Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä se johtuu että kaikki sanovat livenä etten ole ylipainoinen, mutta esim.täällä kokoisiani pidetään valaina?

vie-railija-ap
19.01.2017 |

Minulle on tullut 3 vuoden aikana 15 kiloa lisää, sairastelun ja sairaseläkkeen ja sairauteen yhdistetyn vähän liikkumisen ja liian herkuttelun vuoksi.

Kun aloin vuodenvaihteessa laihduttaa, painoin 75 kg. Olen 168 cm pitkä.Olen 44 v., että ihan laiheliini en halua enää olla etten näytä kuivalta ja ryppyiseltä kuin rusina, vaan 65 kg:kin olisi ihan hyvä :) Olen eri keskustelupalstoilta lukenut että moni pitää kokoisiani ylipainoisina. Ja niin minäkin pidän.

Mutta kun kieltäydyn esim. kyläillessä herkuista ja mainitsen että yritän pudottaa muutaman kilon erääseen tärkeään ensi kesälä olevaan tilaisuuteen mennessä, niin aina alkaa, että voooiiii hyvänen aika, mistä sä laihdutat, kielestäkö, et oo yhtään liian pyöree vaan just sopiva!!

Siis teeskenteleekö ihmiset ettei muutaman ylikilon omaavalla ole ylikiloja? Miksei voisi sanoa vaikka jotain kannustavaa, kuten että ai niinkö, tsemppiä paljon sinulle?

Nyt on muuten kolme kiloa lähtenyt neljässä viikossa, eli ihan mukava tahti, ei tarvitse nähdä nälkää. :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kukaan tietenkään kehtaa päin naamaa sanoa että hyvä kun laihdutat. :D

Vierailija
2/4 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei nyt noin tarvitse sanoa, mut miksi pitää valehdella että olen muka just sopiva kun en ole , läskiä on vaikka kuinka! Voisihan sitä sanoa totuuden mutta hyvin varovaisesti, esim. olla kannustava ja sanoa että ai lahdutat, tsemppiä paljon sulle, mäkin olen laihduttanut. Ja kysyä vaikka että onko  jo paljon lähtenyt ja millaista dieettiä noudatat? Minä itse tekisin niin, ja olen tehnytkin useasti, kun moni ystäväni on laihduttanut. En voi ymmärtää että ystäville valehdellaan tuosta asiasta!!!  Ihan kuin olisi vain kaksi vaihtoehtoa, joko valehdella tai sanoa suoraan , loukkaavastikin. Onhan niitä tosiaan välimuotojakin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

a p kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei nyt noin tarvitse sanoa, mut miksi pitää valehdella että olen muka just sopiva kun en ole , läskiä on vaikka kuinka! Voisihan sitä sanoa totuuden mutta hyvin varovaisesti, esim. olla kannustava ja sanoa että ai lahdutat, tsemppiä paljon sulle, mäkin olen laihduttanut. Ja kysyä vaikka että onko  jo paljon lähtenyt ja millaista dieettiä noudatat? Minä itse tekisin niin, ja olen tehnytkin useasti, kun moni ystäväni on laihduttanut. En voi ymmärtää että ystäville valehdellaan tuosta asiasta!!!  Ihan kuin olisi vain kaksi vaihtoehtoa, joko valehdella tai sanoa suoraan , loukkaavastikin. Onhan niitä tosiaan välimuotojakin. :)

Ja miksei voisi myös sanoa että ahaa, selvä, ja jättää asian sikseen? Tai kysyä, että ottaisitko pullan sijasta voileivän? Valehtelua en ymmärrä enkä varsinkaan sitä että se on niin yleistä. Jos jollain on vain lievä ylipaino aikä esim. 30 kg, niin ylikiloja nekin ovat, ja niistä tulee äkkiä se 30 kg ellei ajoissa puutu asiaan.

Vierailija
4/4 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan kyläile ihan tuntemattomien ihmisten luona? Eihän kukaan ystäväänsä valaaksi sanoisi muutenkaan ja varsinkin kyläillessä yleensä yritetään olla muutenkin kohteliaita vierailleen.

Ylipainoa sinulla ei ole muutenkaan niin runsaasti vielä, että sitä välttämättä juuri huomaisi, jos usein tavataan muutenkin. Myös vartalonmalli vaikuttaa siihen, kuinka nopeasti ylipaino alkaa näyttämään ns. liialliselta tai valasmaiselta. Jos kilot ovat asettautuneet kroppaasi ns. oikeisiin kohtiin, voi hyvin olla, että ystäväsi eivät ole kiinnittäneet siihen huomiota laisinkaan.

Netissä kirjoittelee ihmiset joita et tunne ja näillä anonyymeillä nettipalstoilla on muutenkin paljon ihan provosoimismielessä kirjoittavia tyyppejä. Yllättävän moni ilkeilee ihan vain saadakseen itselleen viihdykettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä