Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kuka uskoo, että Bernerin tiemalli ei nosta tai laskee autoilun kokonaiskustannuksia

Vierailija
18.01.2017 |

http://yle.fi/uutiset/3-9409670
Eli luvataan, että verot alenee, tulee maksut, tiet paranee ja mikään ei maksa enempää
Jos joku tuntuu liian hyvältä, niin ...

G: Kuka uskoo, että Bernerin tiemalli ei nosta tai laskee autoilun kokonaiskustannuksia

Vaihtoehdot

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilun kustannukset saattavat laskea tai pysyä samana jos autoilusta sekä tienkäytöstä kerätyt verot korvamerkitään niin että ne menevät yhtiön voittoon ja autoilusta johtuviin kustannuksiin (infran ylläpito). Kuitenkin jos nämä kerätyt rahat korvamerkitään niin se tarkoittaa sitä että valtiolla ei ole enää rahasampoa budjettinsa rahoittamiseksi. Suurin osa tähän asti autoilijoilta kerätyistä veroista ei ole mennyt autoilun tai liikenteen kulujen kattamiseen. Tämä tarkoittaa sitä että vastapainoksi valtio tulee tekemään uusia veroja budjettinsa kattamiseksi. Ne eivät kohdistu välttämättä autoiluun, mutta voivat olla palkansaajan kannalta hyvinkin vittumaisia.

Kokonaisverorasitus voi kokonaisuudessaan nousta. Yhtiöittämisessä on muutenkin riskinsä. Se että yhtiö tekee voittoa ja että se voidaan jossain vaiheessa myydä ulkomaille. Edes autoiluun kohdistuva rasitus ei luultavasti pitkällä ajanvälillä kevene.

Vierailija
2/17 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai nousee. Täytyy olla harvinaisen typerä ja sinisilmäinen, jos oikeasti uskoo, että kilpailemattomalla sektorilla hinnat eivät nousisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä käärmettä pyssyyn-kampanja. Hinta autoilijoille, hillo bisneskavereille.

Mikä estää hallitusta laittamasta enemmän rahaa teiden ylläpitoon nykyjärjestelmällä? Taisi olla keskustan vaalilupaus, että tiet laitetaan kuntoon. Ei ennen vaaleja kerrottu, tarkoituksena oli oikeasti tehdä tuollainen höttöinen silmänkääntötemppu.

Vierailija
4/17 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmään pisti yksi lause; ensivaiheessa keskimääräinen vuosimaksu on noin 539 euroa. Siis ensivaiheessa. Kokemus on osoittanut, että siinä vaiheessa, kun yksityinen pääsee rahastamaan, hinnoilla on taipumus nousta, jopa moninkertaistua.

Tässäkin mallissa pienempituloiset maksavat enemmän, nimittäin vanhempien autojen päästöt ovat suuremmat kuin nykyisten (vaikka on tullut julki, että autoteollisuus on niistä valehdellut) ja pieniempituloiset useimmiten joutuvat ajamaan niillä vanhemmilla, halvemmilla autoilla.

Sähköautoille ja hybrideille vuosimaksu tulee olemaan selvästi halvempi.

Suomi ostaa sähköä sekä Ruotsista että Venäjältä - miten on sähköntuottamisen ympäristövaikutukset hoidettu siellä sähkön alkuperämaassa...

Vierailija
5/17 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaus Caruna kertoo karua kieltään yhtiöittämisestä... Hallitus vaihtoon ennen kuin nämä tunarit myyvät koko Suomen ulkomaille!

Vierailija
6/17 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Hallitus vaihtoon ennen kuin nämä tunarit myyvät koko Suomen ulkomaille!

Et enään löydä puoluetta Eduskunnasta, joka ei olisi myynyt Suomea ulkomaille.

Pas*an vaihdat pas*aan? Mikä muuttuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapaus Caruna kertoo karua kieltään yhtiöittämisestä... Hallitus vaihtoon ennen kuin nämä tunarit myyvät koko Suomen ulkomaille!

Taisi olla Digitankin tapauksessa kyse siitä, ettei "ollut varaa" käyttää julkisia varoja infran ylläpitoon. Pääomasijoitusyhtiö First State Investments kiittää.

