Kiertelin tapailemani miehen kanssa vaatekaupoissa koska hän tarvitsi puvun veljensä häihin, sanoi minulle "Haluaisitko sinä vaikka jonkun kivan hameen tai mekon"
Mikä ihmeen oletus hänellä on että kaikki naiset haluaisivat sipsutella aivottomana jossain hameessa/mekossa? Kieltäydyin kohteliaasti ja sanoin että maiharit voi kyllä ostaa minulle jos haluaa. Nyt hän ei enää vastaa viesteihini.
Kommentit (38)
Onko tuollaisia miehiä vielä? Ja sille sattuu joku ap:n kaltainen poikatyttö. Harmi.
Isäni oli sellainen, että laittoi korvan taa, kun äiti mieltyi johonkin vaatteeseen/tavaraan. Sitten yllättäen toi jonkun tällaisen lahjan arkipäivänä. Meni ohi aiheen, mutta tuli heti otsikosta mieleen.
Mekko päälle, jos häihin menet. Tai ole menemättä. Teinit on tuollaisia känkkäränkkiä.
En ole ap. Minä jättäisin menemättä sellaisiin häihin joissa on noin tiukkapipoinen pukukoodi, siellä saattaisi olla tiukkapipoinen tunnelma muutenkin.
Menipä sitten tämäkin trolli täydestä mammoihin. Ap on siis femakkokammoinen äärioikeistolainen rassukka mies, joka tällä aloituksellaan yrittää trollata feminismiä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap. Minä jättäisin menemättä sellaisiin häihin joissa on noin tiukkapipoinen pukukoodi, siellä saattaisi olla tiukkapipoinen tunnelma muutenkin.
Sinä varmaan haluaisit mennä sinne paskasissa verkkareissa, sandaaleissa ja puhkikuluneessa t-paidassa.
Vierailija kirjoitti:
Menipä sitten tämäkin trolli täydestä mammoihin. Ap on siis femakkokammoinen äärioikeistolainen rassukka mies, joka tällä aloituksellaan yrittää trollata feminismiä vastaan.
Mitä väliä vaikka on trolli? Herää keskustelua ja se on palstan idea. Lisäksi tuo aloituksen tilanne on aivan kuviteltavissa oleva.
Ap:n pitäisi ymmärtää, että naisille tyypillisen vaatteen leimaaminen aivottomaksi on sitä pahimman luokan seksismiä. Tässä nimittäin samaistetaan naiselle tyypillinen = aivoton. Eli olemalla nainen/naisellinen, olet automaattisesti tyhmä. Vasta pukeutumalla kuin mies saavuttaa ihmisarvon. Hirveintä sovinismia ja naisten alistamista ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä varmaan haluaisit mennä sinne paskasissa verkkareissa, sandaaleissa ja puhkikuluneessa t-paidassa.
En, vaan minulla on siisti asiallinen housupuku jota käytän virallisemmissa tilaisuuksissa. Se on väriltään kirkkaanpunainen eikä siis muistuta miesten pukua.
Millä tavalla hameiden käyttö poistaa aivot? Sipsuttaa ei kannata (housuissakaan), tulee ajan mittaan lonkkavaivoja.
Olin vastaavassa tilanteessa kaupassa naiseni kanssa. Meni lurjus kysymään että "haluisitko vaikka kivat farkut???" Minä itsenäinen mies suutahdin tietysti oletuksista pukeutumiseeni liittyen. Pyysin että voisiko ostaa minulle kukkamekon...nainen hävisi jostain syystä???
( tilannetta on dramatisoitu)
Mies39v kirjoitti:
Olin vastaavassa tilanteessa kaupassa naiseni kanssa. Meni lurjus kysymään että "haluisitko vaikka kivat farkut???" Minä itsenäinen mies suutahdin tietysti oletuksista pukeutumiseeni liittyen. Pyysin että voisiko ostaa minulle kukkamekon...nainen hävisi jostain syystä???
( tilannetta on dramatisoitu)
Onpa moukka. On epäkohteliasta mennä farkuissa häihin.
Mua säälittää se mies, olet inhottava ap. Toinen varmaan ajatteli vaivanpalkaksi sulle jotain kivaa.
Ja itse olen yliopistot käynyt, hyvässä duunissa etc. ja tykkään tosi paljon käyttää hameita. En koe olevani aivoton.
Naisten yleinen juhla-asu nyt vain on hame. Miksi sitten et miettinyt että miehesi on aivoton koska laittaa puvun häihin? Perjaatteessa ihan sama asia.
Taidat olla ammattiloukkaantuja.
Ikävää jos jonkun aivot menevät offille kun laittaa ylleen hameen tai mekon. Minä tepastelen aivollisena mekoissa ja hameissa.
Älykäs, naisellinen nainen
Ns. naisellinen pukeutuminen on h*orausta. :) Siitähän siinä on pohjimmiltaan kyse, että näyttäisi mahdollisimman viehättävältä eli hyväksyttävältä toisten silmissä. Toisin sanoen h*uoraus on itsensä ja riippumattomuutensa myymistä jonkun päämäärän vuoksi. Älkääkä selittäkö, että meikkaatte ja pukeudutte kurveja halaileviin hörhelömekkoihin ihan vain itseänne varten tai että se on "itseilmaisua". Te teette sitä tasan siksi, että teitä on pienestä pitäen ohjattu alistuvaan roolin. Naisten arvo ja itsetunto on kollektiivisesti kytketty ainoastaan ulkonäköön ja te tiedätte tämän, siksi tunnette voimakasta alitajuista pelkoa omaa luonnollista olemustanne kohtaan, mikä johtaa epätoivoisiin pyrkimyksiin aina jotenkin peitellä, korostaa tai häivyttää puolia itsestään vaatetuksen, meikkien ja korujen avulla.
Miettikääpä miksi miehet eivät ikimaailmassa pukeutuisi näin: https://nicolendj.files.wordpress.com/2013/01/men-wear-women-clothes.jpg
http://cdn.trendhunterstatic.com/thumbs/make-models-high-fashion-female…
Eikö vain näytäkin hieman typerältä esineeltä? :)
Vierailija kirjoitti:
Moni mies tykkää perinteisen feminiinisistä naisista. Tykkäättehän te naisetkin usein miehekkäistä miehistä.
Veikkaan, että mies kuvitteli lähinnä olevansa ystävällinen. Ei hän välttämättä ajatellut mitään patriaatti-valtasuhde-oppressio -kuviota tai marxilaisvaikutteista dialektiikkaa ja sen edelleen tuntuvia rakennevaikutuksia.
Me miehet olemme ihan mukavia, kun meidän ehdotuksiamme ei ylitulkitse. "Haluaisitko ehkä hameen, kultaseni?" tarkoittaa usein "Haluaisitko ehkä hameen, kultaseni?", ei välttämättä "Haluan alistaa sinut naisen historialliseen sosiaalilokeroon jossa pysytte ikuisesti".
Ottakaa rennommin ja nauttikaa sukupuolten erilaisuudesta ja sen tuomasta eroottis-romanttisesta jännitteestä. Peace & love.
Loistavasti kiteytetty! Olen täsmälleen samaa mieltä. En koe oloani naisena mitenkään alistetuksi, jos mieheni kysyy minulta, haluanko juhliin mekon tai hameen. Osaan myös tarvittaessa vastata, että käytän mielummin housuja.
Jos kaikesta normaalista kommunikaatiosta yrittää lukea piiloviestejä, elämä käy kovin raskaaksi. Jos taas oikeasti kokee joutuneensa sukupuolistereotypisoinnin kohteeksi, asiasta kannattaa huomauttaa kohteliaasti. Kiukuttelu ei edistä dialogia mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Ns. naisellinen pukeutuminen on h*orausta. :) Siitähän siinä on pohjimmiltaan kyse, että näyttäisi mahdollisimman viehättävältä eli hyväksyttävältä toisten silmissä. Toisin sanoen h*uoraus on itsensä ja riippumattomuutensa myymistä jonkun päämäärän vuoksi. Älkääkä selittäkö, että meikkaatte ja pukeudutte kurveja halaileviin hörhelömekkoihin ihan vain itseänne varten tai että se on "itseilmaisua". Te teette sitä tasan siksi, että teitä on pienestä pitäen ohjattu alistuvaan roolin. Naisten arvo ja itsetunto on kollektiivisesti kytketty ainoastaan ulkonäköön ja te tiedätte tämän, siksi tunnette voimakasta alitajuista pelkoa omaa luonnollista olemustanne kohtaan, mikä johtaa epätoivoisiin pyrkimyksiin aina jotenkin peitellä, korostaa tai häivyttää puolia itsestään vaatetuksen, meikkien ja korujen avulla.
Miettikääpä miksi miehet eivät ikimaailmassa pukeutuisi näin: https://nicolendj.files.wordpress.com/2013/01/men-wear-women-clothes.jpg
Näin yleisesti ottaen täytyy kyllä huomauttaa, että kyllä se miesten pukukin lisää viehättävyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Word.
Vierailija kirjoitti:
Näin moni jaksoi leikkiä uskovansa tämän provon.
Sehän tässä on hauskinta, et miekin tunnen tällasia naisia. Jos en arvannu mitä toinen ajatteli, ni vetäs herneet nenään ihan poskionteloon saakka. Joululahjastakin suuttu, kun ei saanu sitä mitä oli kuvitellut saavansa.
Miks hameita ja mekkoja käyttävä nainen on aivoton? :D