Seitinohut päiväkänni? Voisko joku selittää?
Siis onko tää joku koko päivän kestävä pikkukänä? Hirveet lärvit? Jotain muuta? En oo koskaan tajunnut tota sanontaa.
Kommentit (15)
Kunnon päiväkänni. Vitsikäs ilmaisu mukamas.
Se on juopon tapa selittää
Kyllä silläkin maksakirroosin saa
Seitinohuet eli hennot kännit. Tissuttelua.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon päiväkänni. Vitsikäs ilmaisu mukamas.
Ei, vaan kevyttä tissuttelua.
Olen Lahesta, seitinohut päiväkänni on kyllä kunnon dokausta koko päivän ajan. Se seitinohut on vaan vitsikäs ilmaisu. Ainakin Lahen betonilla.
Seitinohut on kesäpäivän pieni tissuttelu, hommat luistaa ja kaikki on mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen Lahesta, seitinohut päiväkänni on kyllä kunnon dokausta koko päivän ajan. Se seitinohut on vaan vitsikäs ilmaisu. Ainakin Lahen betonilla.
No Lahessa yksille menokin tarkoittaa ainakin korillista.
Työpäivänä toimistossa taikinanaamojen (alkkareiden) kiskomat ns sormenleveykselliset. Käytännössä pitkäaikaisen alkoholismin peittelyä.
Sama asia kuin pastillikänni. Peitellään pastilleilla, että henki haisee. Ei hämää ketään.
Vierailija kirjoitti:
Kai se semmoista kevyttä ylläpitokänniä tarkoittaa, ei olla lärvit, muttei ajokunnossakaan. Vaatinee taitoa ja tarkkuutta ja joskus saattaa lipsahtaa. Juoppojen hommaa.
Ja nimenomaan niin, että itse luullaan, että ihan vähän vaan tässä on otettu, mutta muut näkee, että kohta lähtee lapasesta.
Se on vitsi jolla koetaan luoda mielikuva hienostuneista Ranskalaisista rouvista viinilasit kädessä, vaikka todellisuudessa käännetään sätkää ja ryystetään olutta puistossa koiranpas""en päällä.
Vierailija kirjoitti:
Seitinohut on kesäpäivän pieni tissuttelu, hommat luistaa ja kaikki on mukavaa.
Tämä! Puutarhanhoito kesälomalla ja väliin vähän valkkaria! Eipä huolet paina.
Kun minä erosin exästä, järjestelin seuraavana päivänä yksin uutta kotiani punkun voimin ja kerroin Faceen että minulle on päällä seitinohut päiväkänni. En tarkoittanut ruveta ryyppäämään enkä edes ollut kovassa humalassa, sellainen kevyt ja iloinen pikku hiprakka vain kun laittelin asuntoa viinilasi kädessä.
Sellainen, että sitä jaksaa yläpitää iltaan saakka. Liian nopeasti juomalla tulee laskuhumala ja romahdus jossain vaiheessa. Hissukseen tissuttelemalla voi jatkaa koko pitkän päivän.
Kai se semmoista kevyttä ylläpitokänniä tarkoittaa, ei olla lärvit, muttei ajokunnossakaan. Vaatinee taitoa ja tarkkuutta ja joskus saattaa lipsahtaa. Juoppojen hommaa.