Mitä mieltä suomalaisesta vaatedesignista?
Eikö se ole hieman laatikkomaista? Japanilaiset taitaa laatikkomaisuuden jotenkin kivemmin.
Kommentit (9)
Joo, laatikkomaisiahan ne ovat. Ei vahingossakaan korosteta vartalon muotoa leikkauksin. Todella harvan päällä näyttävät hyvältä, varsinkaan sellaisen vähän tanakan ja lyhyehkön suomalaisen naisen päällä harvoin ovat edukseen. Kuosit ovat sellaista kuviksenope tai lastentarhatäti-mallia.
Niin. Harmillista. Kertooko se jotain? Että haluamme peittää itsemme häpeillen vai onko siinä jotain feminismiajattelua? Vai erikoisuuden tavoittelua? Miksi muotojaan ei saa näyttää?
Vierailija kirjoitti:
Joo, laatikkomaisiahan ne ovat. Ei vahingossakaan korosteta vartalon muotoa leikkauksin.
Koskaan kuullut esim. Andiatasta?
Niin, miksi niin kalliita!!?? Minulle kelpaa ne laatikkomaisetkin, jos niissä on jujua, mutta miksi niin tolkuttoman kallista?! T-paitamallinen paita saattaa maksaa 150€.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksi niin kalliita!!?? Minulle kelpaa ne laatikkomaisetkin, jos niissä on jujua, mutta miksi niin tolkuttoman kallista?! T-paitamallinen paita saattaa maksaa 150€.
Ap
Koska ne ovat suomalaisten aikuisten ihmisten tes-palkoilla tekemiä, ja myös kauppojen pitää saada niistä katteensa. Enemmän minua ihmetyttä, miksi ne kiinassa keinokuiduista tehdyt tommyhilfigerit maksavat yhtä paljon.
Ihme säkkejä ja telttoja. Tekotaiteellista ja yritetään olla liian jotain.
Kaipaisin hyvännäköisiä perusvaatteita, tyköistuvia, ei tätimäisiä peruspaitoja: t-paitoja, pitkähihaisia, 3/4-hihaisia, pooloja... Löysiä paitojakin, kunhan olisivat tyylikkäästi löysiä. Sekä perushameita, mitkä ylettyisi vähän alle polven eikä mitään minihameita tai jotain superhörhelöitä. Tarpeeksi värivalikoimaa ja hyvää laatua, hienoja simppeleitä leikkauksia. GOTS-sertifioituja vaatteita. Joillain lastenvaatepienyrittäjillä on aikuisten vaatteitakin, mutta ne kankaat on niin lapsellisia. Laita nyt joku samanlainen kukkapupupaita päälles kuin tyttärelläkin on, ihanaa...
Ostaisin Suomessa tehtyä, mutta kun ei löydy miellyttäviä. Terveisiä, jos joku vaatevalmistaja lukee tätä.
Joo, perusvaatteita, jotka kestää pesua ja käyttöä. Ja joku coolimpi kuin Nanso "yöpuku on päiväpuku" ja vähemmän norsuv*ttuilmeisempi kuivatätinen kuin Marimekko
Pitäis järkätä sumalainen nainen, olet kaunis ja arvokas-kampanja.
Ihanaa että suomessa vähän yritetään tehdä vaatteita ja viedä maailmalle :) Mutta harmi vain, minua ei ole esimerkiksi marimekko kyllä ikinä kiinnostanut.. Olen seurannut heidän kokoelmiaan ja ajatellut että olisi ihana ostaa suomalaista designiä, mutta ne pallokuosit ja kaikenmaailman mustat möykyt eivät minusta ole kauniita. Ne ovat tylsiä, väreiltään aika mauttomia.. Itseään toistavia.. Ja vaatteiden mallit ovat tätimäisiä tai sitten sitä kallista muotia, mutta johon pukeutuva nainen tuskin kovin usein kääntää katseita..ainakaan hyvässä mielessä.
Marimekolla oli kyllä ne lyhytaikaiset kuosit ihan kivoja,eläinaiheisia, joista ostin muutaman tuotteen. Harmi vain että nekin olivat vain hetken myynnissä ja vastaavia ei ole tullut..
Joskus mietin että miksi kaiken pitää aina olla niin "käytännöllistä", itse tykkään sellaisista naisellisemmista vaatteista ja etenkin ranskalaisista ja italialaisista. Paljon yksityiskohtia ja sellaista. Siis ihan niillä halvemmillakin, tai ns keskihintaisilla merkeillä, kalliista muodista en ole kiinnostunut.
Mitäs muita niitä nyt on? en ole vaatemuodista niin kiinnostunut kuin esim. sisustusmuodista.. No, minna parikasta innostuin ihan silloin kun häntä ei kukaan tuntenut. voisi olla ihan kivat kengät, mutta en hinnan takia ole ikinä hommannut. vähän tätimäiset kyllä nekin..
Nyt ei muuten äkkiseltään tulekaan mieleen just mitään muuta joka tekisi maailmallekin vaatteita. Voi mua. Mutta kiinnostava ketju! olisi se ihanaa ostaa hyvillä mielin jotain suomalaista, kaunista vaatetta joka ei nyt maksaisi ihan järjettömästi..