Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten selviäisit taloudellisesti erosta?

Vierailija
21.01.2017 |

Itse tajusin tänään että oma elämä olisi aikalailla taloudellisesti ohi jos ero tulisi (riitelimme pahasti, väsymystä puolin ja toisin). Meillä on kaksi lasta ja olen matalapalkka-alalla. Pkseudulla saisin ehkä maksettua alueelta jolla lapset käy päiväkotia ja koulua meille kaksion vuokralta, lainaa minulle ei varmaan riittävästi myönnettäisi. Sittenkin rahaa jäisi niukalti elämiseen, kaikki omat jutut saisi lopettaa ja kaikki pitäisi hankkia käytettynä.

Puolisolla taas elintaso nousisi. Tietekin.

Väsynyt ap

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet matalapalkkainen, saisit asumistukea ja jos teillä olisi miehen kanssa yhteishuoltajuus lasten kulut jakautuisivat edelleen teille molemmille. Elintasosi ei siis radikaalisti muuttuisi. Omalla kohdallani minulla ei olisi oikeastaan varaa asua tässä omakotitalossa, siis lunastaa sitä itselleni. Tosin sen todennäköisesti yrittäisin tehdä, sillä en haluaisi repiä lapsia tästä talosta, ja sen ympäristöstä erotilanteessa. Se on jo itsessään niin iso shokki lapsille. Asumistukea en saa tulojeni takia, jos laittaisin lapsilisät talon kuluihin ja luottaisin siihen, että saan joskus perinnöllä kuoletettua lopun lainan, voisi onnistua. Ja olisihan tietysti mahdollista, että löytäisin uuden miehen jakamaan asumiskustannuksia. Mitään uusiperhekuviota en kuitenkaan halua. Mutta elintaso kyllä heikkenisi ja centtiä pitäisi venyttää.

Vierailija
2/4 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ero olisi taloudellisesti hyvinkin kannattavaa. Tienaan paljon enemmän kuin mieheni, mutta me pidetään kaikkia tuloja yhteisinä. Mulle jäisi paljon enemmän rahaa jos olisin yksin tienaamassa ja tuhlaamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintaso nousisi jonkin verran

Vierailija
4/4 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mitään vaikutusta, koti oli minun ja koti jäi minulle.