Tuleeko teidän muiden kissat vahtimaan teitä, kun istutte pöntöllä?
Meillä kissa juoksee aina hirveetä vauhtia perässä vessaan ja sitten istuu vaan lattialla ja tuijottaa.
Jos kerkeää laittamaan oven kiinni ennenkuin kissa on huussissa se alkaa raapimaan ovea ja naukumaan kovaan ääneen. Laatikolle kissa ei kuitenkaan ikinä mene tässä tilanteessa, vaan parkkeeraa suoraan eteen ja jää tuijottamaan. :D
Kommentit (25)
Koira yrittää välillä tehdä tuota, mutta komennan sen aina pois.
Ehkä se on jonkinlaista kateutta. Joutuvat itse tekemään tarpeensa johonkin laatikkoon tai naapurin pihamaalle, onhan se nöyryyttävää. Ehkä ne yrittävät viestiä että 'tuolla lailla minäkin haluaisin pissata'.
Kyllä. Ja koirakin saattaa tulla vessaan seuraksi. Siksi en edes laita ovea kotonani nykyään enää kiinni, mies osaa pysyä vessasta pois silloin kun minä istun vessassa. Tosin meillä kissakin saattaa mennä seurapissalle, kun istun pöntöllä.
Miksiköhän vessa on kissoille se sosiaalisen kohtaamisen paikka?
Ei niitä kiinnosta tuijottaa minua enää. Toinen menee monesti viereiseen koppiin itse kuselle kun olen pöntöllä. Toinen taas häpeää vessassa asioimista, pinkoo saman tien karkuun jos erehdyn vessan ovelle kun hän on asioillaan.
Tulee meilläkin, mutta ei tulisi mieleenkään suihkepullolla hätistellä pois. Musta on ihana alku päivälle kun kissa kehrää vieressä aamutoimien parissa. Meillä kissa tekee sitä varmaan vain siksi, että se nukkuu yöt omassa huoneessaan ja aamuisin kun pääsee "vapauteen" niin se tervehtii puskien ja kehräten ja kulkee ensimmäiset tunnit perässä koko ajan. Ei se päivällä tule vessaan mukaan, vain aamuisin. Eli haluaa vain nauttia seurasta ja olla lähellä. Musta se on ihanaa <3
(Ja kissa nukkuu tilavassa kodinhoitohuoneessa siksi, että meillä on iso talo ja on öisin levoton jos jää vapaaksi, kulkee edestakaisin ja häiritsee unta. Tuntee olonsa turvallisemmaksi omassa huoneessaan ja menee sinne mielellään itsekseen jo iltaisin.)