sanokaa nyt miten voi laihduttaa jos syö masennuslääkkeitä?
Kommentit (24)
Serotoniini on osa energia-aineenvaihduntaa, mutta kokeile syödä reikäleivän reikiä, ei mitään muuta. Luulis laihtuvan.
Käytännössä melkein mahdotonta ellet halua näännyttää itseäsi ja kärsiä pyörtyilystä ja rytmihäiriöistä. Itse vähensin serotoniiniannosta ja laihduin kymmenen kiloa tuosta vaan.
Itse parhaillaan yritän, mutta vaikeaa on. Päätinkin, että nyt pyrin pitämään painon näissä lukemissa, en siis halua lihoa enää enempää. Minun masennuslääkitys puretaan pois parin kuukauden päästä ja sitten aion laihduttaa nämä kertyneet kilot pois.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä melkein mahdotonta ellet halua näännyttää itseäsi ja kärsiä pyörtyilystä ja rytmihäiriöistä. Itse vähensin serotoniiniannosta ja laihduin kymmenen kiloa tuosta vaan.
mutta ilman lääkärin lupaa ei voi lääkkeitä vähentää?
ap
Onko tosiaan näin? Itselläni escitalopram 10mg käytössä ja diettiä aloittelen. Onko tosiaan niin ettei tuon lääkkeen kanssa onnistuisi millään? Ilman en pärjää kun alkaa vietävät ahdistuneisuus-/paniikkioireet. Kokeiltu on.
Masentava ajatus, ettei millään konstilla (näännyttämistä lukuunottamatta) voisi laihtua!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Itse sinä päätät, syötkö lääkkeitä. Et siihen lääkärin lupaa tarvitse. Tällä en tarkoita sitä, että sinun ne pitäisi lopettaa, mutta päätös on sinun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Joo poliisit tulee ja vie linnaan jos lopetat ilman lääkärin konsultointia.
Lihoin nopeasti, kun jätin masennuslääkkeet pois. Syön kai lohturuokaa.
Koitan nyt pärjätä ilman ja laihtua taas siihen, mitä painoin lääkkeitä syödessäni: ei ole ollut paino-ongelmia ennen. Lääkityksen aikana en lihonut ollenkaan. Syön aina hyvin, joskus liikaa ja juonkin mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Voi tietenkin vähentää. Laki lähtee tästä:
6 §
Potilaan itsemääräämisoikeus
Potilasta on hoidettava yhteisymmärryksessä hänen kanssaan. Jos potilas kieltäytyy tietystä hoidosta tai hoitotoimenpiteestä, häntä on mahdollisuuksien mukaan hoidettava yhteisymmärryksessä hänen kanssaan muulla lääketieteellisesti hyväksyttävällä tavalla.
Jos täysi-ikäinen potilas ei mielenterveydenhäiriön, kehitysvammaisuuden tai muun syyn vuoksi pysty päättämään hoidostaan, potilaan laillista edustajaa taikka lähiomaista tai muuta läheistä on ennen tärkeän hoitopäätöksen tekemistä kuultava sen selvittämiseksi, millainen hoito parhaiten vastaisi potilaan tahtoa. Jos tästä ei saada selvitystä, potilasta on hoidettava tavalla, jota voidaan pitää hänen henkilökohtaisen etunsa mukaisena.
Vierailija kirjoitti:
Onko tosiaan näin? Itselläni escitalopram 10mg käytössä ja diettiä aloittelen. Onko tosiaan niin ettei tuon lääkkeen kanssa onnistuisi millään? Ilman en pärjää kun alkaa vietävät ahdistuneisuus-/paniikkioireet. Kokeiltu on.
Masentava ajatus, ettei millään konstilla (näännyttämistä lukuunottamatta) voisi laihtua!!
Jännä kun laihduttaja kokee että ruoan energiamäärän vähentäminen kulutusta pienemmäksi on näännyttämistä. Se on just sitä laihduttamista ja ilman sitä ei laihdu.
Näläntunne kuuluu laihduttamiseen, se ei ole mikään peikko jota pitää välttää viimeiseen asti ja paniikki iskee heti kun vatsa vähän kurnahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masentava ajatus, ettei millään konstilla (näännyttämistä lukuunottamatta) voisi laihtua!!Jännä kun laihduttaja kokee että ruoan energiamäärän vähentäminen kulutusta pienemmäksi on näännyttämistä. Se on just sitä laihduttamista ja ilman sitä ei laihdu.
Näläntunne kuuluu laihduttamiseen, se ei ole mikään peikko jota pitää välttää viimeiseen asti ja paniikki iskee heti kun vatsa vähän kurnahtaa.
Onhan se niinkin, mutta ongelma on siinä, että keho säätää energiankulutustaan sisäänlaitetun ravinnon suhteessa, eli tekee laihduttajasta alienergisen, liikkumattoman ja pistää aivot huutamaan ruokaa. Masentuneen kohdalla ei oikein ole järkeä keskittyä painonhallintaan, sillä laihduttaminen, joka on varma tie lihomiseen, on aina psyykkinen rääkki (poislukien masokistit). Mikäli masennus paranee, unikin paranee jolloin stressi vähenee ja ihminen aktivoituu automaattisesti ja alkaa laihtua huomaamattaan. Laihduttamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masentava ajatus, ettei millään konstilla (näännyttämistä lukuunottamatta) voisi laihtua!!Jännä kun laihduttaja kokee että ruoan energiamäärän vähentäminen kulutusta pienemmäksi on näännyttämistä. Se on just sitä laihduttamista ja ilman sitä ei laihdu.
Näännytyksen mainitsin lähinnä viitaten erääseen kommenttiin täällä jossa viitattiin siihen sekä rytmihäiriöihin jne.
Olen aivan tietoinen miten ihmisellä painoa tiputetaan tai hallitaan. Metodit eivät vain ilmeisesti lääkityksen kanssa toimi? Eli kysyinkin, että mikäli syö SSRI- lääkitystä niin onko laihtuminen lähes mahdotonta ihan vain vähentämällä ruoan energiamäärää ja lisäämällä kulutusta? Kun näin joistain vastauksista tulin ymmärtäneeksi.
Näläntunne ei ole minulle peikko, siedän mainiosti.
Eikös nuo lääkkeet vaikuta jotenkin aineenvaihduntaan, jonka takia laihtuminen on haastavaa? Tai sitten olen ymmärtänyt väärin. Ei siis itselläni mitään kokemusta asiasta mutta tuntemani ssri-lääkkeitä syövä henkilö ei myöskään saa painoaan alas, vaikka liikkuu ja käy salilla. En kyllä tarkemmin tiedä, minkälaiset ruokailutottumukset hänellä on.
Pyydät laboratoriotutkimuksia, joissa mitataan hormooni- ja vitamiinitasosi. Lääkäri miettii sopivaa hoitoa, kun huomaa, että jotain on epätasapainossa.
Minulla lääkityksenä sertraliini ja ihan normaalisti olen laihduttanut.
Kaverilla oli toi lääkitys ja lihoi 10kg 3kk. Sai lopettaa melkein kahden vuoden jälkeen ja heti putosi 5kg. Toisaalta ei olisi ollut toimintakykyinen ilman lääkettä silloin, joten eipä niitä kannata lakata syömästä ulkonäön takia. Aiheesta niitä otetaan.
Vierailija kirjoitti:
onko mahdotonta?
Minä aina laihdun masiksessa kerran olin kaksi viikkoa syömättä. Ihan kamalaahan se oli ekan viikon jälkeen.
Syö vähemmän kuin kuluttaa.