Saan postipaketteja... ei lähettäjää. Mitä voin tehdä??
Eli mitä voin tehdä, minulle tai oikeastaan lapselleni tulee pari kertaa kk postipaketti, ilman lähettäjää. Paketin sisältö sinällään ok, mutta inhottavaa tuollainen. Voinko tehdä mitään?
Kommentit (39)
Tunnistatko käsialan? Onko se esim. vanhaa kaunoa? Naisen vai miehen?
Veikkaan myös lapsen isänpuoleisia sukulaisia.
Meillä on lapsen isän kanssa tulehtuneet välit, hän ei halua tavata lasta, saisi tavata valvotuissa olosuhteissa. Lapsen isän puoleisista sukulaisista minulla ei ole tietoa.
Kirjotustyyli on vanhaa kaunoa, vaikea sanoa onko kyse miehen vai naisen kirjoittamasta.
Ap
Voisiko olla esim. isän puolen mummo?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lapsen isän kanssa tulehtuneet välit, hän ei halua tavata lasta, saisi tavata valvotuissa olosuhteissa. Lapsen isän puoleisista sukulaisista minulla ei ole tietoa.
Kirjotustyyli on vanhaa kaunoa, vaikea sanoa onko kyse miehen vai naisen kirjoittamasta.
Ap
Mies tuskin lähettäisi vaatteita ainakaan noin usein. Todennäköisin lähettäjä on lapsen isän äiti. Saisitko häneen jotenkin yhteyden?
Monet uskovaiset auttavat tuntemattomia johdatuksensa mukaan. Tiedän esim. kerran eräs tyttö oli saanut postiluukusta kirjekuoressa rahaa juuri sen verran kun tarvitsi odottavaan menoerään.
Varmaankin isän puolelta isovanhemmat. Etkö ole missään yhteyksissä heihin? Ovathan he kuitenkin lapsen isovanhemmat. Kysy suoraan heiltä.
Minäkin sain joskus nimettömiä paketteja. Sisällössä itsessään ei ollut mitään pelottavaa, häiritsevää tai ahdistavaa (halpoja koruja), mutta on se silti kuitenkin hieman stressaavaa - ajatus siitä, että kodissasi on tavaroita, joiden alkuperä on täysin tuntematon. Lisäksi mielessä käy helposti juurikin se, että joku on sinusta "niskan päällä" siinä mielessä että hän tietää nimesi, osoitteesi, mutta sinä et tiedä edes hänen nimeään. Varmasti myös silloin, kun tilanteeseen liittyy oma lapsi, on se monin kerroin stressaavampaa.
Kannatan myös itse tuota Facebook-ideaa. Toivottavasti lähettäjä selviää.
Koeta rauhoittaa itseäsi ainakin sillä ajatuksella, ettei lähettäjä varmastikaan halua sinulle tai lapsellesi mitään pahaa.
Minä en tiedä kuka lähettäjä on, joten se voi olla vaikka lapsen mummo, mutta miksi ihmeessä kukaan tekee noin? Miksi lähettäjä ei vain ottaisi yhteyttä suoraan, kun kerran on tietoinen osoitteestani, nimestäni ja puhelinnumerostani? Miksi tehdä itsestään "outo" lähettämällä tuollaisia pakettaja... En ymmärrä...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä en tiedä kuka lähettäjä on, joten se voi olla vaikka lapsen mummo, mutta miksi ihmeessä kukaan tekee noin? Miksi lähettäjä ei vain ottaisi yhteyttä suoraan, kun kerran on tietoinen osoitteestani, nimestäni ja puhelinnumerostani? Miksi tehdä itsestään "outo" lähettämällä tuollaisia pakettaja... En ymmärrä...
Ap
Veikkaanpa, kuten tässä keskustelussa on jo arveltu, että lähettäjä ei halua ilmoittaa nimeään siksi, ettei halua sinun joutuvan hänelle kiitollisuudenvelkaan. Todennäköisesti hän ei ole vain tajunnut, että tällainen menettely voi aiheuttaa sinulle paljon enemmän stressiä ja huolta. Kyseessä on tuskin siis tahallinen kiusaaminen tai häirintä, todennäköisimmin virhearvio lähettäjän puolelta. -27
Korjaus: kirjoittaja numero 30 oli 28, ei 27.
Vierailija kirjoitti:
Olen yksinhuoltaja, mutta en ole ikinä hakenut apua noista keräyksistä, koska ei ole ollut tarvetta.
Ja kyllä mielikuvitus laukkaa, koska tuo lähettäjä tietää osoitteeni, enkä minä tiedä edes hänen nimeään.
Enkä tunne ketään yksinkertaista ihmistä...
Ap
Se yksinkertainen ehkä tuntee sinut. Eikä ole mitenkään vaikea selvittää jonkun ihmisen nimi ja osoite.
Näet seurantatunnuksella ainakin sen, mihin aikaan ja mistä toimipaikasta paketit on lähetetty. Jos kyseessä on pieni posti, voit ilmoittaa sinne, että kertoisivat lähettäjälle että et ole pakettien tarpeessa.
Mitä niissä paketeissa on lähettäjän nimenä?
Epäilee, että sinä et halua ottaa vastaan häneltä mitään. Viittaa isänpuoleiseen sukulaiseen.
Saat varmaan selville ainakin sen, mistä automaatista ja mihin aikaan paketit on lähetetty. Siitä saat vähän vihjettä siitä, kuka sillä seudulla voi siihen aikaa liikkua, ja kuka ei.
Olen yhteydessä postiin ja selvitän vielä, josko sieltä löytyisi jotain tietoa. Haluaisin, että pakettien tulo loppuisi, vaikka joku tarkoittaisi niillä hyvää, niin minä koen ne inhottavana ja yksityisyyteni loukkaavana asiana.
Ap
Isän puoleiset isovanhemmat eivät välttämättä kuulu fbkavereihin..
Syötä se seurantakoodi postin seurantaan, niin näet heti itse mistä paketit on lähetetty.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos kyseessä on lapsen isän puoleinen sukulainen, niin voi kokea tilanteen hankalaksi kun sinulla lapsen isällä on huonot välit, ei haluaisi sekaantua niihin, mutta haluaa silti auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Paketit on lähetetty pakettiautomaatin kautta. Kysyin jo postilta saanko jotenkin selville lähettäjän koodin avulla mikä tulee kännykkääni, kun saan ilmoituksen paketista, posti sanoi että se on mahdoton selvittää.
Kaippa kokeilen tuota facea...
Ap
pakettiautomaatilla ei tarvita vastaanottajan osoitetta, siellä tarvitaan puhelinnumero. Lähettäjän osoite niihin vaaditaan, jotta hakematon paketti voidaan palauttaa. Jotenkin en nyt usko tätä juttua lainkaan, koska sinun ei tarvitse pakettia noutaa, voit jättää sen sinne lokeroon ja posti kantaa sen roskiin. LÄhettäjä ei saa tietää, että et ole vastaanottanut pakettia, jos siinä ei ole hänen nimeään.
Vierailija kirjoitti:
Olen yhteydessä postiin ja selvitän vielä, josko sieltä löytyisi jotain tietoa. Haluaisin, että pakettien tulo loppuisi, vaikka joku tarkoittaisi niillä hyvää, niin minä koen ne inhottavana ja yksityisyyteni loukkaavana asiana.
Ap
Sinä näet www.posti.fi -sivulta lähetystunnuksella, milloin ja missä se on jätetty postiin. Näkyykö automaattiin jätetyissä tarkka paikka vai pelkkä postinumero? Onkohan saman postinumeron alueella montakin automaattia?
En tiedä, kauanko tiedot säilyvät, mutta hae niiden pakettien tiedot, joista sinulla on se JJFI-alkuinen tunnus tallessa.
Sallitko lapsesi pitää yhteyttä isäänsä ja isän puolen isovanhempiin?