Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2v alkanut puraista tissistä imetyksen päätteeksi

Vierailija
20.01.2017 |

2v 3kk ikäinen lapsi on alkanut tehdä sellaista, että kun on aikansa syönyt maitoa ja on lopettamassa, niin puraisee/näykkäisee imetyksen päätteeksi ja virnistää päälle. Joka kerta on tiukasti kielletty tekemästä niin ja kerrottu, että sattuu ja tulee pipi.

Mitä tämä on? Onko ihan uhmaikään kuuluvaa pelleilyä, onko keksinyt muka hauskan leikin vai voiko olla, että on pikkuhiljaa itse vieroittumassa? Nyt on kyllä poskihampaitakin tehnyt, kaksi jo tullut ja vielä kaksi puhkeamassa piakkoin. Voiko johtua niistäkin? Toisaalta ei kyllä pure koko aikaa, vaan vain lopuksi näykkää.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko jo aika lopettaa imetys?

Vierailija
2/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kun se on sille muuten vielä tosi tärkeätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja 0/5.

Vierailija
4/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä 0/5? Ei tää ole provo.

Vierailija
5/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuuko teidänkin kaksvuotias nelisanasia lauseita? Kuten: "äiti anna sitä tissiä?"

Vierailija
6/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuuko teidänkin kaksvuotias nelisanasia lauseita? Kuten: "äiti anna sitä tissiä?"

Mun sisko paljastui, kun tuttava oli käynyt niillä ja istunut sivuhuoneessa lukemassa.

Siskon 3v taapero oli pölähtänyt huoneeseen ja pyytänyt "voisinko saada vähän tissiä" - ja kun huomasi erehtyneensä henkilöstä, luikkinut häpeissään karkuun.

Vierailija
7/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla uhmaa tai alkaa itse vieroittumaan rinnasta.

Vierailija
8/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valinta, ei sääipisteitä.

Vierailija
9/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lopettaa imetys. Läheisyyttä voi antaa lapselle muutenkin (tärkeää se läheisyys)

Vierailija
10/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla uhmaa tai alkaa itse vieroittumaan rinnasta.

Kiitos asiallisesta vastauksesta! Itsellä ei siis ole mitään tavoitteita ollut imetyksen suhteen sen kummemmin kuin että toivoin, että onnistuisin mahdollisimman hyvät terveyshyödyt lapselle siitä saamaan. En nyt minnekään yli 3v halua imettää, mutta tähän asti en ole väkisinkään halunnut vieroittaa, kun toinen on loppujen lopuksi niin pieni vielä ja hampaiden tulo on vaivannut todella kovasti pienestä asti ja imetys on ollut ainoa kunnon apu siihen. Särkylääkkeet ei ole tehonneet. Olen toivonut, että lopettaisi itse, kun sen aika on. Nyt on nuo viimeiset hampaat tulossa ja mietinkin, että olisiko tämä sitten kohta tässä... Ehkä se tosiaan nyt vieroittelee itseään.

Vierailija
11/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama... Ei se auta kun lopettaa...

Vierailija
12/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi toimia tässä niinkuin muutenkin yleensä toimitaan; jos ei siinä tissillä osaa olla nätisti niin sitten sitä ei saa?

Vierailija
13/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta olen imettänyt noin 2 veeksi, ja täytyy myöntää, että se rupeaa ärsyttämään siinä vaiheessa jo niin pahasti, että on tuntunut vain hyvältä lopetella..

Vierailija
14/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset imetä lapsentahtoisesti? Teillä on selvästi ongelmia vuorovaikutuksessa.

Imetin säännöllisesti kuopusta nelivuotiaaksi ja esikoinen vierottui juuri ennen eskaria. Meillä imetyksessä yhteys äidin ja lapsen välillä vahvistui eli mitään näykkäilyä tai puremista ei ollut.

Nyt esikoinen on yläkoulusssa ja saattaa tulla hamuamaan rintaa kokeita edeltävinä iltoina. Kuopuksen alakoulun vanhempainillassa selvisi, että monessa perheessä imetys koetaan laadukkaana lähiruokana, joten mitä pidempään imetät, sitä eettisempää ravintoa tarjoat lapsellesi.

Vierailija
15/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuis kyllä multa heti kun alkaisi puremaan.

Vierailija
16/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imetin säännöllisesti kuopusta nelivuotiaaksi ja esikoinen vierottui juuri ennen eskaria. Meillä imetyksessä yhteys äidin ja lapsen välillä vahvistui eli mitään näykkäilyä tai puremista ei ollut.

Nyt esikoinen on yläkoulusssa ja saattaa tulla hamuamaan rintaa kokeita edeltävinä iltoina. Kuopuksen alakoulun vanhempainillassa selvisi, että monessa perheessä imetys koetaan laadukkaana lähiruokana, joten mitä pidempään imetät, sitä eettisempää ravintoa tarjoat lapsellesi.

:O

Vierailija
17/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun puree, sano jämäkästi "Irti".

Vierailija
18/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen ymmärtää jo hyvin asioita ja tekemisiään. Olet varmaan joskus naurahtanut hänen puremiselleen tai ylipäänsä hakee sinulta reaktiota. Kaksi lasta olen imettänyt 2 vuotiaaksi ja viimeiset kuukaudet vain iltaisin. Sitten lopetin ja sanoin, että maito on loppunut ja isot lapset lukee iltasadun kainalossa. Varmaan kolmannen kanssa toimin samoin.

Vierailija
19/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuosta voi vetää päätelmän, että on ongelmia vuorovaikutuksessa?

Vierailija
20/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmislapsen luonnollinen vieroittumisikä on 2,5-7v.