Vierailija
8/17 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottaisitko rouva B:hen tässä asiassa?

Finavian sotkun valehtelut >> en luota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilusta tulee eliitin oikeus niin kuin kohta koko Suomesta. Keskituloinen, kuten minä, kököttää työn ulkopuolella olevan ajan kämpässään, kun ei ole varaa liikkua koko ajan nousevien verojen ja maksujen takia. Lomallakaan ei lähdetä minnekään, kun lomarahaa leikataan.

Vierailija
10/17 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselysi on käsittämättömän epäselvä mut anyway: AUTOILU HALPUU ja PALJON! Kiitos Berner :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tietää että Bernerin tarkoitus on saada vain rahaa itselle. Nyt lähdetään isojen plakaattien kanssa osoittamaan mieltä, että Anne haluaa rahaa itselle eikä mihinkään muuhun. Niin läpinäkyvä akka, että miten tuota ei ajeta kotimaahansa? Enemmin 2000 pakolaista tilalle. 

Vierailija
12/17 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoilla autoilla ajavat maksavat eniten. Eliitti mennä porskuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on uusi auto, josta vero on maksettu ja lyhyehkö työmatka, niin alustavaksi vuosimaksuksi kaavailtu summa on yhtä paljon kuin koko vuoden bensat. Eli vastustan ehdottomasti!

Vierailija
14/17 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapaus Caruna kertoo karua kieltään yhtiöittämisestä... Hallitus vaihtoon ennen kuin nämä tunarit myyvät koko Suomen ulkomaille!

Pitäisi keskustella Bernerin viiteryhmistä, ketä ne ovat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tietää että Bernerin tarkoitus on saada vain rahaa itselle. Nyt lähdetään isojen plakaattien kanssa osoittamaan mieltä, että Anne haluaa rahaa itselle eikä mihinkään muuhun. Niin läpinäkyvä akka, että miten tuota ei ajeta kotimaahansa? Enemmin 2000 pakolaista tilalle. 

Perheensä kanssa puhuu sveitsinsaskaa, kansallisuushakemus vain sen takia kun ministeri pesti luvattu, lisäksi kun katsoo ulkonäköä niin

Vierailija
16/17 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmään pisti yksi lause; ensivaiheessa keskimääräinen vuosimaksu on noin 539 euroa. Siis ensivaiheessa. Kokemus on osoittanut, että siinä vaiheessa, kun yksityinen pääsee rahastamaan, hinnoilla on taipumus nousta, jopa moninkertaistua.

Tässäkin mallissa pienempituloiset maksavat enemmän, nimittäin vanhempien autojen päästöt ovat suuremmat kuin nykyisten (vaikka on tullut julki, että autoteollisuus on niistä valehdellut) ja pieniempituloiset useimmiten joutuvat ajamaan niillä vanhemmilla, halvemmilla autoilla.

Sähköautoille ja hybrideille vuosimaksu tulee olemaan selvästi halvempi.

Suomi ostaa sähköä sekä Ruotsista että Venäjältä - miten on sähköntuottamisen ympäristövaikutukset hoidettu siellä sähkön alkuperämaassa...

  Ja rikkaille joku 500 € on hyttysen...p...a   mutta tavalliselle palkansaajalle se on iso raha.  Kun se on kuitenkin enemmän kuin aikaisemmin on maksettu yhteensä ajoneuvoveroa ja  tuota bensan alennusveroa 62 € vuodessa.  Missä ne bensassa kerätyt verot ovat, teissäkö?  Jos tulee lisäksi vielä ne tiemaksut, niin ne henkilöt jotka eivät osta uutta autoa, joutuvat vain lisää maksamaan ja alennusta ei tule mistään.   Ei ole varaa ostaa kymmenientuhansien eurojen autoa noin vain että saisi jonkun alennuksen.  Ei muutakaan tavaraa osteta kaupasta vain alennuksen takia jos sitä ei tarvita tai pystytä ostamaan.  Epäreiluu, sanon kuten lapsenlapseni sanoo.

Vierailija
17/17 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän