Muita, jotka purevat hampaita varsinkin öisin yhteen?
Kommentit (41)
Joo, täällä yksi. Purentakisko on ratkaisu. Maksaa yksityisellä hammalääkärillä n. 400 euroa, tehdään mittojen mukaan ja sovitetaan. Kestää vuosikausia jokaöisessä käytössä.
Purentakisko. Pitkään ajattelin että on liian nöyryyttävää pitää sellaista, ja kallistakin se on, mutta purentakisko paransi elämäni laatua ihan ratkaisevalla tavalla kun vihdoin sen hankin. En halua olla yhtäkään yötä ilman sitä, se parantaa unen laatua ja varsinkin lopetti päänsäryt ja leuan paikoiltaan menemisen kuin seinään.
Minä. Teen sitä myös muulloinkin, huomaamatta.
Purentakisko. 300e maksoi yksityisellä ja toi avun heti.
Täällä kans yks purentakiskollinen 😀. Helpotti niskajumit ja pääkivut.
Stressin takia kyllä. Yläniska jomottaa ja leukaan sattuu.
Täällä toinen. Aamuiset niskapäänsäryt johtuvat narskuttelusta. Minä menin liian myöhään hankkimaan kiskon ja joutuisin nyt maksamaan pitkän pennin kauniista hampaista. Narskautin yhden etuhampaista tyngäksi.
Hammaslääkärin mukaan narskuttelu johtuu kuivasta suusta. Ihminen puree unissaan vaikka hampaita yhteen saadakseen enemmän sylkeä,kuivaan suuhunsa.
Tällä kanssa purentakisko. Puren niin lujaa, että lihasjumeja on aika paljon edelleen, mutta jos nukahdan ilman kiskoja, eron huomaa heti. Ääni särkyy, ohimot on kireenä ja nukun todella huonosti. Kulmahampaat on kuluneet aika pahasti. Onko kellään muulla purijalla traumataustaa?
Mulla aiheuttaa stressi hampaiden puremista yhteen unissaan. Olen joskus herännyt siihen kipuun, leukaperät ovat ihan lukossa kun puren niin voimalla. Inhottavaa :(
Täälläkin yksi narskuttelija. Kärsin pitkään kasvo- ja niskasäryistä. Onneksi hammaslääkärini patisti minut hyväksymään purentakiskon. Hampaani eivät ehtineet kulua ja kivutkin loppuivat.
Mulla on purentakisko käytössä, mutta sekään ei tunnu auttavan tarpeeksi. Onneksi ei enää ole päänsärkyjä kuten ennen, mutta hampaat aristaa usein. Varmaan juuret ärtyneet. Mitäs sitten kun kisko ei auta?
Mulla oli purentakisko viitisen vuotta. Nyt alettiin hampaiden oikominen joten en voi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on purentakisko käytössä, mutta sekään ei tunnu auttavan tarpeeksi. Onneksi ei enää ole päänsärkyjä kuten ennen, mutta hampaat aristaa usein. Varmaan juuret ärtyneet. Mitäs sitten kun kisko ei auta?
Jos hampaat aristaa, ne on todennäköisesti kuluneet. Mulle laitettiin kuluneisiin etuhampaisiin muovista "paikat". Kipu loppui siinä hammaslääkärin penkissä maatessani .
Purentakisko on apu. Maksaa yksityisellä n. 300e. Onko koko rahan väärti. Mulla ollut jo 5 vuotta, sitä enne purin hampaita rikki. En voi olla yhtään yötä ilman. Kiskoa pitää hioa parin vuoden välein, oma lääkäri tekee sen tarkastuksen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Tällä kanssa purentakisko. Puren niin lujaa, että lihasjumeja on aika paljon edelleen, mutta jos nukahdan ilman kiskoja, eron huomaa heti. Ääni särkyy, ohimot on kireenä ja nukun todella huonosti. Kulmahampaat on kuluneet aika pahasti. Onko kellään muulla purijalla traumataustaa?
Mitään erityistä traumataustaa mulla ei ainakaan taida olla, vaikka psykoterapian olen aloittamassa. Toivon, että siitä on apua ainakin stressin hallinnassa. :)
Piti kysymäni, että mitä tarkoitat äänen särkymisellä?
Ap
http://www.petrafishermovement.com/tongue-tie/
Tiedättekö, miten äitinne onnistuivat teidän imetyksessä, kun olitte vauvoja? Oliko ollut jotain vaikeuksia, oliko imetys loppunut "ykskaks"?
Tai onko yläetuhampaiden välissä iso rako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään erityistä traumataustaa mulla ei ainakaan taida olla, vaikka psykoterapian olen aloittamassa. Toivon, että siitä on apua ainakin stressin hallinnassa. :)
Piti kysymäni, että mitä tarkoitat äänen särkymisellä?
Ap
Ääni ei meinaa tulla vapaasti ulos, joten puheääni saattaa särähtää ja tulla pieniä niekkuja :D. Huomaan aina puheäänestäni, milloin puren enemmän. Parempina kausina ääni soljuu pehmeästi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nuorempana myös ollut kaksi eri purentakiskoa, eikä kummastkaan ollut apua kipujen kanssa. Nyt mietin, jos sen vielä kerran teetättäisin.
Mulla auttaa hieman sellainen lämpöpussi, jonka laitan mikroon ja yöksi kasvoille rentouttamaan. Se ei silti poista ongelmaa, eikä vie kipuja mennessään, mutta tuo helpotusta tukalaan oloon.
Ap
Onko sulla kireä kieli- tai ylähuulijänne, tai molemmat?