Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neulooko joku muu 7 veikka -sukkia nelosen puikoilla?

Vierailija
21.01.2017 |

Vyötteessähän lukee 3 ja sukkiin 3,5 mutta tuo 3,5 on liian tiivistä ja sukka jää pieneksi. Ei auta kuin nostaa puikon kokoa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voi tehdä noinkin

Enntykkää ko. Langasta

Vierailija
2/10 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki voi tehdä noinkin

Enntykkää ko. Langasta

En oikeastaan minäkään mutta olen hamstrannut keriä sieltä sun täältä ties mistä tarjouksesta jo varmaan joskus teinivuosilta ja ajattelin nyt kokeilla noista Anelmaisia, mallitilkusta tuli ainakin ihan liian pieni 3,5 puikoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen 4 puikoilla 7 veikasta, mulla on aika tiukka käsiala ja 3.5 puikoilla tulee jotenkin liian tiivistä ja jäykkää neulosta. Silmukat on tosin pitänyt laskea ihan itse/kokeilemalla katsoa mikä määrä on sopiva. Mulla ei siis ole toiminut ihan suoraan pelkkä puikkokoon vaihto vaan oon tainnu sit laittaa 4 puikoilla n.4 ilmukkaa vähemmän kuin ohjeessa koon 38 sukissa olis 3.5 puikoilla.

Vierailija
4/10 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen 4 puikoilla 7 veikasta, mulla on aika tiukka käsiala ja 3.5 puikoilla tulee jotenkin liian tiivistä ja jäykkää neulosta. Silmukat on tosin pitänyt laskea ihan itse/kokeilemalla katsoa mikä määrä on sopiva. Mulla ei siis ole toiminut ihan suoraan pelkkä puikkokoon vaihto vaan oon tainnu sit laittaa 4 puikoilla n.4 ilmukkaa vähemmän kuin ohjeessa koon 38 sukissa olis 3.5 puikoilla.

Kiitos vinkistä pienentää kuitenki sillmukkamäärää!

Vierailija
5/10 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on liian tiivistä, paksummat puikot käyttöön. Jos jää liianmpieneksi lisää silmukoita.

"Käsiala" myös vaikuttaa :)

Vierailija
6/10 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu täysin käsialasta ja siitä, mitä haluaa. Moni tuntuu tykkäävän sellaisista töppösmäisistä sukista, jotka saa 7veljestä-langasta ohuehkoilla puikoilla, vähän kuin kotitossuista. Itse käytän ohuempia lankoja.

Vierailija
7/10 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 6 jatkaa. Kannattaa tehdä mallitilkkuja eri puikoilla ja langoilla, valita mieleinen tiheys ja sen jälkeen laskea silmukat itse. Vaivan arvoista, jos tykkää käyttää kaikissa töissä samaa lankaa.

Vierailija
8/10 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puikot valitaan aina oman käsialan mukaan.

Vierailija
9/10 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resorin 3,5 ja sileät osuudet 4. Mun jalankoko on n.40, mutta teen sillä novitan 38-koon silmukkamäärällä, eli 12/puikko, ja tuolla puikkokoolla tulee sopiva.

Vierailija
10/10 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 2.5 puikoilla, tulee tiivistä eikä kulu puhki nopeasti.