Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako Suomessa kuka tahansa automaattiaseen?

Vierailija
18.01.2017 |

Google ei löydä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^Sinulla jäi tuosta nyt kolme samassa lakipykälässäkin mainittua hyväksyttyä käyttötarkoitusta huomioimatta.

Meinaat että kuka vaan saa täysautomaatti-Kalashnikovin kun sanoo syyksi että pitää sillä nuorisoseuran juhlissa ampumanäytöksen?

En. Meinaan että muutkin kuin asekeräilijät ovat Suomessa saaneet luvallisia automaattiaseita.

Joo, ehkä joskus 60-luvulla. Enää ei saa.

Vierailija
22/32 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa oli lähellä ettei keräilijöiltäkin lähteneet ne automaatit ja muilta myös puolaritkin mutta ilmeisesti suurin typeryys tulevassa EU asedirektiivissä saatiin torpattua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa oli lähellä ettei keräilijöiltäkin lähteneet ne automaatit ja muilta myös puolaritkin mutta ilmeisesti suurin typeryys tulevassa EU asedirektiivissä saatiin torpattua.

Sveitsissä taitaa ressuilla olla kotonaan automaattiaseet armeijan puolesta? Ei ihme, etteivät liity EU:n idiotismiin :)

Vierailija
24/32 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varalla v-ttu puolustusvoimat jotka olen hommannut verorahoillani. Sillä on satoja tuhansia automaattiaseita ja pari ohjustakin löytyy. Ne menee just sinne mihkä mä haluun jos sota syttyy ja Sauli antaa luvan. Mulle ei nääs ryppyillä.

Vierailija
25/32 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^Sinulla jäi tuosta nyt kolme samassa lakipykälässäkin mainittua hyväksyttyä käyttötarkoitusta huomioimatta.

Meinaat että kuka vaan saa täysautomaatti-Kalashnikovin kun sanoo syyksi että pitää sillä nuorisoseuran juhlissa ampumanäytöksen?

En. Meinaan että muutkin kuin asekeräilijät ovat Suomessa saaneet luvallisia automaattiaseita.

Ihan 2000-luvulla. Ja saa tänäänkin, ainakin ammattikäyttöön. Muista kriteereistä en osaa sanoa kun en ole itse koskaan sellaiselle lupaa hakenut.

Vierailija
26/32 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kenet sä meinaat ap ampua kun tuollaisia kyselet?

Vierailija
27/32 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan 2000-luvulla. Ja saa tänäänkin, ainakin ammattikäyttöön. Muista kriteereistä en osaa sanoa kun en ole itse koskaan sellaiselle lupaa hakenut.

Ammatti jossa tarvitset sarjatuliasetta?

Vierailija
28/32 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAITONTA

Vierailija
29/32 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa, mutta jos et pelkää "pientä" riskinottoa, niin käväisepä Venättän puolelta hakemassa. Russkiboit myy mitä vaan kelle vaan, eikä hintakaan päätä huimaa. Ai niin, älä jää tästä kiinni, esim. rajalla. Voin nimittäin kertoo, että tulee sanomista.

Vierailija
30/32 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammatti jossa tarvitset sarjatuliasetta?

Sarjametsästykseen tarvitsen.

Vierailija
31/32 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luvan sarjatuliaseeseen (tt4) voi saada, mutta käytännössä ainoastaan asekeräily on yksityiselle hyväksyttävä syy ja aseissa ampumakielto. Ymmärtääkseni vanhaan hyvään aikaan ennen 2000-luvun aselain muutoksia myös asekeräilijät pystyivät viranomaiselta lunastamaan kertakäyttöisiä ampumalupia sarjatuliaseisiin, mutta ilmeisesti tämä ei enään ole mahdollista.

Vierailija
32/32 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiseen talouteen kuuluu pari rynnäkkökivääriä ja käsiasetta.