Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amalgaamipaikatut - mitä perussairauksia teiltä löytyy?

Vierailija
18.01.2017 |

Löytyykö suustanne amalgaamipaikkoja? Montako? Kuinka kauan paikkojen laitosta on?
Mitäs perussairauksia löytyy? Joitain mihin tarvitsee lääkitystä? Vaivaako arkielämäänne joitain muita ikäviä oireita, joiden alkuperää ette tiedä, mutta olisitte mieluiten ilman?

Ihan vaan uteliaisuudesta.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anemia vaivaa, amalgaameja on muutamassa hampaassa.

Vierailija
2/25 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy mitään. Ei niistä amalgaamipaikoista mitään haittaa ole oikeasti ollut. Ihan vouhotusta taas. Paremmin pysyivät kuin muovi ja mitään tutkimusta ei ole siitä mitä kaikkea muovista sitten liukenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On amalgaamia ja en ole yhtään millään tavalla sairas

Vierailija
4/25 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukka on harmaantunut, ryppyjä tullut, eikä enää jaksa juosta kuin alle 10 km lenkkejä. Lukulasitkin piti laittaa.

Melkein kaikki hampaat paikattu, vanhimmat melkein 50 vuotta sitten.

Vierailija
5/25 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 68-vuotias ja perusterve. Ei todettuja sairauksia, veriarvot olleet aina normaalit. Minulla on tällä hetkellä 6 amalgaamipaikkaa suussa hammaslääkärini mukaan, muut on vaihdettu aikojen saatossa muoviksi. Miksi kysyt?

Vierailija
6/25 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsena paikattu amalgaamilla (ikävuosina 7-13) jonka jälkeen paikat on vaihdettu uusiin, mitä lie ovat muovia vai keramiikkaa tms. Sairastan perussairautena astmaa joka on ollut minulla jo 3-vuotiaasta alkaen, samoin siitepölyallergiaa ja siihen liittyviä ristiallergioita. Nämä puhkesivat 5-vuotiaana. Perussairaus on hyvässä hoitotasapainossa ja koen itseni terveeksi.

Vierailija
7/25 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 v suu täynnä amalgaamia. Pari kertaa olen kaatunut talvella pyörällä.

Vierailija
8/25 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takahampaat ovat täynnä 30 vuotta vanhoja amalgaamipaikkoja.

Olen muuten terve kuin pukki, mutta vähän v*tuttaa kun vanhemmat eivät opettaneet tai valvoneet hammashoitoa aikanaan.

Vierailija
9/25 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäätkö amalgaamin aiheuttavan joitakin sairauksia esim. Alzheimeria?

Vierailija
10/25 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni, mutta todennäköisempää että se on jälkiseurauksia alle kouluikäisenä sairastetusta vakavasta taudista kuin kouluikäisenä paikatuista hampaista. Kolme amalgaanipaikkaa löytyy vielä. Yksi on vaihdettu muoviseen ja pari uutta muovista nyt viime vuosina tehty.

Vierailija
11/25 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suussa useita amalgaamipaikkoja 30-35 vuoden takaa. Ei sairauksia ellei reipasta ylipainoa sellaiseksi lasketa.

Vierailija
12/25 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän naisen, joka luulee, että suussa olevat amalgaamit toimivat radiolähettiminä.

Vierailija
13/25 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki takahampaat amalgaamia, kouluiläisenä laitettu niinkuin silloin oli tapana. Ei sairauksia, ei lääkkeitä paitsi koivuallergia. Ja nyt 50 vee

Vierailija
14/25 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta amalgaamipaikkaa, noin 35 vuoden takaa alkaen. Olen nyt 44. Kilpirauhasen vajaatoiminta on, olen lisäksi aina väsynyt ja saamaton, vaikka kilpirauhashormonit olisi miten hyvässä tasapainossa tahansa.

Epäilen itse lisämunuaisten uupumusta tai jopa aivolisäkkeen heikkoa toimintaa. Mutta eihän niitä tutkita / niihin hoitoa saa tai oikein olekaan. Elämä on kärsimystä. Lisäksi mielialan mataluutta.

Vierailija
15/25 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukka on harmaantunut, ryppyjä tullut, eikä enää jaksa juosta kuin alle 10 km lenkkejä. Lukulasitkin piti laittaa.

Melkein kaikki hampaat paikattu, vanhimmat melkein 50 vuotta sitten.

Hei minulla on samoja oireita :D. Ja minulla myös jo 60-luvulla laitettuja amalgaameja.

Mystistä, päästäisköhän johonkin tutkimukseen? Lääkkeitä käytössä vain monivitamiinitbl.

Vierailija
16/25 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta amalgaamipaikkaa, noin 35 vuoden takaa alkaen. Olen nyt 44. Kilpirauhasen vajaatoiminta on, olen lisäksi aina väsynyt ja saamaton, vaikka kilpirauhashormonit olisi miten hyvässä tasapainossa tahansa.

Epäilen itse lisämunuaisten uupumusta tai jopa aivolisäkkeen heikkoa toimintaa. Mutta eihän niitä tutkita / niihin hoitoa saa tai oikein olekaan. Elämä on kärsimystä. Lisäksi mielialan mataluutta.

Ja pakko sanoa, etten kylläkään epäilen näiden johtuvan amalgaamista. Koko suku täynnä kilpparivajiksia ja tuo mielialan laskukin selittyy lähinnä (lapsuuden)perheessä vaivanneilla vaikeuksilla.

Vierailija
17/25 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On amalgaameja, ei mitään sairauksia, 50 v.

Vierailija
18/25 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on suu täynnä amalgaamia ja tukka harmaantuu. Alzheimeria ei ole, ainakaan en muista että olisi.

Vierailija
19/25 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi amalgaamipaikka ollut suussa n.30 vuotta. Ei sairauksia, vain allergioita, joita oli jo ennen tuota paikkausta!

Vierailija
20/25 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut useita, mutta niitä on vuosien myötä korvattu muovipaikoilla. Enää taitaa olla yksi iso amalgaamipaikka.

Ei ole mitään perussairauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä