Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amalgaamipaikatut - mitä perussairauksia teiltä löytyy?

Vierailija
18.01.2017 |

Löytyykö suustanne amalgaamipaikkoja? Montako? Kuinka kauan paikkojen laitosta on?
Mitäs perussairauksia löytyy? Joitain mihin tarvitsee lääkitystä? Vaivaako arkielämäänne joitain muita ikäviä oireita, joiden alkuperää ette tiedä, mutta olisitte mieluiten ilman?

Ihan vaan uteliaisuudesta.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on hyvä. Ja toki on mukava kuulla, että niin monella ei ole sairauksia. Minäkin luulin kauan olevani terve, mutta eihän asia niin ollutkaan.

Jaksamattomuus on yksi paha amalgaamin aiheuttama oire. Isoisäni osti vielä viisikymppisenä lisää maata ja raivasi peltoa illat sen jälkeen, kun maatalon päivähommat oli ensin tehty. Äidilläni ei ole myöskään milloinkaan ollut amalgaamipaikkoja, ja virtaa on riittänyt pitkälle yli 80 vuoden. Minä sain amalgaamit 7-vuotiaasta alkaen, ja jo alle kolmikymppisenä tuntui siltä, että työ vei elämästä kaiken. Tilanne ei muuttunut ikävuosien karttuessa.

Suomeksi löytyy hyvin huonosti tietoa, ja myöskään vertaistukea ei tahdo löytyä. Ensimmäinen askel olisi aaa:n tapaan myöntää, että elohopea aiheuttaa ongelmia ja pahentaa kaikkia mahdollisia sairauksia. Tom McGuire kertoo jotain, http://www.townsendletter.com/June2007/mercury0607.htm

Vierailija
22/25 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukka on harmaantunut, ryppyjä tullut, eikä enää jaksa juosta kuin alle 10 km lenkkejä. Lukulasitkin piti laittaa.

Melkein kaikki hampaat paikattu, vanhimmat melkein 50 vuotta sitten.

Hei minulla on samoja oireita :D. Ja minulla myös jo 60-luvulla laitettuja amalgaameja.

Mystistä, päästäisköhän johonkin tutkimukseen? Lääkkeitä käytössä vain monivitamiinitbl.

Oletko käynyt hammaslääkärissä 60-luvun jälkeen? Paikkoja ei ole missään vaiheessa uusittu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukka on harmaantunut, ryppyjä tullut, eikä enää jaksa juosta kuin alle 10 km lenkkejä. Lukulasitkin piti laittaa.

Hei minulla on samoja oireita :D. Ja minulla myös jo 60-luvulla laitettuja amalgaameja.

Mystistä, päästäisköhän johonkin tutkimukseen? Lääkkeitä käytössä vain monivitamiinitbl.

Mullakin on amalgaamia suussa, 70-80- luvuilta. Ihan samoja oireita on tullut ja kuukautisetkin loppuivat ihan seinään. Pelkään että tää on vakavaa, mutta en uskalla mennä lääkäriin, kun olen kuullut että lääkärit vähättelevät amalgaamin vaaroja. 

Vierailija
24/25 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt hammaslääkärissä 60-luvun jälkeen? Paikkoja ei ole missään vaiheessa uusittu?

Katsos, kun amalgaamipaikat ovat sen verran kestäviä, että niitä ei tarvitse uusia, ellei paikan ympärillä oleva hammas reikiinny. En ole se, jota kommentoit, mutta minulla on ainakin viidessä hampaassa vielä 1970-luvulla laitettu amalgaamipaikka. Viimeisen 20 vuoden aikana ole käynyt hammaslääkärin tarkastuksessa joka vuosi, mutta ei ole ollut mitään syytä uusia näitä paikkoja.

Oireina minulla on korkea verenpaine (alkoi noin viisi vuotta sitten vaihdevuosioireiden alkaessa), tukan harmaatuminen ja se, että liikakiloja on viimeisen pari vuoden aikana tullut väkisin.

Vierailija
25/25 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joitain amalgaamipaikkoja. Yksi vähän isompi ainakin. Nämä muovi- ja keramiikkapaikat tulivat kyllä sitten todella nopeasti käyttöön eli ei niitä nyt ihan hirveästi ehtinyt tulla.

Tällä hetkellä ei yhtään amalgaamipaikkaa enää, vaikka melko lailla paikattuja hampaita tietysti löytyykin. Kestäviä kyllä taisivat nuo olla.

En tietääkseni sairastunut noista paikoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä