Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olette siitä, jos lapsilla on kaupassa/kauppakeskuksessa alypuhelin/tabletti, josta katsoo videoita?

Vierailija
22.01.2017 |

Ei kai ne ikinä opikkaan käyttäytymään siellä, jos aina vain mielenkiinto viedään muualle?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerran kauhistun ja pöyristyn, avaan av:n älypuhelimellani ja teen aiheesta uuden ketjun

Vierailija
2/44 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko että he jatkavat aikusenakin älypuhelimen katsomista... niin mutta onhan sen tavan oppinut monet vasta aikuisenakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi osaa kyllä käyttäytyä, mutta jos jodun hänet pitkän päivän päätteeksi väsyneenä raahaamaan ruokakauppaan tms niin välillä annan puhelimen. Ja joskus silloinkin jos vaikka pitää ostaa vaatteita, kierrellä paljon kauppoja, ei ole lapsella mielenkiintoa katsella mun vaatevalintoja joten voi katsoa yle areenaa. Mutta kerro sinä mikä siinä on niin kamalaa?

Vierailija
4/44 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu. Pitävät päänsä kiinni kun töllöttävät ohjelmiansa.

Vierailija
5/44 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ovat kelvottomia kasvattajia jotka menevät siitä mistä aita on matalin.

Vierailija
6/44 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyvyttömyyttä :) Miten ennen asiat olivatkaan niin paljon paremmin? No, olen iloinen, ettei mun nuoruudessa ollut edes kännyköitä, ja iloinen, että älyluuritkin tulivat enemmän esille, kun lapseni olivat jo vähän isompia. Eli kasvatus vaan muuttaa muotoaan. Tiedän, että parivuotaita viihdytetään puolen tunnin ajomatkalla tabletin äärellä. Ei hele... Puoli tuntia ei pärjätä autossa pari vuotiaan kanssa???

Vierailija
7/44 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei musta missään kaupassa tarvii nenä kii ruudussa olla.. Eikö löydy mitään muuta keinoa muka saada lasta käyttäytymään. Opettaa sitäpaitsi kärsivällisyyttä kun on joskus vähän tylsää.

Vierailija
8/44 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo älypuhelin on arjen pelastus. Kun lapsi on väsynyt, nälkäinen ja äkäinen niin tietysti voi katsoa sitä kaupassa, bussissa ym.

Säästää myös vanhempien hermoja. Arjen taitoja voi opetella silloin kun siihen oikeasti on hyvä hetki.

Vierailija
9/44 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät vanhemmat. Sitten ihmetellään ihan neurologilla asti kun lapsi on levoton, ei jaksa tai osaa keskittyä eikä käyttäytyä.

Te idiootit saatte mitä tilaatte. 👏

Vierailija
10/44 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi osaa kyllä käyttäytyä, mutta jos jodun hänet pitkän päivän päätteeksi väsyneenä raahaamaan ruokakauppaan tms niin välillä annan puhelimen. Ja joskus silloinkin jos vaikka pitää ostaa vaatteita, kierrellä paljon kauppoja, ei ole lapsella mielenkiintoa katsella mun vaatevalintoja joten voi katsoa yle areenaa. Mutta kerro sinä mikä siinä on niin kamalaa?

Lapsella säilyy mielenkiinto, kun saa osallistua omien vaatteidensa valintaan. Miksi ihmeessä raahaat lapsen kauppaan silloin, kun ostat itsellesi vaatteita? Jätä ihmeessä hänet silloin isälleen. Lapsi myös jaksaa kauppareissut väsyneenäkin, kun on mukana vaikka omenanpaloja tai rusina-aski, josta saa napostella pikkunälkäänsä.

Kauppareissun voi käyttää hyödyksi ja tehdä siitä yhteisen hetken, jutella asioista ja siitä, miten päivä meni ja mitä tehdään illalla.

Mistä muuten tiedät, osaako lapsesi käyttäytyä, jos annat heti luurin kouraan, kun alkaa kitinä? Kyllä pitää osata käyttäytyä myös silloin, kun Yle Areenaa ei ole saatavilla.

Vierailija
11/44 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotias poikani on kerran saanut puhelimen käteensä kaupassa. Ennen joulua oli pakko mennä ostamaan eräs lahja marketista pojan kanssa eikä poika luonnollisesti saanut nähdä mitä ostin. Silloin annoin puhelimeni autokärryssä istuvalle lapselle ja sain piiloteltua suhteellisen kookkaan ostoksen pojalta. Peruskauppareissulla ei tulisi mieleenkään antaa ruutua nenän eteen!

Vierailija
12/44 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kerran kauhistun ja pöyristyn, avaan av:n älypuhelimellani ja teen aiheesta uuden ketjun

Siellä ruokakaupassa?

Vierailija
13/44 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah! Helppo on huudella kunnes saa haastavan lapsen! Ja kokemusta on! Nuorimmaisemme on täysin erilainen kuin isommat lapsemme. Hän on tulisempi luonne. Häneen ei päde mitkään kasvatussäännöt. Hänen kanssaan, voin myöntää, mennään sieltä mistä aita on matalin. Ihan siksi vaan, että arkemme toimisi. Muuten koko perhe kärsii. Kauppareissuilla ei älypuhelimia katsota, mutta monesti kyseinen lapsi jää mummolaan, että me muut saadaan rauhassa tehdä ostokset. Ravintolassa jos ollaan koko perhe, tämä lapsi katsoo kännykkää odottelun ajan. Se on pakko. Muuten hän huutaa kurkku suorana.

Mulle on ihan sama mitä muut meidän perheestä ajattelee, mutta haluan että ymmärrätte ettei kyseessä ole aina laiskuus. On vaan koko perheen edun mukaista, että tämä "hankalampi tapaus" saadaan edes jotenkin rauhoitettua. Ja kyllä hänkin kohta kasvaa ja ehkä se luonnekin siitä tasoittuu?

Vierailija
14/44 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tyylillään, omalle 3-vuotiaalleni en anna mitään ruutua nenän eteen muulloin kun kotona joskus. Tiedän monta vanhempaa jotka tökkäävät puhelimen lapselle esimerkiksi juuri kauppareissulla tai automatkan ajaksi, kun lapsi vähänkin kiukuttelee tai muuten käyttäytyy ei toivotusti ja henkilökohtainen mielipiteeni on se, että mennään siitä mistä aita matalin. Moni vanhempi tuntuu vain pitävän sitä helppona tapana rauhoittaa tai hiljentää lapsi, eikä mieleen edes tule, että nuo ovat niitä hetkiä kun lapselle voisi opettaa kärsivällisyyttä tai tehdä esimerkiksi siitä kauppareissusta mukava yhteinen reissu.

Vierailija
15/44 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut kyseisen ilmiön ja on aika sairasta mielestäni..

Vaatekaupassa pikku perttereille etsitään esim.kenkiä niin tabletti kädessä katsoo videoita,äiti riisuu petterin kenkiä, pukee kengät ja pikku petterin ilmekkään ei värähdä, vaikka hänelle kenkiä ollaan etsimässä...

t.kaupan täti

Vierailija
16/44 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahah! Helppo on huudella kunnes saa haastavan lapsen! Ja kokemusta on! Nuorimmaisemme on täysin erilainen kuin isommat lapsemme. Hän on tulisempi luonne. Häneen ei päde mitkään kasvatussäännöt. Hänen kanssaan, voin myöntää, mennään sieltä mistä aita on matalin. Ihan siksi vaan, että arkemme toimisi. Muuten koko perhe kärsii. Kauppareissuilla ei älypuhelimia katsota, mutta monesti kyseinen lapsi jää mummolaan, että me muut saadaan rauhassa tehdä ostokset. Ravintolassa jos ollaan koko perhe, tämä lapsi katsoo kännykkää odottelun ajan. Se on pakko. Muuten hän huutaa kurkku suorana.

Mulle on ihan sama mitä muut meidän perheestä ajattelee, mutta haluan että ymmärrätte ettei kyseessä ole aina laiskuus. On vaan koko perheen edun mukaista, että tämä "hankalampi tapaus" saadaan edes jotenkin rauhoitettua. Ja kyllä hänkin kohta kasvaa ja ehkä se luonnekin siitä tasoittuu?

Seliseli. Kaikkihan tohon vetoaa, on niiiiiiin haastava lapsi. Huhhuh.

Vierailija
17/44 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tänäpäivänä ei vain ole mahdollista, etteikö yle areenaa olisi jostain saatavilla. Me jotka osaamme käyttää älypuhelimia, osaamme myös varmistaa, että kaikki haluamamme palvelimet ovat aina saatavilla. Tervetuloa vuoteen 2017. 

Se että sinun lapsesi lähettelevät savumerkkejä ja tarvitsettaessa vaikka paperikirjeitä, ei tarkoita, etteikö minun voisi olla kehityksessä edellä ja tehdä elämästään helpompaa. 

Vierailija
18/44 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

= ADHD. Jos mennään aina siitä mistä aita on matalin niin ei ne lapset opi käyttäytymään!

Vierailija
19/44 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei musta missään kaupassa tarvii nenä kii ruudussa olla.. Eikö löydy mitään muuta keinoa muka saada lasta käyttäytymään. Opettaa sitäpaitsi kärsivällisyyttä kun on joskus vähän tylsää.

No ongelmahan tässä on muiden asiakkaiden (aikuisten) kärsimättömyys. Auta armias jos lapsi huutaa/itkee/kiukuttelee niin jo alkaa tulla kuolemankatseita ja "eikö noi osaa lastansa kasvattaa" mutinoita puoliääneen ympärillä. Ilmeisesti tässäkin asiassa kaikki mitä vanhemmat tekee on väärin.

Vierailija
20/44 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut kyseisen ilmiön ja on aika sairasta mielestäni..

Vaatekaupassa pikku perttereille etsitään esim.kenkiä niin tabletti kädessä katsoo videoita,äiti riisuu petterin kenkiä, pukee kengät ja pikku petterin ilmekkään ei värähdä, vaikka hänelle kenkiä ollaan etsimässä...

t.kaupan täti

Olisiko kohtuutonta pyytää sinuakin vain keskittymään omiin lapsiisi, eikä puuttumaan siihen mitä minun Petterini tekee. Hei haloo!