Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riskitön, edes vähän tuottava sijoituskohde n. 30 000 eurolle?

Vierailija
22.01.2017 |

Sain juuri 55 000e perintöä. Maksan oman asuntolainan pois, sillä sitä on enää 15 000e jäljellä. Jäljelle jäävälle summalle pitäisi keksiä joku riskitön, mutta edes vähän pankkitalletusta enemmän korkoa tuottava ratkaisu. Mitä palstan talousgurut suosittelevat? Pienen osan, esim. 5000e olen valmis sijoittamaan kovemmalla riskillä, mutta suurin osa pitäisi saada suht turvalliseen sijoitukseen, sillä jossain vaiheessa on tarkoitus vaihtaa asuntoa / pitää pieni sapattivapaa tms.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vaan sijotusasunto mutta älä pyydä kiskurivuokraa. Vuokranmaksun jälkeen maksat itse lyhennykset ja vuokralla lainan koron. 100 000 asunnosta pyydät vuokraa 1500 vuodessa.

Vierailija
42/45 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bank Norwegian, 1,75% ja vapaasti varat käytössä. Ulkomaan tuloja, saat vähentää tappiot korkotuloistasi jos on.

Ruotsin TF Bank 1,60%

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat muun kuin sossun vuokralaisen, asunnon pitää olla siisti ja hyvällä sijainnilla. Ja se maksaa, eikä tuotto ole kummoinen. Lisäksi saat säätää vuokralaisten kanssa, ellet onnistu jollain ihmetuurilla saamaan pitkäaikaista vuokralaista. Asunto on tyhjillään, tadaa, taas vain kuluja. Tulee jotain vikaa, saat olla remppaamassa, taas meni tuotot.

Arvonnousu on ainoa mahdollisuus oikeasti asunnolla tienata. Sekin on hyvin epävarmaa, asuntojen hinnat ovat niin korkealla ja kotitalouksilla taloustilanne heikentynyt. Jos kupla puhkeaa, tullaan rytisten alas.

Jossittelua kaikki sijoittaminen on aina. Olennaista on, mihin itse luotat. Arvoyhtiöiden osakkeet on se, mihin itse panostaisin. Hyvien osingonmaksajien siis ja sellaisten, joilla vakaa talous. Riskitöntä ei tosiaan sekään.

Vierailija
44/45 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ostaisi asuntoa pori, kouvola tms. Siskolla kokemusta ja on aika liemessä.  Hänellä jäänyt käsiin opiskeluaikainen yksiö ja sen lisäksi rivariasunto paikkakunnalta  muuton myötä. Vuokralaisten hankkiminen ei todellakaan ole helppoa. Vuokralaiselta menee jääkaappi tms rikki, saa olla uusimassa. Lisäksi sisko käy tekemässä pieniä maalauksia ym korjauksia aina vuokralaisten välissä. Siskolla on silmää vuokralaisten valinnassa ja lisäksi on ollut onnea, ovat suurin piirtein maksaneet vuokransa ja eivät ole laittaneet kämppää remonttikuntoon. Kaikilla ei tosiaan ole yhtä hyvä onni (tuttavilla oli rikottu asunnosta kaikki vessanpöntöstä lähtien).

Vuokratuloista menee vero pääomaprosentin mukaan, eli about kolmasosa.

Asuntosijoittaminen lienee ammattimaistunut. Pankkien kautta voi sijoittaa myös asuntoihin, esim nordea ja s-pankki, ilman että tarvitsee käytännön asioita hoitaa. Toisaalta kaupunkia ei saa valita itse. Nordea taitaa sijoittaa hki, tre. En tiedä minne s-pankki.

Itse ajattelen hommaavani indeksirahastoa, kun niitä vuosien saatossa on kehuttu. Seligsonilta ehkä saa, en ole varma.

Vierailija
45/45 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei! Sain kirjeen ahdingossa olevalta nigerialaiselta prinssiltä, joka tarvitsisi juuri tuon verran lainaan. Hän voi maksaa takaisin kuukauden kuluttua ja lupasi suuret palkkiot lainaamisesta. Laita sähköpostiosoitteesi, niin lähetän lisätietoa.

Just, ei näiltä kateellisilta kannata kysyä.

Eikä huumorintajuttomien kommentoida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän