Saat valita vuodeksi palkollisen kotiisi. Minkä näistä kolmesta vaihtoehdosta valitsit: kokki, siivooja, taloudenhoitaja?
Kokki valmistaisi koko perheelle sitä ruokaa, mitä haluaisitte syödä. Terveellistä tai epäterveellistä, your choice.
Siivooja siivoaisi ja puhdistaisi koko kodin, toimittaisi myös pyykkihuollon.
Taloudenhoitaja hoitaisi juoksevia asioita, kuten veisi lapsia harrastuksiin, varaisin hammaslääkärit ja kampaajat, kilpailuttaisi sähkösopimukset ja huolehtisi raha-asioista niin, että rahaa jäisi säästöön.
Kommentit (41)
Siivooja. Mies tykkää kokata, itsekin välillä, enkä haluaisi kenenkään hoitavan talouasioitani, tykkään hoitaa ne itse. Siivous on heikoin lenkki meillä.
KOKKI! Ruoanlaittoon menee niin paljon aikaa viikossa. Enkä ole erityisen hyvä ruoanlaittaja.
Pistit pahan. Pidän ruoanlaitosta, mutta nykyään siihen ei ole enää aikaa eikä energiaa. Haluaisin olla mm. mehupaastolla, mutta omien mehujen tekeminen ei vain innosta tällä hetkellä. Oon liian väsyny :D. Kokki voisi myös tehdä joka päivä kaikkia ihania aasialaisia ja afrikkalaisia ruokia.
Toisaalta vihaan siivoamista yli kaiken, mutta pitäisin siististä kodista. Oikeasti, vihaan siivoamista, se on äärimmäisen vastenmielistä ja inhottavaa. Opin kotona vihaamaan siivousta, äitipuoli laittoi kuumeessa imuroimaan omaa huonetta jo 4-vuotiaana ja mm. kavereiden luona vierailusta piti maksaa siivoamalla. Lisäksi jouduin raskaisiin siivoustöihin jo lapsena isän firmassa ja sain kuulla vain vittuilua siitä, miten hidas olen aikuisiin verrattuna. Opin kyllä siivoamaan hyvin, mutta edelleenkin vihaan sitä ja pidän siivoamista nöyryyttävänä :(.
Eli taidan kallistua siivoojaan. Jos joku muu siivoaisi, jäisi energiaa kokkailuun :D.
Kokki.
Lapsia ei ole joten eipä ole epämääräisiä hammaslääkärireissujakaan. Asunto on niin pieni ja minulla siisteyskäsitys ei kovin tarkka joten siivoojalle riittäisi hommaa ehkä tunnin viikossa ja sekin olisi niitä pyykkejä.
Siivooja, tulis tehtyä useammin ruokaakin, kun ei tarvitse tiskata.
Siivooja. Sais tiskata ne astiat jotka tulee aina kokkailun jälkeen (sen takia en siis tee ruokaa tällä hetkellä, tiskaaminen on kamalaa). Lisäksi ois kiva jos joku hoitais pyykit, kun asun kämpässä jossa ei oo mahollista olla omaa pesukonetta ja taloyhtiönkin oma on mallia antiikkinen. Siinähän nyrkkipyykkäis!
Meillä Thaimaan tuliainen vaimo laittoi aluksi vastaan vaikka tiesi matka rakkaudesta nyt 4 vuotta oltu kaikki vaimolle ok hoitaa koti työt hakee vie lapset ja pääsee isäkin välillä hoitajan viereen suosittelen tosin naapurit ja suku tuota ihmettelee siis ne jotka kehtaa kysyä mutta ei haittaa meitä kun lapset kasvaa heitän muijan ja haen toisen nuoremman..
Siivooja! Meillä pitäisi olla siivooja kellon ympäri.
Mun lapsuudenkodissa oli taloudenhoitaja, kokki, puutarhuri, autonkuljettaja, pari juoksupoikaa ja aseistetut vartijat. Taloudenhoitajamme oli ihana ihminen, melkein kuin toinen äiti minulle.
Nostalgiasyistä valitsisin siis taloudenhoitajan, mutta en keksisi hänelle tehtävää. Ehkäpä sittenkin kokki! M29 ja latino
Siivooja ehdottamasti. Ruuanlaitosta pidän mutta siivoaminen ei kiinnosta pätkääkään
Kokki. Laihtuisin varmasti kun joku muu tekisi herkulliset terveelliset ruuat, ja varmaan myös mieskin, lapsille se olisi todella hyvä asia.
Jos voitan joskus lotossa niin kokki ja siivooja/järjestelijä on ensimmäiset sijoitukset joita teen.
Joku saisi pestä vessan ja saunan ja pesuhuoneen!
Kokki meille kiitos, niin mulle jää aikaa siivota. En jaksa, kerkeä, viitsi tehdä arkena ruokaa ja vähänkö olis mahtava tulla töistä kotiin valmiiseen ruokapöytään.
Kokki, mitään en inhoa enempää kun ruuanlaittoa.
Kokki. Olen muutenkin puhunut, että jos voittaisin lotossa, palkkaisin kokin saman tien.