Muita joiden 15-vuotiaat muuttavat kesällä omilleen
Onko muita joilla 15-vuotiaat ovat muuttamassa toiseen kaupunkiin opiskelujen perässä? Meillä on kaikki keittiötavarat ja muut tärkeät käyttötavarat jo hankittuna. Enää tarvitsisi kämpän ja varmistuksen pääseehän lukioon. Kotikaupungin lukioista kumpikaan ei tule olemaan yhteishakulistalla.
Kommentit (24)
Muuttuja kirjoitti:
Itsekin aion muuttaa kesällä koulun asuntolaan toiselle paikkakunnalle. Eroa toki siinä, että aloitan Valman jälkeen silloin ammattikoulun ja olen silloin 17.
Ei siinä muuten mitään, mutta 15 on kuitenkin aika nuori vielä.
Kuinka hyvin osaa kokata?
Kuinka hyvin pesee pyykkiä?
Osaako käyttää rahansa järkevästi, niin että laskut tulee maksettua?
Tekee kaksi kertaa viikossa nelihenkiselle perheelle parin päivän ruuat ja pesee säännöllisen epäsäännöllisesti pyykkiä.
Ollaan juteltu asiasta perinpohjaisesti ja on osoittanut osaavansa ja pärjäävänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä böndellä asut ja miksi että lapsen pitää lukion vuoksi muutta pois kotoa?!
Asutaan suht. Koht. Isossa kaupungissa Etelä-Suomessa, mutta tyttö muuttaa, koska hakee erikoislukioon. Hän on sanonut, että normilukioon ei suostu menemään. On ollut 3 kertaa kielimatkalla joten on jo todella itsenäinen.
"Itsenäinen". Ja tässä se kielilukio on sivuseikka. Kielipainotusta löytyy joka kaupungista.
Haluaako äiti lapsen ulos?
Jonkinlainen koulutus, lukio tai muu olisi sinullekin ollut tarpeen, kun sisälukutaitosi on näemmä ihan olematon. Mistä keksit tuon, että AP:n tyttö on hakenut kielilukioon? Teet oletuksia, koska halusit vain päästä tuomitsemaan AP:n. Sellainen kertoo ihmisen alhaisesta koulutustaustasta.
Itse muutin 16-vuotiaana omaan asuntoon ja hyvin olen elämässäni pärjännyt. Olen nuoresta tottunut hoitamaan ja selvittämään omat asiani, enkä ole kenestäkään riippuvainen. Itsenäisyys ja vahvuus tuo ihmissuhteisiini vapautta. Minun ei tarvitse koskaan sietää elämässäni minkäänlaista itselleni epämieluista käytöstä kenenkään toisen ihmisen taholta vain sen takia, että olisin jollain tapaa henkisesti tai taloudellisesti riippuvainen kyseistä henkilöstä.
Itsekkäät vanhemmat suojelevat lastaan elämältä. Mitä tynnyrissä kasvaneempi lapsi on, sitä riippuvaisempi hän on vanhemmistaan ja vanhempi saa kokoea itsensä tärkeäksi mahdollisimman pitkään. Karmeita esimerkkejä ovat esim. sellaiset naiset, jotka haluavat iltatähden siinä vaiheessa, kun lapset on muuttaneet pois ja nainen kokee, ettei kukaan enää tarvitse häntä.
Elämä on valintoja ja minun valintani on asua yliopistokaupungin naapurissa, joten jos täältä ei jotain löydy niin sitten on löytymättä ja tyydytään mitä lähellä on.
Kenenkään ei tarvitse muuttaa minnekään.
Ei ole menossa kielilukioon. Tarkoitin, että on itsenäistynyt paljon matkoilla ja osaa huolehtia itsestään.
Ap