiselle, melko turvallinen, edulliset suorat lennot tai yksi vaihto, maan sisäiset lennot ovat halpoja ja myös lähimaihin pääsee halvalla (siksi moni Aasiassa reissaaja pitääkin Thaimaata "tukikohtana").

Vierailija
18/19 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Thaimaa on sellainen nykyihmisen Mallorca. Jos pitää siitä, että saa lomalla vatsataudin, Taikkula voi olla mieleinen paikka. Tai haluaa kaiken olevan halpaa, ruoan, hierontojen tms. Ainakin lähipiirissä olevista sinne matkustaa enää vain juntit, joidenka mielestä edellä mainitut ovat kokemisen arvoista vielä nykyäänkin.

Vierailija
19/19 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa miten te niputatte koko maan samanlaiseksi. On kai sillä vähän eroa matkustaako etelä-Thaimaan turistirannoille, vai Chiang Raihin tai Mae Hong Soniin. Kyllä taas huomaa miten junttimatkailijat ei tiedä mistään muusta kuin aurinkomatkojen tarjonnasta, ja sen perusteella ollaan leimaamassa kokonaista maata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä