Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun kaveri ottaa ryhmäselfien...(tekeekö muidenkin kaverit näin?)

Vierailija
20.01.2017 |

Kun nelikymppinen kaverini ottaa ryhmäselfien tai kuvan kaverinsa kanssa, hän haluaa ehdottomasti kuvata omalla kamerallaan. Kamera hänen puhelimessaan on toki hyvä, mutta niin on muillakin. Kuvia saatetaan ottaa vaikka 20 kpl. Kun tätä kaveria pyytää lähettämään kuvat muille, hän lähettää yleensä n.3 kuvaa (vaikka tärähtäneet tms kuvat ottaisi pois, on käyttökelpoisia kuvia varmasti enemmän kuin nuo kolme). Kuvissa on aina sama kaava: kaveri näyttää itse kuvissa hyvältä (ilme on hyvä, hiukset hyvin jne), muista kuvassa olevista henkilöistä kuva on epäonnistuneempi otos (typerä ilme, silmät kiinni, kaksoisleuka ihmisellä jolla sellaista ei yleensä edes näy jne). Kaiken lisäksi tämä kaveri julkaisee näitä muista epäonnistuneita otoksia somessa kysymättä asiaa ensin. On kiva löytää itsestään/kavereistaan netistä kuvia, joissa ei ole mitenkään edustavan näköinen ja viereinen kaveri on edustuskunnossa. Onko muillakin tällaista? Onko tällainen yleistä muillakin kuin teineillä (kun tämäkin tapaus on nelikymppinen)?

Jos itse otan yhteiskuvan kenenkään kanssa ja haluaisin julkaista sen jossain, kysyn aina toiselta onko tämä kuva sinulle ok ja saako sitä käyttää.

Ap

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sama, kysyn aina luvan. En oikeasti tiedä millaisista kuvista kaverit tykkää, omaan silmääni he näyttävät kaikissa kuvakulmissa hyvältä, mutta joku ei tykkää sivuprofiilista, toinen pelkää kaksoisleukaa jne.

Vierailija
2/21 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen haluaa näyttää kuvissaan hyvältä, ei se oo mikään yllätys

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kaverilla sama kaava valokuvien oton suhteen. En enää mene mukaan noihin ryhmäkuviin

Vierailija
4/21 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä ongelmat.

Vierailija
5/21 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on törkeää ja ajattelematonta laittaa facebookiin muista kuvia kysymättä ensin asianosaisilta. Kaikki ei edes ole fb:ssä ja joku oikeus yksityisyyteen pitäisi olla.

Riippumatta siitä onko kuva hyvä vai huono.

Vierailija
6/21 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut rakentaa persoonansa SoMen mukaan.. käytännössä mitä ei ole siellä, ei ole tapahtunut.

Montako kertaa olet kuullut jälkeenpäin jonkun käyneen reissussa/lomalla ilman että siitä on ensin hehkutettu some-postauksia tai upattu useita kuvia someen?

Vierailija
7/21 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollainen kaveri lukiossa. Hän oli luvannut kuvata kaveripiirimme valokuvat wanhojen tansseissa, kun sai serkultaan lainaan kunnon järkkärin (tuolloin eivät olleet yleisiä). Kuvia napsittiin koko päivä, yhdessä ja yksittäin. Mikä oli lopputulos? Wanhojenpäivän jälkeen me muut saimme n. parikymmentä kuvaa koko päivästä. Kuvissa esiintyi tämä kaveri seksikkäästi keikistellen tai kauniisti hymyillen, me muut saatoimme näkyä samassa kuvassa silmät kiinni, suu auki jollekin puhuen tai meistä näkyi vain selkä/puolet kasvoista jne. Erityisen pahalle tuntui erään ylipainoisen kaverini puolesta, josta tämä valokuvaaja-kaveri oli valinnut todella epäedustavia kuvia, vaikka kaverini oli kaunis. Yhtään kunnollista kuvaa itsestämme emme saaneet. Kyllä harmitti.

Onneksi vanhemmat olivat ottaneet pari kuvaa kaveriporukasta (virallisen valokuvausliikkeen kuvan lisäksi), mutten olisimme jääneet kokonaan ilman kuvia. Tuosta opin, etten enää jätä kenenkään toisen vastuulle, jos haluan jostakin kunnollisen kuvan myös itselleni.

