Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono omatunto esimerkiksi koruista tai arkkitehtuurista?

Vierailija
19.01.2017 |

Tyhmä otsikko mutta yritän nyt selventää. Pidän itseäni esteetikkona ja saan valtavasti kiksejä kaikesta kauniista. Musiikista, luonnosta, mutta myös arkkitehtuurista, koruista, kauniista vaatteisa, meikeistä ja sen sellaisesta. Olen ajatellut vielä kouluttautuakin jotain noista sisältävälle alalle,lapsena ajattelin ryhtyväni isona taiteilijaksi tai muusikoksi. Koen että kauneuden kaipuu tulee jostain syvältä, mutta samalla koen käyttäytyväni myös pinnallisesti. Tänään tunsin riemua eräästä uudesta ja remontoidusta, sisustetusta rakennuksesta, jossa kävin. Uudet, puhtaat portaat melkein tuoksuivat ja nautin siitä rakennuksesta. Mutta! Sitten, en tiedä mikä nyt vaivaa mutta koin samalla vähän syyllisyyttä siitä kun ajattelin sen rakennuksen hienoutta ja sitä paljonko raha on mennyt ja kuinka jotkut maailmassa näkevät nälkää ja niin edespäin. Sama juttu kävi, kun näin kaupassa alennuksessa todella edullisesti todella kauniin korvakorusetin, jonka todellakin olisin ostanut JOS en olisi tuntenut syyllisyyttä siitä, että joku lapsi on ne hikipajassa saattanut tehdä, ja minä en niitä oikeasti TARVITSE vaikka varaa olisi ollut.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet alkanut ajatella asioiden eettistä puolta ja ajatus esteettisesti korkeatasoisesta esineestä joka on tuotettu epäeettisesti aiheuttaa sinulle tuskaa. 

Vierailija
2/5 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

What ? Eihän hyvin suunniteltu ja hyvin tehty ole mitenkään epäeettistä?

Halpa, huonosti suunniteltu ja huonolaatuinen on energian haaskausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala ostaa vain eettisesti valmistettuja ja eettisistä raaka-aineista tehtyjä asioita. Näin autat. :)

Vierailija
4/5 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/5 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla painaa syyllisyys mieltä nykyään koko ajan. Esim suihkussa ollessani mietin, että tässä mä tosta noin vaan painelen kuumaan suihkuun, kaikilla ei todellakaan ole mahdollisuus siihen. Kuitenkaan en halua etuuksistani luopua, mutta olen alkanut tekemään eettisempiä valintoja. Ihan myös meidän maapalloa kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan