Miksi jotkut palstalaiset eivät tiedä tätä kirjoittamattomat toimintatapaa? Nyt se tulee kirjoitettuna.
Jos aloituksessa ei ole yhtään kommenttia, ja aiot siihen kirjoittaa, toimi seuraavasti. Jos viestin lukemiseen on mennyt kauan, päivitä sivu. Jos sitä ensimmäistä kommenttia ei vieläkään ole ilmestynyt, laita heti peukku ylös (tämän voisit tehdä jo aiemmin). Tämä on aloittajalle merkki siitä, että aloitus on huomattu, ja joku on kirjoittamassa vastausta. Jos aloittaja haluaisi jatkaa tarinaansa kun jotain unohtui, hän voi kirjoittaa sisällön sen mukaan, onko riski että väliin ilmestyy jo ensimmäinen kommentti. Ideaalitilannehan olisi että aloittaja voisi laittaa jatkokommentin heti ensimmäiseksi kommentiksi, mutta aina se ei ole mahdollista. Aloittaja siis päivittää sivun juuri ennen kuin kirjoittaa viestinsä, jolloin hän näkee onko joku kirjoittamassa vastausta vai ei, tällöin on pienempi todennäköisyys että sinä ehtisit tehdä sen ensin, jos siis olet tehnyt tuon peukku-merkinannon ENNEN kuin alat kirjoittaa omaa viestiäsi.
Kommentit (71)
Apua mä menin peukuttamaan. Annoin siis jo ymmärtää että viestiä pukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis et tietenkään, koska peukkumerkinanto koskee vain ensimmäistä kirjoittajaa ja ensimmäistä peukkua.
Tää ei tosiaankaan ole niin monimutkaista kuin ap tahtoisi. Vastaillaan, jos vastaillaan, peukutetaan jos siltä tuntuu ja silloin kun haluaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis et tietenkään, koska peukkumerkinanto koskee vain ensimmäistä kirjoittajaa ja ensimmäistä peukkua.
Mikä v#tun peukkumerkinanto? En todellakaan meinaa noudattaa tällaista ja aion unohtaa mitä luin. Än yy tee nyt.
Naiset tekee elämästään kyllä moninkertaisesti vaikeampaa ihan vapaaehtoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Naiset tekee elämästään kyllä moninkertaisesti vaikeampaa ihan vapaaehtoisesti.
Emme me kaikki tee! :D Koitimme kyllä ymmärtää mitä ap halusi, muttei siitä ottanut kyllä tolkkua.
Joku siis ottaa oikeasti tän palstailun tosissaan ja aspergerimaiseen tapaan latelee sääntöjä, joita kaikkien muiden pitäisi noudattaa?!
🖕Näytän sulle ja säännöillesi keskisormea ap! Tulkitse miten tykkäät.
Tää ei ole kyllä mun toimintatapa, sori vaan, ap. Eikä tule olemaankaan. Miksi ihmeessä peukuts tarkoittaisi aietta kommentoida? Lisäksi minä kirjoitan useimmiten mieluiten mielipiteeni niin, että en ensin lue, mitä muut ovat kommentoineet. Mutta ei tulisi mieleenkään selittää, että tämä on palstan kirjoittamaton sääntö!
Veit kirjaimet tabletistani :)