Mitä teet jos saat mielestäsi huonoa palvelua asiakaspalvelutilanteessa?
Ei mitään varsinaista virhettä, mutta et koe asiakaspalvelutilannetta asiakkaana ollessasi miellyttäväksi, päinvastoin.
Kommentit (10)
Olen joka tapauksessa ystävällinen. Se että joku käyttäytyy huonosti ei tarkoita että itsekin pitäisi. Sama homma myös netissä. Vaikka niin usein täälläkin haukutaan syyttä suotta niin en vastaa haukuilla.
En enää asioi siinä paikassa. Se on niin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Syy ei ole koskaa asiakkaan vaan voi töissä työntekijällä olla stressiä työstä tai kotona mennä huonosti. Mutta jos asiakaspalvelu on huonoa jatkuvasti niin silloin asiasta kannattaa sanoa jo työntekijän työnantajalle.
Itse en ole ikinä antanut siviilin vaikuttaa työelämääni mitenkään.
Yleensä huono asiakaspalvelu on seurausta huonosta johtamisesta. Toki aspalla voi olla asenneongelma tai huono päivä, mutta yritys päättää, miten siellä toimitaan.
En myöskään enää asioi siinä paikassa. Olen miettinyt, että aspatilanteissa usein kyse on tyylistä. Etenkin pienissä yrityksissä voi pitäjällä olla omanlaisensa tyyli ja osa sitten tykkää ja osa ei. Itse asiakkaana saan valita ne mulle kaikin puolin parhaimmat paikat kuluttaa rahani. ;) En käy paikoissa, joista mulle jää paha mieli. En yleensä kerro huonoista kokemuksistani eteenpäin, ellei ne ole tosi huonoja ja selkeitä, juuri koska me ollaan niin erilaisia ja toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. En halua vaikeuksia kenenkään liiketoiminnalle, yrittäjillä ei nykyään helppoa ole.
Laitan AINA palautetta, jos saan erityisen hyvää TAI huonoa palvelua.
Se onkin sitten firmasti kiinni, miten siihen reagoidaan: Mäkkärin aluejohtaja otti henkilökohtaisesti yhteyttä pahoitellakseen + lahjoi päälle, Hese pahoitteli geneerisesti valmisviestin verran. Sokos spekuloi työntekijänsä käytöstä sähköpostissa (minusta se ei kuulu asiakkaalle ollenkaan), Stockmann ei vaivautunut vastaamaan ison luokan mokaan mitään.
Jos en saa kunnollista/tyydyttävää pahoittelua firmalta, en asioi siellä jatkossa.
Annan palautetta netissä, kerron kavereille enkä enää asioi kyseisessä paikassa.
Saatan kertoa mielipiteeni läheisilleni. En ehkä enää asioi siellä jos on parempia vaihtoehtoja.
"En asioi enää siellä"
Ilmeisesti tässä on rajattu ulos viranomaispaikat, kuten verovirasto, kela jne.
Mutta entäpä isännöitsijätoimisto? Jos saitte huonoa palvelua ettekä enää asioi siellä, niin miten aioitte jatkossa hoitaa asuntoonne liittyviä asioita? Isännöitsijätoimiston voi vaihtaa, mutta sen tekee hallitus eikä tuskin vaihda yhden osakkaan valituksesta. Jos ei vaihdeta, niin sitten ette tilaa isännöitsijätodistusta, ette ilmoita vesivahingosta jne?
-Olen töissä isännöitsijätoimistossa ja aika ajoin minulle valitetaan palvelusta, lähinnä isännöitsijöistä. Välillä toivon, että tietyt asiakkaat voisivat asioida jossain muualla.
Syy ei ole koskaa asiakkaan vaan voi töissä työntekijällä olla stressiä työstä tai kotona mennä huonosti. Mutta jos asiakaspalvelu on huonoa jatkuvasti niin silloin asiasta kannattaa sanoa jo työntekijän työnantajalle.