Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vauva itkee 24/7, alan olla neuvoton

Vierailija
21.01.2017 |

Tuommoinen 1,5kk tosiaan itkee nykyisin aamusta iltaan ja illasta aamuun, lähes tauotta. Pahentunut viikko viikolta ja nyt muutaman päivän ollut ihan sietämätöntä. Välillä itkee niin kauan että nukahtaa ja herää taas parin minuutin jälkeen uudestaan itkua tuhertamaan. Äänikin tosta jatkuvasta huutamisesta melkeen mennyt, ja itkee varmaan kaiken muun lisäksi vielä kovasta itkemisestä kipeytynyttä kurkkua :( Nukahtaa syliin jos nukahtaa, ei suostu nukkumaan muualla (rintarepussa ja vaunuissa saattaa torkkua hetken..) että eipä tässä saa esimerkiksi juuri mitään kotitöitä tehtyä, jos sylistä laskee vaikka ihan viereenkin, niin kauhea huuto ja sitten voi mennä useampi tuntikin että saa taas torkuille.. Nämä viimeisimmät tosi hankalat päivät ollaan oltu tuntikausien vaunulenkeillä ja sitten loppuaika kävelty ympyrää kämpässä rintarepun kanssa, kun pysähdystä seuraa huuto.. Mulla kipeytyi jo raskauden alussa nivelet jokapuolelta kroppaa tosi pahasti, ja nyt on ihan sietämätöntä jatkuvan liikkumisen kanssa kun polvet tuntuu hajoavan hetkenä minä hyvänsä. Asun tosiaan kaksin vauvan kanssa, ettei oo toista puoliskoa hoitamassa osaansa.

Oon oikeasti tosi kovahermoinen ja ei mitään erikoisempia ongelmia esimerkiksi valvomisen suhteen, mitä nyt pinna saattaa olla vähän kireällä. Alan vaan olla neuvoton ja huolissani, kun mikään mitä teen ei tunnu auttavan tai helpottavan. Olen joka kerralla neuvolassa puhunut vatsavaivoista ja kuinka niitä kovasti itketään ja että voisko olla maitoallergiaa, mutta neuvolassa ollaan vaan sitä mieltä että vauvoilla vaan nyt on vatsavaivoja ja tuskimpa allergiaa jne jne... Ei tunnu ottavan tosissaan yhtään mitään. Kyllähän pikkuisella vatsavaivoja varmasti on, ja olen karsinut kauheasti ruokavaliotani kun olen huomannut tiettyjen ruokien aiheuttavan mahanpuruja. Saa myös korviketta, kokeilujen jälkeen ainut sopiva on ollut NAN h.a. ja olen kokeillut joinain päivinä antaa pelkkää korviketta=vähemmän itkua, mutta silti selkeästi vatsavaivoja. Imettäessäni huuto on ihan kamalaa, vaikka olisin syönyt vähän puuroa ja mustikoita vain. Olen ajatellut siirtyä kokonaan korvikkeelle, koska tuntuu etten voi imettäessäni syödä oikeasti yhtään mitään, ja supistettu ruokavaliokin on niin olematon, etten jaksa yhtään mitään saadessani tuollaista energiamäärää päivisin.. :(

Mutta alkuperäiseen asiaan, oon alkanut miettiä, ettei tää viime päivien itkuisuus johtuis vatsavaivoista. Ei ne ainakaan ennen oo noin pahasti häirinnyt unia, toinen nukkuu niin levottomasti ja säpsyen kun unta saa? Pikkunen on ollut kyllä alusta asti aika itkuisa, muttei tosiaan näissä määrin. Neuvolatädin mukaan PIENTÄ vatsavaivaa eikä ainakaan koliikkia.. Käsittääkseni koliikkilapsetkaan ei itke näin paljoa. Meillä on neuvolalääkäri maanantaina ja vaadin kyllä kunnon tutkimisia. :/

Noniin, taas heräsi tässä 10min unien jälkeen täyttä huutamaan ja kiemurteli koko nukkumisajan..Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta, mitä voisi olla? Ei vaikuta kyllä kipeältä ja silloin kun on hiljaa niin on ihan normaali ja ympäristöstä kiinnostunut..

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asut kerrostalossa niin mieti miltä naapureista mahtaa tuntua tuollainen 24/7 itkevä pötkylä joka valvottaa muita? Monet joutuu käymään töissä ja univelat ei helpota työssäkäymistä. Nyt hanki sitä apua vauvalle!!

Ap.n vauva on jo 6v. Et sitten idiootti osannut sitä katsoa.

Vierailija
42/42 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsemppiä, kyllä se siitä oikeasti vielä helpottaa. Mutta suosittelen ehdottomasti että meet hyvälle yksityiselle, ei ne julkisella hoida yhtään mitään, siellä tuumataan vaan että no vauvathan huutaa ja koliikkia vaan kaikki, millekään ei ole mitään syytä julkisen mielestä.

Meidän refluksivauva huusi koko ajan 5kk asti, jolloin neljän yksityisen lastenlääkärin ja varmaan miljoonan neuvolapuhelun jälkeen sain yksityisen lääkäriltä vihdoin ne halvatun refluksilääkkeet tytölle. Huuto loppu kuin seinään. Kuuri kesti 1kk, sen jälkeen refluksi ei sit palannutkaan. Jo tuota ennen helpotti huutoa vähän, kun siirryttiin Nutrilonin Pepti Syneoon mitä sitten sakeutettiin sakeuttajalla. Näillä mennään edelleen 10kk vauvan kanssa, en rohkene edes ajatella mitään korvikkeen vaihtoa! Sakeuttajan poisjättö selvästi myös edelleen aiheuttaa happojen nousua, eli sitäkin käytetään varmaan ihan korvikeajan loppuun asti.

Voimia, mä ihan itse traumatisoiduin niistä kirkumisen kuukausista! Se oli tosi hirveätä ja rankkaa, mutta kyllä se siitä. Joko itsekseen tai sit lääkärikiertelyn ja vaatimisen jälkeen, mutta kyllä se helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla