Oliko se niin, että introvertti on enemmän kiinnostunut asioista kuin ihmisistä?
Minulla on tosi introvertti kaveri. Ja se ei ikinä kysy mitä minulle kuuluu tai mitä olen tehnyt. Ja jos kysyn siltä mielipidettä johonkin elämäni valintoihin, niin sille ei ole mitään väliä, kun ei kuulemma liikuta hänen elämäänsä mitenkään. Välillä tuo välinpitämättömyys tuntuu loukkaavaltakin. Mutta mietin nyt sitä, että oliko näin, että introvertti ei usein ole niin kiinnostunut muista ihmisistä. Jos jotain konetekniikkaa käytäisi läpi, niin sitten kyllä mielipidettä löytyisi. Paha vain, kun minä en noita konehommia sitten taas oikein hallitse. Kuuntelen kyllä sujuvasti ja mielelläni.
Kommentit (12)
No kiva. Ajattelin, että jos tästä löytyisi selitys käytökseen. Mutta nyt en sitten oikein enää keksi mitään miksi en loukkaantuisi. Ja ehkä se tarkoittaakin sen niin, että mun pitäisi älytä painua hiiteen. Ap
Entä jos se asia on ihmine?
On ylipäätään typerää määritellä ketään sem puolesta, onko i vai e vai jotain muuta. Eri tilanteissa ihmisillä on kuitenki erilaisia rooleja.
Kerro ennemmin suoraan, että sua häiritsee ja vaivaa tuollainen ja toivoisit hänen olevan kiinnostuneempi sinusta ja katso, mitä vastaa ja kertoo. Voi olla, ettet liity asiaan mitenkään, vaan hän mietti jotain muuta tms. Kysymällä selviää
Oon oikeastaan samaa mieltä, että asioista selkeästi puhuminen olisi helpointa hoitaa mieltä painavat jutut. Eikä ole kauan siitä, kun olin sitä mieltä, että me voidaan puhua mistä vain. Mutta nykyään hän ei halua puhua yhtään mistään. Ehkä se menee ohi. Ap
Käytös ei kerro suoraan introverttiydestä tai ekstroverttiydestä, mutta voi antaa siihen joitakin viitteitä. Kaverisi toki voi olla introvertti, mutta jokainen ihminen omaa myös oma mielen. Jos on introvertti niin ei se selitä läheskään kaikkea käytöstä...tämä siis vain oma mielipiteeni
Jos syy olisi yksinkertaisesti se, että kaverisi on kiinnostunut enemmän asioista kuin ihmisistä. Jotkut ovat. Jotkut taas päinvastoin. Tarvitseeko sille jonkun diagnoosin, että ihmiset ovat erilaisia?
Jos extropertit muuttuisivat itse introverteiksi niin asiathan olisivat kunnossa.
no se että on kiinnostunut enemmän asioista kuin ihmisestä ei kerro introverttiydestä tai ektroverttiydestä, juurikaan yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kaverisi on itsekäs kusipää
Tavallaan lohduttavaa, että joku sanoo noin. Sillä tulee tuo silloin itsellenikin mieleen, kun olo tuntuu loukatulta. Mutta en kyllä haluaisi kuitenkaan ajatella kaverista noin. Ap
Ei tuo liity introversioon sinänsä, mutta jotkin persoonallisuustyypit ovat tuohon taipuvaisia. Eivät minuakaan kiinnosta ystävieni arkiset kuulumiset juuri lainkaan, en muista niitä, enkä parisuhteessa jaksa selostaa päiväni joutavia käänteitä. Ystäväni ovat ystäviäni siksi, että heillä on keskustelutaitoa, empatiakykyä, viisautta ja muita sellaisia ominaisuuksia, ja koska meillä on yhteisiä mielenkiinnonkohteita ja puhuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
. Tarvitseeko sille jonkun diagnoosin, että ihmiset ovat erilaisia?
Kieltämättä minä kyllä olen aika innokas analysoimaan kaikkea. Siitä on hyötyä työelämässä. Mutta ihmissuhteet eivät taida toimia ihan vain analyysipohjalta, mukaan tarvittaneen tunnetta.
Mutta juu. Ihmiset ovat erilaisia. Tämä ihminen on sitten hyvin vahvasti erilainen. Enkä liene yksin sitä mieltä, sillä hänellä ei ole oikein yhtään ystävää. Minä yritän pitää yhteyttä jossain määrin säännöllisesti. Mutta koska mekään ei olla ihan viimeisen päälle ystäviä, niin hän ei aina tunnu hyväksyvän minun yhteydenpitoani. Minä kuitenkin välitän. Ap
Introvertti on kyllä kiinnostunut ihmisistä, mutta rasittuu seurasta ja tarvitsee palautumisaikaa. Kaverisi käytös ei liity introverttiyteen.