Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin masennuslääkkeet ja tuntuu et henki löhtee

Vierailija
18.01.2017 |

Muutaman päivän oon syönyt sertralinea25 Mg ja tuntuu et sekoan! Kävin lääkärissä tänään tän vuoksi mut sanottiin et kun ei oleitsetuhoisia aikeita niin no can do , kärsi vaan. En vaan tiedä jaksanko tätä enää. Tekisi mieli jättää lääkkeet ottamatta. Apua!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt helvetissä ottako noita myrkkyjä. Alun paha olo kertoo, että elimistö puolustautuu haitalliselta vierasaineelta, ettet kykenisi ottamaan sitä lisää.

Vierailija
22/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Olin samassa tilanteessa viime kesänä. Muistan, kuinka juhannuksena makasin mökin sängyllä ja ahdisti niin paljon, että teki mieli vain juosta järveen (?!). Pari-kolme viikkoa meni, että alkoi jotenkin olo tasaantumaan. Koita jaksaa! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele ketään ottamaan masennuslääkkeitä.

Vierailija
24/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten saan voimaa näistä tsemppiviesteistä kohtalotovereilta <3 tosiaan muutama päivä vasta takana lääkkeitä niin taitaa viikko olla vielä kärsimystä edessä. Kamala ajatus.

Ap

Sama se oli kannabiksenkin kanssa: alussa keuhkot ei meinannut kestää, mutta ahh auvoa, nyt on niiin ihana olo.

Vierailija
25/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö ottaa vähän vähemmän sitä lääkettä? Aloitin itse paljon lääkärin suositusta hitaammin nostamaan annoksia, koska tiedän, että olen lääkkeille aika herkkä. Turha kiduttaa itseään jos ei ole mistään akuutista kriisistä kysymys.

Lääkkeet syödään aina lääkärin ohjeiden mukaan! Älä ikinä ota vähempää! Enemmän saa kyllä ottaa.

Vierailija
26/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! (vaikka se niin rasittava lausahdus joskus onkin). Toivottavasti fiilis helpottaa!

Vierailija
27/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt helvetissä ottako noita myrkkyjä. Alun paha olo kertoo, että elimistö puolustautuu haitalliselta vierasaineelta, ettet kykenisi ottamaan sitä lisää.

Antaa ottaa. Kyllä Siperia opettaa. Samalla tulee työpaikkoja meille selväpäisille.

Vierailija
28/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai kukaan näitä lääkkeitä käyttäisi jos ei olisi pakko. Itse ainakin kerran jo jätin ne pois mutta huomasin että en kestä elämää ilman apuja.

Ap

Vierailija
29/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tullut ssri - lääkkeestä kahdella ekalla aloituskerralla mitään aloitusoireita vaikken tod. vetänyt mitään rauhoittavia päälle. Ekalla kerralla lopetusoireet oli kamalat, tokalla kerralla helvetilliset. Vedin noita lääkkeitä vuosia. Kun kolmannen kerran ryvin taas jossain hermoromahduksen partaalla lopetuksen jälkeen, kun olo lääkkeillä oli tyyni ja hyvä, päätin aloittaa ne taas kerran. Tällä kertaa olo oli helvetillinen. Tuntui että olin niin levoton, että en pysty olemaan paikallaan, kuin tekisi mieli päästä nahoistaan. Ahdistus oli todella voimakas. Kykenin muutaman päivän sinnittelemään lääkärin aloitukseen määräämien rauhoittavien turvin lääkettä käyttäen, kunnes luovutin. Tuon kauhukokemuksen jälkeen en ole uskaltanut kokeilla mitään lääkettä. Olen sinnitellyt rauhoittavilla joita otan hyvin harvoin. Nyt en ole joutunut niitä ottamaan enää pitkiin aikoihin.

Nuo aloitusoireet ja lopetusoireet kertoo että lääke ei tee hyvää ihmiselle.

Vierailija
30/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hajoa pää näihin "masennuslääkkeet on huijausta" lässyttäjiin aina samantien :D "oireet kertoo ettei se tee hyvää ihmiselle" voi jeesus, mulla oli pää kipeä viikon aikanaan kun sain rillit, oisko ne pitäny heivata helvettiin koska eihän ne voi hyväksi olla ihmiselle jos tulee oireita? Pitkän tauon jälkeen kävin punttiksella ja lihakset oli ihan helvetin kipeät viikko siitä eteenpäin, punttis vaan pois kun aloitusoireet kertoo ettei se ole terveellistä, niinkö idiootit?

