Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Kävin rauhallisella kävelylenkillä, 6km johon meni aikaa tunti ja 5 min
23.01.2017 |
Mulla siis puhelimessa sovellus joka laskee matkan ja ajan. Kaloreita kului sovelluksen mukaan 435, painan 70kg.
Lisäksi mulla oli aktiivisuusranneke ja sykevyö, aktiivisuusrannekkeen mukaan mun syke vaihteli luvussa 109-122 mitä välillä katsoin sitä.
Voiko rauhallisella kävelyllä muka oikeasti polttaa yli 400 kaloria tunnissa ja voiko syke oikeasti olla noin kohtuullisen korkea pelkässä kävelyssä ?
Kommentit (2)
Paino on oikein sovelluksessa. Vaikuttaako sukupuoli ja ikä mitään tuohon kalorinkulutukseen? Oon siis miespuolinen ja 25v.
ap
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Tyypillisesti kävely kuluttaa 0,8 kcal käveltyä kilometriä ja kävelijän painokiloa kohti. Sillä, kuinka nopeasti kävelee, ei ole kalorinkulutuksen kannalta juurikaan merkitystä, vaan kävelty matka ja kävelijän paino ratkaisevat (toki nopeammalla vauhdilla ehtii samassa ajassa kävellä pitemmän matkan ja näin kuluttaa samassa ajassa enemmän kaloreita). Jos kävelemäsi matka oli tasan 6 km, niin sovelluksen antama kalorinkulutus oli kyllä vähän yläkanttiin. 340 kcal on lähempänä totuutta. Onko sovelluksessa varmasti sinun painosi oikein? Paino vaikuttaa ratkaisevasti kalorinkulutukseen.
Ilmoittamasi syke on aika tyypillinen rauhalliselle kävelylle, jos et ole ihan rapakunnossa. Toki sykkeenkin arviointiin vaikuttaa se, mikä on maksimisykkeesi. 120:n syke on aika eri luokkaa silloin, jos maksimisyke on 160 kuin silloin, jos maksimisyke on 200. Jos et tiedä maksimisykettäsi, niin iän perusteella voit yrittää arvioida sitä (tosin iästä laskettu arvio ei aina pidä paikkaansa).