Vierailija
8/21 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen katsoo sitä omaa kuvaa kriittisemmin kuin muiden kuvia.

Jokaisella on ne omat jutut joista ei tykkää eikä halua niitä kuviin, muut eivät niistä tiedä ja saattavat pitää hyvänä sellaista kuvaa joka omasta mielestä on kamala.

Siksi kannattaa kysyä kuvassa olevilta mistä tykkäävät ja mikä on ehdoton ei-ei.

Vierailija
9/21 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri otti ryhmäselfieitä, mutta ei voinut julkaista niistä yhtään, koska minä näytin aina hänen rinnallaan liian hyvältä. Pidin koko ajan saman ilmeen, kun hän taas kerran räpsi 20 kuvaa. Hän suivaantui niin näistä kuvista, että ryhtyi samana iltana kuvaamaan uudestaan ja tokaisi, että "sinä pois siitä viereltäni tuonne taaemmaksi!" Laitoin hänelle sitten pupunkorvat ja käänsin kieleni rullalle, muuten hyvällä ilmeellä!

Vierailija
10/21 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin on tällaisia "kavereita". Olen ihan tavallisen näköinen, normaalipainoinen, 26 v. Hänen ottamissaan kuvissa minulle ilmestyy kaksoisleuka, silmäkulmien naururypyt (omansa hän silottelee kuvanmuokkauksella) ja muutenkin näytän kuvissaan kamalalta. :( Pieni murhe toki, mutta ei ole kiva löytää itsestään tuollaisia kuvia esim. toisen avoimesta facesta tai instasta, kun en itse niitä käytä.

Vierailija
11/21 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi ottaa kuvaa omalla kamerallasi? Käsi ojoon ja katse oikeaan suuntaan.

Vierailija
12/21 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske kaverisi aikuistua.. Ensinnäkin, ryhmäselfieitä on ihan kiva ottaa, mutta niiden julkaiseminen valitettavasti kyllä kuuluu 15-vuotiaille. Ei mulle oo ikinä edes tullut vastaan 40-v naisten ryhmäselfietä :D

Vierailija
13/21 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmäselfietä ei ole olemassakaan. Se on ryhmie.

Vierailija
15/21 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, ketkä sanotte, ettette voi tietää millaisista kuvista toinen tykkää niin miettikää: tykkäisittekö itse, jos teistä julkaistaisiin kuva, jossa korostuvat vaikka ihon virheet, kaksoisleuka jne? Niinpä.

Vierailija
16/21 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mm. löytänyt netistä itsestäni salaa yleisön joukosta otetun kuvan (olin puhumassa eräässä tilaisuudessa). Eiköhän mulla ollut kuvassa leuka kiinni rinnassa ja kolmoisleuka vaikkei mulla ole edes kaksaria (kaikille tulee kaksoisleuka tuossa asennossa).

Vierailija
17/21 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On teillä ongelmat.

On sitä pieniäkin ongelmia olemassa. Kyllä jokainen haluaa antaa itsestään hyvän kuvan, koskee niin tällaisia ryhmäkuvia kuin muitakin asioita. Vai kumman seuraavista valitsisit: päätyminen ensiapuun siisteissä, kauniissa alusvaatteissa vai kulahtaneissa, reikäisissä sloggeissa? haluaisitko törmätä kadulla exääsi hyvin levänneenä ja suihkussa käyneenä vai hikisenä joogahousuissasi suoraan treeneistä tulleena?

Vierailija
18/21 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen valitse itsestään edustavia kuvia eikä niin tarkasti katso muita kuvassa olevia. Toinen asia onkin näiden kuvien jakaminen.

Vierailija
19/21 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oot vaan ruma etkä onnistu kuvissa?

Vierailija
20/21 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko sitä on antaa itsestään räpsiä kuvia? Mä en nykyään enää suostu mihinkään ryhmä- tai muihinkaan kuviin, kun ei keneenkään voi luottaa ettei ne julkaise niitä kuvia jossain. En halua omia kuviani ympäri internettiä.