Taas kysymässä apua:)
No vähän aikaa sitten laitoin viestin tänne missä kyselin apua miten voisin (uskaltaisin) ottaa yhteyttä 8 vuotiaaseen siaisperheessä asuvaan Jessi tyttäreeni.Hänet huostaan otettiin siis noin yksi vuotiaana.Itselläni on asiat nyt kunnossa ja minulla on puolen vuoden ikäinen Linnea vauva kotona.Minulla on siis mahdollisuus saada Jessi luokseni asumaan.Minua vähän mietityttää miten Jessi sopeutuisi meille kun on asunut muualla käytännössä koko elämänsä.Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa? Kiitos jo etukäteen:)
Kommentit (10)
Sinun oma päätös se on.tee miten parhaaksi näät.
Ei sun sitä varmaan tarvii ottaa kotiin vaan voit vaikka käydä tapaamassa sitä.tytöllä jää koko elämä jos se joutuu muuttamaan pois
Vierailija kirjoitti:
Ei sun sitä varmaan tarvii ottaa kotiin vaan voit vaikka käydä tapaamassa sitä.tytöllä jää koko elämä jos se joutuu muuttamaan pois
Samaa mieltä
Jos olet vakaasti päättänyt elää ihmisiks, niin sitten, muuten unohda koko juttu, älä pelleile toisen ihmisen elämällä!
Parempi jos et kovin kiireellä ottais yhteyttä. Tekee lapselle vaan ristiriitoja. Odottele joku vuosi-pari ja seuraa miten pysyt kunnossa ja jaksat yhden lapsen kanssa. Jos hyvin niin sitten ota yhteyttä ja ehdota ensin lyhyitä tapaamisia. Vähitellen parin vuoden tapailukontakti ja sit joskus teini-iän kynnyksellä tyttö voi alkaa itse miettiä haluaisiko asua teidän kanssa. Mutta älä aseta mitään paineita siihen suuntaan jos lapsen etua ajattelet, eikä todellakaan kiirettä!
Eikö yleensä lapsen etu ole jäädä siihen perheeseen, johon on jo tottunut? Vai olenko nyt väärässä, kun luulen, ettei ap edes helposti saisi sijoitettua lasta enää itselleen? Tapaamisia voi kyllä saada. Mutta lapsen edun on oltava se ensisijainen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö yleensä lapsen etu ole jäädä siihen perheeseen, johon on jo tottunut? Vai olenko nyt väärässä, kun luulen, ettei ap edes helposti saisi sijoitettua lasta enää itselleen? Tapaamisia voi kyllä saada. Mutta lapsen edun on oltava se ensisijainen.
On tytön siaisperhen kanssa juteltu ja olaan Jessin kanssa nähty melkein joka viikko (painotan melkein joka viikko). Siais vanhemmat on sitä mieltä että Jessi olisi valmis muuttamaan mutta he tietysti pitäisivät tyttöön yhteyttä.mulla on nyt vähän vaikea tilanne kun pitäisi päättää otanko Jessin vai en...:(
Ap
Ota tyttö kylään esim.kahdeksi viikoksi ja katso miten teillä sujuu ja miten itse jaksat:)
T:siskosi Johanna
Vierailija kirjoitti:
Ota tyttö kylään esim.kahdeksi viikoksi ja katso miten teillä sujuu ja miten itse jaksat:)
T:siskosi Johanna
Kiitos Johanna
Ap
Jos minä olisin sinä en ottaisi tyttöä asumaan luokseni,koska hänen koko elämänsä on muualla.