Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valtiolla kellokorttia?

Kateellinen
17.01.2017 |

Mun naapuri on töissä intissä ja on nykyää kaikki perjantaitkin vapaalla. Eikö niillä oo kellokorttia? Tai työaikaa sen puoleen... Kuulemma tasottelee tai loiventaa tai jotain. Kyllä mun tarvii mennä joka päivä töihin ja olla siellä se kaheksan tuntia... Jos menis kanssa valtioon töihin, kesällä ois kiva.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule ihmeessä! Meillä on tiukka työajanseuranta, pitää minuutilleen kirjata, mitä teki ja mitä sai aikaan ja järjestelmästä sitten katsotaan tilastoa, että menikö niin. Kellokortti on kännykässä ja synkronoitu tietokoneen kanssa eli jos tulet töihin etkä avaa konetta, vaikka kännykkään näpyttelit koodit, niin tulee seurantaohjelmasta huomautus, että mitä teit, kun et ole verkossa.

Vierailija
2/56 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tule ihmeessä! Meillä on tiukka työajanseuranta, pitää minuutilleen kirjata, mitä teki ja mitä sai aikaan ja järjestelmästä sitten katsotaan tilastoa, että menikö niin. Kellokortti on kännykässä ja synkronoitu tietokoneen kanssa eli jos tulet töihin etkä avaa konetta, vaikka kännykkään näpyttelit koodit, niin tulee seurantaohjelmasta huomautus, että mitä teit, kun et ole verkossa.

Mielenkiintoista. Mikä ton järjestelmän nimi on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieku

Vierailija
4/56 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 20 vuotta töissä valtiolla, valtion liikelaitoksessa ja valtion omistamassa osakeyhtiössä ja aina oli kellokortti. Vaihdoin yksityiselle, eikä meillä ole työajanseurantaa. Työt pitää hoitaa ja tulosta tehdä, mutta kukaan ei kysy, milloin.

Kyse on siis työstä, ei välttämättä työnantajasta.

Vierailija
5/56 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieku

Meilläkin on kieku. Mutta ei siitä ole liitäntää kännykkään eikä se seuraa verkossa oltavaa työaikaa. Naputellaan vaan käytetyt minuutit per tehtävä ja lukumäärät kuinka monta asiakaspuhelua tai kuinka monta päätöstä yms. teit kyseisessä ajassa. Ajantappamisesta eli palavereista tai sähköpostin lukemisesta ei saa pisteitä.

Vierailija
6/56 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Mikä ton järjestelmän nimi on?

Olisiko George Orwell? 😝

Vierailija
7/56 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään Valtiolla suositaan myös etäpäiviä :) Työajanseuranta on tarkkaa, mutta onneksi työtavat joustavia (useissa paikoissa).

Vierailija
8/56 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ajattele ap, mä olen valtiolla töissä ja joskus teen viikonloppuvuoroja. Ja hui, silloin pidän arkivapaita.

Vierailija
9/56 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ajattele ap, mä olen valtiolla töissä ja joskus teen viikonloppuvuoroja. Ja hui, silloin pidän arkivapaita.

Joo kyllä mä vuorotyön tiedän, itekin teen. mutta naapuri ei tee. Maanantaista torstaihin tekee ja jostain kasista puol neljään.

Vierailija
10/56 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mettäkeikoista tulee tasausvapaita.

Vierailija
11/56 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Puolustusvoimissa Kiekua. Eika Kaikuakaan.

Kukaan ei vahtaa eikä valvo, joten mennä voi ja tulla miten sattuu. Jos joku kysyy, missä olet, voit olla sotimassa, virkamatkalla, koulutuksessa, palaverissa, pääesikunnassa, tasottamassa tai kissanristiäisissä,  vaikka oikeasti olet vain lorvimassa.

Ketään ei kiinnosta ja kukaan ei hoida hommiaan. Ja noin hyväksi kuhnurien laiskanlinnaksi painetaan ihan älyttömiä määriä ylitöitä. Sotaharjoituksissa nukutaan kotona omassa sängyssä ja nyhdetään sh-korvaukset. Niin ja veroilmoitusta tehtäessä tietenkin pikkukuhnuri ilmoittaa verottahjalle matkanneensa töihin ja takaisin omalla autolla päivittäin, parhainpina kaksi. Munatonta porukkaa.

Vierailija
12/56 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mettäkeikoista tulee tasausvapaita.

Mun naapuri ole eläissään metsässä käynyt.

Vierailija
13/56 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on kansantauti.

Vierailija
14/56 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten on ilmeisesti myös älykännykät verorahoilla virkamiehille ostettu. 

Puhuiko joku jossain välissä jostain säästämisestä?

Vierailija
15/56 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finderella kirjoitti:

Nykyään Valtiolla suositaan myös etäpäiviä :) Työajanseuranta on tarkkaa, mutta onneksi työtavat joustavia (useissa paikoissa).

Laiska nyt ei tee töitä kotonakaan.Jos ei osaa työpaikallakaan niitä tehdä.  Ja jos sillä on epäpätevä/laiska pomo, niin ketään sitten enää kiinnosta mitä tekee ja missä.

Vierailija
16/56 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateus on kansantauti.

Ja laiskuus sulla verissä?

Vierailija
17/56 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kellokortti mutta minä teen paljon kotona etätöitä. Lisäksi osa tekee koko viikon työt etukäteen neljässä päivässä ja pitävät esim pe aina vapaata

Vierailija
18/56 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla kirjoitti:

Kyllä on kellokortti mutta minä teen paljon kotona etätöitä. Lisäksi osa tekee koko viikon työt etukäteen neljässä päivässä ja pitävät esim pe aina vapaata

Mutta kun niitä tasoitusvapaita ei saa olla joka perjantai. Taitaa olla vain viisi kappaletta puoleen vuoteen.

Vierailija
19/56 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorjonen kirjoitti:

Valtiolla kirjoitti:

Mutta kun niitä tasoitusvapaita ei saa olla joka perjantai. Taitaa olla vain viisi kappaletta puoleen vuoteen.

osaa.

Toi 5/52 kannattaisi kertoa niille henkilöstöalan pimuille. Tai palkanlaskijoille. Mutta kun eivät osaa hommiaan niin eivät osaa.

Ai niin, palkanlaskijat taisi saada kenkää, kun säästettiin. Ruvettiin vaan maksamaan kaikille palkkaa, riippumatta siitä ovatko paikalla vai eivät ja tekevätkö töitä vai eivät.

Niin ja palkattiin sitten niitä sihteereitä. Siirtelemään lomakkeita paperittomissa toimistoissa.

Vierailija
20/56 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut sanaa etätyö? Joissakin valtion virastoissa noitä saa pitää peräti 8 päivää kuukaudessa.