Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sanokaa nyt miten voi laihduttaa jos syö masennuslääkkeitä?

Vierailija
19.01.2017 |

onko mahdotonta?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tosiaan näin? Itselläni escitalopram 10mg käytössä ja diettiä aloittelen. Onko tosiaan niin ettei tuon lääkkeen kanssa onnistuisi millään? Ilman en pärjää kun alkaa vietävät ahdistuneisuus-/paniikkioireet. Kokeiltu on.

Masentava ajatus, ettei millään konstilla (näännyttämistä lukuunottamatta) voisi laihtua!!

Jännä kun laihduttaja kokee että ruoan energiamäärän vähentäminen kulutusta pienemmäksi  on näännyttämistä. Se on just sitä laihduttamista ja ilman sitä ei laihdu. 

Näläntunne kuuluu laihduttamiseen, se ei ole mikään peikko jota pitää välttää viimeiseen asti ja paniikki iskee heti kun vatsa vähän kurnahtaa. 

Onhan se niinkin, mutta ongelma on siinä, että keho säätää energiankulutustaan sisäänlaitetun ravinnon suhteessa, eli tekee laihduttajasta alienergisen, liikkumattoman ja pistää aivot huutamaan ruokaa. Masentuneen kohdalla ei oikein ole järkeä keskittyä painonhallintaan, sillä laihduttaminen, joka on varma tie lihomiseen, on aina psyykkinen rääkki (poislukien masokistit). Mikäli masennus paranee, unikin paranee jolloin stressi vähenee ja ihminen aktivoituu automaattisesti ja alkaa laihtua huomaamattaan. Laihduttamatta.

Minulla myös masennuslääkityksen myötä paino alkoi nousta enkä  ollut varautunut sellaiseen sivuvaikutukseen. Parikymmentä kiloa oli tullut ennenkuin havahduin tilanteeseen. Ylipaino aiheutti lisää masennusta. Koin kuitenkin niin, että tässä oli edes yksi asia jolle voin itse tehdä jotain, joten päätin päästä ainakin kiloista eroon, lääkityksestä huolimatta. Kun paino alkoi putoamaan, sain onnistumisen kokemuksia ja olo helpottui. Joten en suosittele että ylipainolle annetaan vain periksi lääkityksen ajaksi, koska ongelma vain pahenee ja kiloja kertyy lisää koko ajan, jolloin tulee muitakin terveysongelmia ja urakka vain suurenee ja masennuskierre pahenee. 

Vierailija
22/24 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tietää, jolla henk.koht. kokemusta asiasta. Nuo neropatit "syö vähemmän kuin kulutat"-yksinkertaistuksillaan ei varmasti ole itse kokenut samaa, hyvä ylhäältä päin näsäviisastella. Masennuslääkkeitä on erilaisia ja ihmiset reagoi niihin eritavoin. Jollakin masennus vie ruokahalun, lääkkeet ehkä palauttaa sen. Toisilla taas masennukseen kuuluu runsas lohtusyöminen, kun mistään muusta ei saa mielihyvää ja lääkitys voi auttaa kun masennus alkaa hellittää. Joillakin ruoka ei maistu lääkkeen kanssa eikä ilman ja syö sitten suklaata ja lihoo.. Jotkut mielialalääkkeet tuntuvat sotkevan jotenkin systeemiä, niin että koko ajan tekee mieli syödä, lääkkeet hidastaa suolentoimintaa jne.. Pelkästään se, että saa painon nousun pysähtymään voi vaatia enemmän ponnisteluja kuin mihin voimavaroja on. Kannattaa ehkä enemmän tavoitella hyvää oloa, jonka liikunnasta ja terveellisestä ravinnosta saa, eikä niinkään laihduttamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan myös masennusta ja olen huomannut, että kuntosaliharjoittelu auttaa mielialaan, kunhan siitä ei tee liian raskasta. Liikunta ei kaloreita ajatellen ole usein niin tehokasta painonpudotuksessa, koska se myös lisää ruokahalua, mutta minulle liikunnalla on merkitystä mielialan kannalta, jotta jaksaa noudattaa terveellistä ruokavaliota.

Vierailija
24/24 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Eli on mahdollista tiputtaa painoa, mutta vaatinee enemmän tahdonvoimaa kuin ilman lääkitystä (jos lääkitys siis teettää jatkuvaa nälkää ja syömisen mielihyvää)?