Aloittajalle; kun minä aloitin lääkkeiden käytön, ensimmäiset kaksi viikkoa oli valtava ahdistus päällä kokoajan. Juuri tuommoinen hengenlähtöolo. Kahden viikon jälkeen ei enää mitään. Sen kerron, että ennen näitä hirveitä tappajalääkkeitä en meinannut päästä sängystä ylös, en jaksanut suihkussa edes käydä vaikka edellisestä kerrasta olisi ollut viikko. Siivota en jaksanut, kouluun en selvinnyt ja joka päivä toivoin että joutuisin esimerkiksi kolariin tai henkirikoksen uhriksi, jotta pääsisin pois elämästäni. Nyt viisi tuossa tuosta aloituksesta ja pari vuotta lääkkeiden lopettamisesta, minulla on kohta korkeakoulututkinto taskussa ja elämä on upeaa :) Jos en olisi lääkkeitä aloittanut ja sinnitellyt sitä paria viikkoa, olisin mullan alla. Kuka tietää olisinko vienyt samalla muitakin mukanani. Lääkkeiden lopettamisessa ei ollut mitään ongelmaa kun vähitellen pienensin annosta pitkällä aikavälillä. Jaksamisia ja tsemppiä sinulle, pian se helpottaa!<3

Vierailija
31/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah tuttua. Alussa hikoili kämmenet tosi voimakkaasti ja tuntui ettei mitenkään päin ole hyvä olla. Sitten lähti ahdistus ja samalla kertaa ne viimeisetkin ilon rippeet. Muistan kun keväällä eräs tuntematon ohikulkija pysähtyi sanomaan että "Katso, ompa täällä kaunista!" Aurinko paistoi todellakin kauniisti, linnut kai lauloivat ja vesi solisi. En nähnyt kuitenkaan mitään ennen tuota kommenttia, kuljin vain synkässä harmaudessa. Yritin nauttia tämän jälkeen siitä auringosta, mutta itku vaan meinasi tulla.

Tästä seuraavasta tulee nyt tuomiot, mutta olkoon. Syön aamuisin siis 10mg escitalopramia ja joo, se auttaa ahdistukseen. Enää en pelkää kuolevani joka kerta kun poistun kotoa. Olen työkykyinen, teen vapaaehtoistöitä aina välillä, sosiaalinen jne. En vaan tunne oikeasti hirveästi iloakaan mistään. Noh, tähän olen löytänyt oman lääkkeen, mitä lääkäri ei suosittele. Kuka arvaa? Kannabis, tuo parjattu rehu. Sen vaikutuksen ajan voin oikeasti rentoutua, nauraa ja tuntea iloa. Yllättäen aurinko saa hymyn huulille ja puron solina on sinfoniaa korville. Olen kärsinyt ahdistuksesta ja masennuksesta eri asteisena 14 vuotta, kukkaa polttanut noin 2 vuotta ja on oikeasti paras mielialan tasaaja mitä olen nauttinut. Varmasti yksilöllistä tämäkin, mutta noh, itsellä toimii. Ainoa huoli on laittomuus ja sen tuoma pienoinen kiinnijäämisen pelko.

Vierailija
32/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"voi jeesus, mulla oli pää kipeä viikon aikanaan kun sain rillit, oisko ne pitäny heivata helvettiin koska eihän ne voi hyväksi olla ihmiselle jos tulee oireita? Pitkän tauon jälkeen kävin punttiksella ja lihakset oli ihan helvetin kipeät viikko siitä eteenpäin, punttis vaan pois kun aloitusoireet kertoo ettei se ole terveellistä, niinkö idiootit?"

Vertaat lääkkeitä joiden vieroitusoireisiin kuuluu mm.seuraavaa kuntosalilla käyntiin ja uusien silmälasien oireisiin;

" huimausta, aistihäiriöitä, unihäiriöitä, ahdistuneisuutta, pahoinvointia, päänsärkyä, levottomuutta, vapinaa, sekavuutta, hikoilua, mielentilan vaihteluja, näköhäiriöitä, sydämentykytystä, ripulia, tinnitusta tai ärtyneisyyttä"

Ei kait siinä.

Yleisiä haittavaikutuksia salitreenauksesta ei ole seksuaalihäiriöt eikä siitä yleensä tule itsemurha-ajatuksiakaan, kuten noista lääkkeistä voi tulla ihan pakkausselosteen perusteella.

Ehkä voisit myös tajuta, että kaikilla ei ole yhtä positiivisia käyttökokemuksia ssri-lääkkeistä kuin sinulla. Olemme yksilöitä. Minä käyttäneenä en koe että ne on turvallisia.

Vierailija
33/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauheaa se aloitus. Luulin myös kuolevani ahdistukseen ja fyysisiin oireisiin. Sitten helpotti.

Vierailija
34/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niissä lyhyehköissä kuukausia kestävissä lääketutkimuksissa millä lääke on tuotu markkinoille oo tutkittu vaan kerran ihmisillä kun ne on aloittaneet masennuslääkkeet.. paljonko niitä on tutkittu, jotka aloittaa lääkkeet yhä uudelleen ja uudelleen.. Tai niitä ketkä käyttää vuosia ja taas vuosia.. Voisko olla että kun aloittelee lääkettä yhä uudelleen, voi saada ikävämpiä aloitusoireita..

Vierailija
35/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niissä lyhyehköissä kuukausia kestävissä lääketutkimuksissa millä lääke on tuotu markkinoille oo tutkittu vaan kerran ihmisillä kun ne on aloittaneet masennuslääkkeet.. paljonko niitä on tutkittu, jotka aloittaa lääkkeet yhä uudelleen ja uudelleen.. Tai niitä ketkä käyttää vuosia ja taas vuosia.. Voisko olla että kun aloittelee lääkettä yhä uudelleen, voi saada ikävämpiä aloitusoireita..

Voisi hyvinkin olla noin. Itse aloitan tän toista kertaa ja ekalla ei ollut mitään ongelmaa.