Lupasin lapselle polkupyörän
mutta eipä siihen sitten olekkaan varaa. Miten kertoa se lapselle?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä kokoista ja missä asutte?
Meillä olisi muutama raato varastossa, pienellä kohentamisella niistä saa kelpo fillareita. Näin on varmasti jollain muullakin. Kevään aikana seuraatte lehtien annetaan palstoja ja kauppojen ilmoitustauluja.
Annatko rahat siihen kohentamiseen?
No, en. Kohennetaan ne ensin ja sitten luovutan eteenpäin.
Luulen kuitenkin, ettei ne sulle kelpaa. Nehän on itse tuunattu.
Vierailija kirjoitti:
Et ole töihin ajatellut mennä?
Ohiksena tämä tämmöinen kysely ärsyttää. Missä on se työ johon vaan mennään?
Työssäkäyvä, mutta tätä hommaa piti hakea kolmessa erässä.
Mihin teidän rahat sitten menee? Jopa toimeentulotuen perusosa on niin suuri, että pyörään voi säästää. Tiedän, koska meillä jää kuussa elämiseen vähemmän ja silti molemmilla lapsilla on pyörät.
Vierailija kirjoitti:
Mihin teidän rahat sitten menee? Jopa toimeentulotuen perusosa on niin suuri, että pyörään voi säästää. Tiedän, koska meillä jää kuussa elämiseen vähemmän ja silti molemmilla lapsilla on pyörät.
Meillä on miehen kanssa eri rahat eikä hän osallistu pyörään. Luulin rahatilannettani paremmaksi mutta olin liian positiivinen sen suhteen. Toki lapsi voisi itse rahoittaa polkupyörän kun hänellä on säästössä yli pari tuhatta euroa mutta tuskin raaskii niitä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on miehen kanssa eri rahat eikä hän osallistu pyörään. Luulin rahatilannettani paremmaksi mutta olin liian positiivinen sen suhteen. Toki lapsi voisi itse rahoittaa polkupyörän kun hänellä on säästössä yli pari tuhatta euroa mutta tuskin raaskii niitä käyttää.
Dodih, että semmoista paskaa.
Kun olin noin kymmenvuotias, minulle luvattiin keväällä ostaa uusi pyörä sillä ehdolla, että koko talven vien aina putsatut sukset hiihtolenkin jälkeen katokseen. Pari kertaa sukset jäivät jonkun poikkeuksellisen jutun takia rapun pieleen pystyyn kinokseen, ei siis suinkaan levälleen pihalle. Ja mikä oli tulos: Ei tullut pyörää, koska ehto ei täyttynyt. Vanha lastenpyörä, jolla olin ajanut vuosikausia, oli jo toivottoman pieni. Lisäksi oli vanha aikuisten pyörä, jossa jarrut pettivät noin joka toinen ajokerta. Niillä piti pärjätä pari seuraavaa vuotta, ennen kuin lopulta sain pyörän. Oli aika opettavainen kokemus, mutta jos minulla olisi ollut omia lapsia, tuollaista ehtoa en olisi heille koskaan asettanut. Se oli julma, sillä hiihtokertoja oli useita kymmeniä.
Pulloja keräämällä saat käytetyn ja lapsilisät tulee ihan pian. Mihin ne ajattelit tuhlata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tori.fi
Ei mulla ole käytettyynkään varaa.
Kai sä nyt huhtikuuhun mennessä saat 50 euroo säästettyä.
Ei meidän nicojessikalle mitään käytettyä helkamaa osteta, pitää olla hienoin ja kallein.
Vierailija kirjoitti:
Pulloja keräämällä saat käytetyn ja lapsilisät tulee ihan pian. Mihin ne ajattelit tuhlata?
Lapsilisät menee lapsen elatukseen eli ruokaan,asumiskuluihin yms.
Sano sille lapselle, että äiti on mäntti kun lupailee turhia.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan et osta ällöttävää massa-jopoa
No mitä vittua jopo on jees
Aloittaja on sellainen ihminen, jolle kelpaa vain uusi kallis pyörä kotiinkuljetuksella ilmaiseksi. Mikään muu vaihtoehto ei kelpaa. Jos yrittää ehdottaa jtn niin kaikkiin löytyy "mutku" vastaus. Mulle kaikki nyt ja heti!
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on sellainen ihminen, jolle kelpaa vain uusi kallis pyörä kotiinkuljetuksella ilmaiseksi. Mikään muu vaihtoehto ei kelpaa. Jos yrittää ehdottaa jtn niin kaikkiin löytyy "mutku" vastaus. Mulle kaikki nyt ja heti!
Se on se heikkolahjanen:)
Mihin lapsi tarvitsee pyörää tammikuussa? Minkäikäinen lapsi kyseessä?
Kirjoita yleisönosastolle, että bussi ei ottanut lastasi kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan et osta ällöttävää massa-jopoa
Jopot ovat hyviä ja kestäviä pyöriä. Esikoinen sai jopon ja on kestänyt todella hyvin. Kuopus halusi Tokmannilta pyörän, ei kestänyt edes ensimmäistä kesää kun oli jo hajalla. Ja kyse on sen ikäisistä, että me pyöräilimme heidän kanssaan, eivät yksin, joten tiedämme ettei niitä heitelty ojissa ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisät menee lapsen elatukseen eli ruokaan,asumiskuluihin yms.
Onko tää yleitäkin, että lapsilisä on äidin rahaa ja lasketaan äidin tuloiksi? Ja äiti ostaa ja maksaa kaikki lapsen kulut?
0/5