Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin masennuslääkkeet ja tuntuu et henki löhtee

Vierailija
18.01.2017 |

Muutaman päivän oon syönyt sertralinea25 Mg ja tuntuu et sekoan! Kävin lääkärissä tänään tän vuoksi mut sanottiin et kun ei oleitsetuhoisia aikeita niin no can do , kärsi vaan. En vaan tiedä jaksanko tätä enää. Tekisi mieli jättää lääkkeet ottamatta. Apua!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millaisia oireita?

Vierailija
2/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sulla vaan alunperin ollut oikeasti kilpirauhasoireita ja siitä johtuvaa masennusta?

Vierailija
4/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus on moninkertaistunut , itken vaan , toimintakyky nollassa

Ap

Vierailija
5/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpparit on ok ja olen nelikymppinen

Ap

Vierailija
6/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite alotin tänää myös lääkityksen ahdistukseen..

Lääke kuuluu ssri lääkkeisiin.

En vain muista juuri nimeä enkä ole nyt kotona.

Mulle määrättiin ensin 10 mg viikon ja sitte nostetaan 20 mg.

En oo huomannu muuta ku et aamulla otin siis n. Klo 6:30 aikaan.

Olo on ihan hyvä. Aamulla oli vain pientä huippausta.

Yksi minkä oon huomannu on se, että masturbointi ei onnistu...

Kuuluu ilmeisesti haittoihin...

Vierailija
7/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet masennuslääkkeet pahentavat oloa ensimmäisinä päivinä, odota pari-kolme päivää, syö lääkkeet ja olo helpottuu. Itse vastaavassa tilanteessa otin puhelun äidille joka aina jutteli kanssani kunnes pahin meni ohitse. Soita vaikka jollekin läheiselle, se auttaa.

Kauheinta oli muutama tunti lääkkeen oton jälkeen, tuli ikäänkuin "piikki" jolloin tuli ihan mielettömän pelottava ja kauhea olo ja tästä parin tunnin päästä taas hieman helpotti.

Muutama päivä ja homma pitäisi tasaantua, nyt lujana ja koeta kestää!

Vierailija
8/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäävät pahaa oloa alussa. Saithan rauhoittavia, joita voit ottaa, kunnes olo helpottaa?

Vierailija
9/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen soittanut kriisipuhelimeen pahimmalla hetkellä. Etten kuormita läheisiä. On tämä kyllä melkoista kidutusta !

Ap

Vierailija
10/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla rauhoittavia myös määrätty. Niitä on pakko ottaa myös. Miten voikin olla näin kauhea olo !

Ap

Vierailija
11/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattavat hyvinkin voimistaa ahdistusta pari ekaa viikkoakin ja vasta sen jälkeen vähitellen alkaa tulla positiiviset vaikutukset. Lääkäreiden pitäisi sanoa tästä. SSRI-lääkkeen rinnalle pitäisi alussa määrätä jotain ahdistusta lieventävää lääkettä.

Vierailija
12/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olosi ja tunnelmat pian helpottaa, ap!♡

Vierailija
13/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiesin että voi olla alkuun vaikeaa ja on rinnalla näitä rauhoittavia mut silti yllätti miten voikin olla näin kamalaa. Ei tiedä miten päin olisi.

Mutta nämä muiden rohkaisevat kommentit on ihania, auttaa jaksamaan. Kiitos niistä <3

Ap

Vierailija
14/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti olosi ja tunnelmat pian helpottaa, ap!♡

Kiitos , tämä lämmittää

Ap

Vierailija
15/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö ottaa vähän vähemmän sitä lääkettä? Aloitin itse paljon lääkärin suositusta hitaammin nostamaan annoksia, koska tiedän, että olen lääkkeille aika herkkä. Turha kiduttaa itseään jos ei ole mistään akuutista kriisistä kysymys.

Vierailija
16/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kemiallinen humalatila päällä 1,5 viikkoa. Sen jälkeen olo on ollut täysin normaali. Tsemppiä! Koita jaksaa. Sen jälkeen tulee ihana olo :) 

Vierailija
17/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että olet saanut myös rauhoittavia. Koita kestää, olo menee pahemmaksi ennenkuin alkaa kohentua. Aloitin itse syksyllä lääkkeet tauon jälkeen ja muistan mitä helvettiä se oli. Mutta onneksi löytyi sopiva lääke ja kahden viikon jälkeen olo ja toimintakyky kohentuivat huomattavasti. Nyt vaaditaan kaikki jäljellä oleva sinnikkyys, mutta kyllä se vielä helpottaa.Tsemppiä <3

Vierailija
18/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kauhea, minä kyllä lopettaisin ihan heti. Just luin lääketieteen proffan kirjan ja hän kirjoitti ihan suoraan mitä myrkkyjä nuo on. Ihan hirveitä ja niiden ainoa teho on täyttä placeboa. Lääketehtaat tekevät itse tutkimukset ja julkaisevat pelkästään positiiviset tulokset ja niitäkin vähän vääristelevät. Siinä oli mm. kuvaus, että joillekin näiden lääkkeiden käyttäjille tulee sellainen olo, ettei voi olla nahoissaan ja heistä useat tekevät jonkin ajan kuluttua itsemurhan, vaikka heillä ei ole koskaan ollut edes itsemurha-ajatuksia. Myös niissä tutkimuksissa jopa täysin terveet ihmiset tekivät itsemurhan lääkkeiden aloittamisen jälkeen, mutta niistäkään ei kerrottu. Miksipä kertoisivat kun ei ole pakko? Lääketehtaat saavat julkaista käytännössä mitä haluavat ja käyttää surutta "haamukirjoittajia", sekä mainostavat lääkkeitä sumeilematta myös niihin sairauksiin, joihin lääkettä ei ole edes tutkittu.

Senhän nyt tietää, että lääkebisnes on rumaa, mutta tuo proffa sanoi suoraan, että laillistettua huumekauppaa se on ja erittäin rikollista toimintaa. Hän oli itse ennen ollut lääketeollisuuden palveluksessa, joten oli ihan sisäpiirin tietoakin ja hän on koulutukseltaan lääkäri ja vielä joku toinen tutkinto oli, olikohan biologi ja työskentelee yliopistossa professorina. En muista nimeä, mutta tanskalainen hän on. Kannattaisi kaikkien lukea tuo kirja.

Vierailija
19/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeiden aloitus voi olla helvetillistä.

Vajaassa kahdessa viikossa kyllä selviää sopivatko sinulle vai eivät.

Ahdistuksen lisääntyminen ikävä kyllä on usein yksi aloituksen puoli. Se voi olla sietämätöntä.

Siksi onkin hyvä jos on ahdistukseen jotain vierellä.

Koita nukkua mahdollisimman paljon.

Tunnit kuluvat näin nopeaan.

Ulkoile, vaikka olisit kuoleman väsynyt ja ahdistus tuntuu musertavan.

Älä mieti kuin hetki kerrallaan selviämistä, liian pitkät tavoitteet ahdistavat lisää.

Voimia!!! Hurjasti!

Vierailija
20/35 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten saan voimaa näistä tsemppiviesteistä kohtalotovereilta <3 tosiaan muutama päivä vasta takana lääkkeitä niin taitaa viikko olla vielä kärsimystä edessä. Kamala ajatus.

Ap