40 euroa viiden päivän ruokiin kolmen hengen perheelle
Kommentit (33)
Kilo kuivia herneitä, niistä tulee iso kattila hernekeittoa joka rittää kolmelle neljäksi päiväksi. Rahaa jää 38,50€ jäljelle
Tee iso vuoka makaronia. Ja tuo hernekeitto oli hyvä idea. Kaurahiutaleet ei paljoa maksa.
Hernekeittoa ja makaronilaatikkoa. Siinä viiden päivän päivällinen.
Aamulla kaurapuuroa. Iltapalaksi itsetehtyjä sämpylöitä ja kurkkua.
Porkkanapussista riittää raastetta moneksi päiväksi.
Meillä ei kukaan syö puuroa mutta uskon että saan rahan riittämään.
Tee linssikeitto. On halpaa ja hyvää, ohjeen löydät netistä. Tota samaa tulossa itselle tänään. Leipoa sun kannattaisi jotain itse, on parempaakin kuin kaupan leivät. Ei toi mun mielestä edes ole kovin pieni budjetti. No näin ollaan erilaisia :) kaali olisi halpaa nyt, siitä teet monta salaattia. Itse pilkon niin ohueksi kun saan, sekaan kurkkua ja tomaattia, öljyä ja mustapippuria. Makaronilaatikkoa tekisin myös.
Montako ateriaa päivässä,tämä aika oleellinen tieto.
Kanaa ja riisiä. alle 2e kilo lidlissä ja riisiäkin saa eurolla kilo.
Sosekeitto ja kaalipata on halpaa. Leivot itse leivän niin siinäkin säästyy.
Linssikeittoa tosiaan kun teet ison annoksen ja seuraavana päivänä käytät sitä pastakastikkeena niin saat vähän vaihtelua.
Juuressosekeittoja tekee myös halvalla, esim. peruna-porkkana-palsternakka-sipuli tai mikä nyt sattuu olemaan halpaa. Tarjoa vaikka raejuuston kanssa tai keität sinnekin sekaan linssejä.
Jauhelihakeitto, maukasta saa pelkästään peruna, porkkana, jauheliha, lihaliemikuutiot. Kinkkukiusaus. Lihat lidlistä. Hernekeittoa taidan kokeilla myös! Mitä edullista lihaa siihen, vai laittaisko ollenkaan? T.toinen jolla rahat vähissä
Tee nakista/makkarasta, vedestä ja jauhosta nakkikastike. Perunaa kaveriksi.
Soijarouhetta, riisiä, makaronia, juureksia, perunoita, kananmunia, kuivattuja herneitä, kaurahiutaleita, jauhoja...
Soijarouhetta voi käyttää makaronilaatikkoon, hernekeittoon, täytteenä ohukaisiin riisin kanssa jne. Riittoisaa.
Maito kannattanee skipata nyt. Esim. makaronilaatikon voi tehdä veteenkin.
Appelsiineja sai ainakin vielä eilen 5 kg/2 eurolla K-citymarketissa. Eli tsekkaa parhaimmat hedelmätarjoukset eri kaupoista ja sen mukaan sitten ne.
Menkää yhtenä päivänä mcdonaaldsiin ja tilatkaa hyvät mätöt. Lopun viikkoa olette syömättä.
Aamusin tosiaan puuroa tai jos aika riittää ja kaapista löytyis ainekset sämpylöihin niin niitä ja tavallista voita päälle :)
Hyviä ja halpoja arkiruokia on nakkikastike ja perunat (iso nakkipaketti 2 e, perunat reilu 1e kilo ja ruokakerma lidlistä 0.25snt prk), kalakeitto (seitikuutiot pakkasesta n. 3e ja vihannekset halpoja), makaronilaatikko, (vaikka -30 jauhelihaa jos heti tekee), kasvissosekeitto, perunakasvismunakas, kanankoipia ja riisiä (kanankoivet reilu 2e kilo)...jne
Näitä itse opiskelijana kokkailen itselleni ja miehelle joka tekee fyysistä työtä! Toki koulussa hoituu ruokailut että nää mun luettelemat on vaan päivällisruokia :)
Viisi päivää nyt menee vaikka paastotessa. 40 euroa riittää paremmin kuin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kanaa ja riisiä. alle 2e kilo lidlissä ja riisiäkin saa eurolla kilo.
Höpöhöpö mitään broileria ei saa alle 2€/kg mistään nykyään.
Perunamuusi ja jauhelihakastike jota vähän reilummin tekee ja siitä sitten seuraavalle päivälle vuoka uuniin paistoon eli sekoita muusi ja kastike plus kananmunaa sekä lisää maitoa.
Köyhät safkat, jos ei ole kotona kaapeissa yhtään mitään. Mutta useimmillahan on mausteet ja kuivaelintarvikkeita ja säilykkeitä; riisiä, pastaa, papuja, linssejä, jauhoja, puurohiutaleita jne. mitä kenelläkin on tapana käyttää, ei kaikkia mainittuja jokaisella tietenkään. Jos ei mitään ole valmiina, proteiinit on otettava kasviksista, koska tuo summa ei riitä lihaan eikä kalaan.
Vierailija kirjoitti:
Jauhelihakeitto, maukasta saa pelkästään peruna, porkkana, jauheliha, lihaliemikuutiot. Kinkkukiusaus. Lihat lidlistä. Hernekeittoa taidan kokeilla myös! Mitä edullista lihaa siihen, vai laittaisko ollenkaan? T.toinen jolla rahat vähissä
Jauheliha sopii hyvin hernekeittoon ja jopa porkkanat on hyviä siinä.
Jauheliha voi olla sitä halvinta rasvaista sillä tekee täyttävämpääkin.
Suht hyvin riitti rahat tosin 10 euroa meni yli budjetin.
Alle 3 e/hlö/vrk. Mitä sillä nyt, aamuksi lautasellisen puuroa ja illaksi makaronia. Onneksi lapsi/lapset saavat sentään koulussa hyvän ruuan.